Auto do 13 tyś PLN

19 Sie 2017, 10:19

Cześć,
Chciałbym kupić sobie auto do 13 tyś PLN + ewentualnie 2 tyś zostawić sobie na początek na jakieś naprawy, wymiany, itp. Auto używane głównie byłoby jako dojazd do pracy (ok 15km w jedną stronę, gdzie połowa dystansu to przez miasto). Czasami raz, dwa razy w miesiącu jeździłbym w dłuższe trasy ok 200km. Roczny przebieg wynosiłby ok 15tyś km. Auto segmentu C, 4/5 drzwiowe.
Od auta oczekiwałbym ekonomii, braku korozji, niedużych kosztów utrzymania w tym serwisu. Biorę też pod uwagę, że wszystkich tych rzeczy można nie mieć. Zależałoby mi, żeby auto miało min. 100KM. Z podanych informacji, najlepszą opcją byłaby raczej benzyna. Myślałem nad Mazdą 3 (I), silniki 1.6, 2.0; Honda Civic (VII) 1.6, Audi A3 (8P) 1.6.
Czy warto uzbierać jeszcze 8 tyś i zastanowić się nad Audi A3 1.9TDI?
Prosiłbym o informacje co sądzicie o tych modelach, ewentualnie jakieś Wasze propozycje, a później szukałbym konkretnych ofert. Miejsce Dolnyśląśk+ sąsiednie województwa.
pax
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: nie mam

19 Sie 2017, 15:58

Bardziej bym się skłaniał ku
Focus MK2 1.6 lub 2.0
Octavia TDI
Seat Ibiza TDI
Mazde bym wyrzucił że względu na rdzę, Civic bardziej polecany to 1.4. Koszta naprawy japoñców niestety nie są tak niskie jak skody, seata, czy forda ale za to honda może odwdzięczyć się wiekszą bezawaryjnoscią. O Audi nie mam zdania
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2017, 16:15

Kao - A co tam jest awaryjnego w 1.6 Civic VII?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

19 Sie 2017, 18:02

Ja nie napisałem że jest bardziej awaryjny tylko że bardziej polecany jest 1.4 dlaczego??? Nie wiem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2017, 18:47

Spoko tak zapytałem z ciekawości.
1.6 można śmiało brać, jeszcze nie słyszałem aby ktoś go odradzał. :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

19 Sie 2017, 21:34

Dzięki za odpowiedzi!
Silnik 1.4 w Civicu będzie za słaby dla mnie. Znajomy kiedyś miał ten wariant to potwierdził, że gdyby miał możliwość to by brał 1.6, zwłaszcza, że różnice w spalaniu są prawie znikome. Odnośnie Mazdy to przeczytałem o rdzach to odpuszczę sobie ten model.
Przejrzałem oferty modeli, które zaproponowaliście i czy tego typu pojazdy odpowiadałyby? Ewentualnie na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę w tych autach poza blacharką?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] tu mam dylemat czy silnik 2.0 nie będzie połykał oleju?
pax
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: nie mam

20 Sie 2017, 08:43

w 1,6 znacznie częściej zdarzają się przypadki zużycia łożysk w skrzyni biegów
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2017, 10:41

1.4 w Hondzie jest trwalszy. W przypadku 1.6 przy większych przebiegach (a wiele tych aut przejechało realnie blisko 300 tys. km) padają uszczelki pod głowicą.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

20 Sie 2017, 20:29

Dzięki za cenne uwagi, to chyba odpuszczę jednak Civica skoro z 1.6 mogą występować takie problemy. Została mi Octavia 1.9TDI i Focus 2.0
Teraz zastanawiam się nad Audi A3 8L 1.9TDI 131KM, czytam, że to udany silnik i całościowo auto problemów nie stwarza, mimo, że to diesel.
pax
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: nie mam

21 Sie 2017, 07:33

Za małe przebiegi roczne jak na auto z silnikiem diesla.
Wątpię czy za 13 tys. zł znajdziesz gdzieś Focusa mk2 z dwulitrową benzyną w dobrym stanie, raczej należałoby się ograniczyć do podstawowego 1.6.
hondziarz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 325
Zdjęcia: 8
Auto: honda

21 Sie 2017, 07:40

pax napisał(a):Teraz zastanawiam się nad Audi A3 8L 1.9TDI 131KM, czytam, że to udany silnik i całościowo auto problemów nie stwarza, mimo, że to diesel.

dobry ale jak patrzysz na problemy to 110KM będzie lepszy. Wersje 101 i 131KM są już na pompowtryskiwaczach (droższe w utrzymaniu)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sie 2017, 08:14

Utrzymanie jest takie same ew. w naprawach moze byc drożej. Moja kobita ma ibize 101 Km juz 3 lata i jak narazie odpukać nic się nie dzieje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sie 2017, 10:00

Kao napisał(a):Utrzymanie jest takie same ew. w naprawach moze byc drożej.

zaprzeczyłeś sobie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sie 2017, 10:07

Polecam sprawdzić ile kosztuje regeneracja wspaniałych pompowtrysków i jakie to przyjemne, a potem pisać że utrzymanie jest identyczne jak w TDI na pompie :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Sie 2017, 11:24

Według mnie utrzymanie a naprawy to dwie różne rzeczy ale pewnie inaczej to interpretujemy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4