Auto do 15000 [sedan/hatchback]

11 Cze 2021, 16:45

demirbiras napisał(a):A tak w ogóle wolałbym inne auto np Golfa V 2,0/150 albo Astrę H 2,0/170
dla mnie Fiat Bravo z 1,4 t-jet 120 za 20 tys z 2007 roku to gruba przesada.


Ale jakby to było a3 to i 25 można dać :mrgreen:

Bravo pojedzie lepiej niż golf, jest tańsze w utrzymaniu niż astra (bo 1.4t to mega prosty silnik) a do tego najciekawszy z tej trójki
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 19:03

Invi napisał(a):Bravo pojedzie lepiej niż golf

chyba w forza horizon :)
Golf V 2,0 FSI 150:
Prędkość maksymalna 206 km/h
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 8.9 s

Fiat Bravo 1,4 t-jet 120:
Prędkość maksymalna 195 km/h
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) 9.6 s

rzeczywiście Bravo pojedzie lepiej :yes:
do tego golf nie ma turbo, nie ma śmieciowej skrzynki M32 i nie ma 2 dziur w dolocie i ledwo pompujące turbo
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2021, 19:12

Że tak pozwolę sobie zacytować twoją wypowiedź sprzed kilku dni bo chyba masz lekkie rozdwojenie jaźni

Wystarczy porównać sobie charakterystykę tsi 150 koni i wolnossaka w Maździe. Także w użytecznym zakresie obrotów TSI w Passacie będzie super.


także wystarczy sobie porównać charakterystykę t-jet'a 120 koni (już nie mówiąc o 150) i wolnossaka w golfie. Także w użytecznym zakresie obrotów t-jet w bravo będzie super
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 19:19

Nie wiem za bardzo o czym mówisz bo najpierw piszesz że Bravo jedzie lepiej po czym porównujesz charakterystykę turbo i wolnossaka.
A do tego porównujemy 120 koni i 150...
gdyby golf miał 120 koni to by inaczej wyglądało....

więc nie mam rozdwojenia jaźni tylko Ty sam nie wiesz o czym piszesz czy o charakterystyce silnika czy o tym co jedzie lepiej czy jeszcze o czymś innym.
A jak już przywołujesz 150 koni w Bravo to w Golfie było GTI 2,0 T-fsi 200 koni i wtedy to już w ogóle jest inna bajka.
Rozmawiamy o tym że 15k to za mało na 15 letnie Bravo ze 120 końmi pod maską i tyle.

P.S. Bravo 14,/120 tez wg Ciebie jedzie lepiej od Civica 1,8/140??
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2021, 19:34

Oczywiście, że bravo jedzie lepiej niż civic. Żyjesz sobie w świecie tabelek, gdzie najważniejszymi elementami są czasy 0-100 i prędkość maksymalna. Powiedz więc wszystkim kiedy ostatnio wykorzystałeś te dwa parametry podczas codziennej jazdy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 19:42

No to idąc Twoim tokiem rozumowania 1.6 MULTIJET 120KM to jest ale petarda aż 300 Nm przy 1500 obrotów, ciekawe tylko czemu tak słabo jedzie..
tak wykorzystuje prędkość max, bo jadę sobie w spokoju 130-140 km/h i w każdej chwili auto ma nadal power
Porównaj sobie jak przyspiesza ze 120 Fiat SC a jak samochód która ma vmax na poziomie 220 km/h
Ciekawe tez jakie obroty ma auto które ma vmax na poziomie 150 km/h jadąc 130....
no i jestem ciekaw czy Bravo pojedzie lepiej od Civica szczególnie tak w okolicach 140 km/h :naughty:
W Hondzie robisz redukcje i Cię nie ma, to samo w Golfie.
Natomiast turbinka zabawka w 1,4 t-jet raczej przeciągu nie zrobi na tyle żeby cokolwiek jechało jakoś zawrotnie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jakie powinny być nawyki dobrego kierowcy?
    Mianem dobrego kierowcy określamy osobę która stara się popełniać jak najmniej błędów podczas prowadzenia i użytkowania auta. Taki kierowca powinien również dbać o swoje auto i regularnie poddawać je ...

11 Cze 2021, 19:46

Nawet nie wiem jak się do tego odnieść bo jest gorzej niż myślałem.
Musisz doszkolić się w temacie przełożeń skrzyń biegów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2021, 22:52

demirbiras napisał(a):No to idąc Twoim tokiem rozumowania 1.6 MULTIJET 120KM to jest ale petarda aż 300 Nm przy 1500 obrotów, ciekawe tylko czemu tak słabo jedzie..
tak wykorzystuje prędkość max, bo jadę sobie w spokoju 130-140 km/h i w każdej chwili auto ma nadal power
Porównaj sobie jak przyspiesza ze 120 Fiat SC a jak samochód która ma vmax na poziomie 220 km/h
Ciekawe tez jakie obroty ma auto które ma vmax na poziomie 150 km/h jadąc 130....
no i jestem ciekaw czy Bravo pojedzie lepiej od Civica szczególnie tak w okolicach 140 km/h
W Hondzie robisz redukcje i Cię nie ma, to samo w Golfie.
Natomiast turbinka zabawka w 1,4 t-jet raczej przeciągu nie zrobi na tyle żeby cokolwiek jechało jakoś zawrotnie.

Oczywiście że nm > km i to najlepiej od jak najniższych obrotów.
Przyjemniej się jeździ uturbionym silnikiem, bo zapewnia nam większą elastyczność. Wymienione przez ciebie auta są szybsze jeśli chodzi o wykorzystanie pełnego potencjału. Tylko kto na co dzień tak katuje auto?
Gość114260