W sensie M43? Tak M43 to 1.6 i 1.8. Napisz co chciałbyś dokładnie wiedzieć
.
Wszystko co chcesz, tylko troszkę sprecyzuj
. To co mogę Ci powiedzieć z ogółów to to że M43 to bardzo trwałe silniki i to że lepiej kupić mocniejsze 1.8 (1.9) bo np. naprawdę 1.6 bardzo słabo jedzie. Najbardziej podatny na usterki jest podobno 2000r. Generalnie to tuleje przednich wahaczy słabo znoszą Polskie drogi, czasem trzeba je wymienić. Mechanizm szyb czasem się psuje. Ale zanim się popsuje to długo trzaska i puka. Jeśli rdza się pojawia to głównie z przodu przy wlocie powietrza. Czaasem ale to - raz na jakieś 50 tysięcy km lubią pęknąć tylne sprężyny. Standardowo w bmw lubi paść termostat. Jeśli chodzi o m43 to warto zwrócić uwagę przy zakupie czy nie pali się żadna kontrolka, żeby ciśnienie oleju było ok. Bo gdy właściciel o to nie dba, możesz kupić taka z padniętymi panewkami (rzadka sprawa 1/30 samochodów z m43). Słuchaj po prostu czy coś w silniku nie stuka. Wsłuchuj się przy obciążeniu i schodzeniu z obciążenia, pojeździj trochę długo na wysokich obrotach przy sprawdzeniu. Trzeba raz jakiś czas (np. rok to już baaardzo często ale baardzo, mega bezpiecznie) sprawdzić czy ciśnienie oleju jest ok i czy kanały olejowe nie są zapchane. Czasaami poci się od strony rozrządu (1/8 przypadków m43 tak ma mniej, więcej). Poci się często z obudowy filtra oleju (uszczelka) - koszt naprawy to jakieś 30 zł i 5 minut roboty ale ładnie można na tym zbijać cenę mówiąc że chyba auto się poci, a to akurat przypadłość 70% tych samochodów. No i raz na 30 tysięcy warto przeczyścić odmę - 0 zł i 10 minut roboty. Raz na 40 tysięcy lubi puszczać uszczelka pod zaworami - 15 zł i 20 minut roboty. Standardowo w bmw - przeciera się mata na fotelu, w tym przypadku pasażera. Można na tym zbić z ceny. Cena tej maty w ASO to 150 zł - 300 zł (zależy w którym ASO), szybka robota. Baaaaaaardzo rzadko jest problem z kontrolką poduszki pasażera, łatwa naprawa. Elektryk robi przeciętnie za 50 zł ale nie pamiętam teraz dokładnie o co tam szczegółowo chodziło. A i standardowo w e46 tak jak też w e36, zacina się bendix w rozruszniku. Wymiana rozrusznika to ok. 30 zł za robotę, a rozrusznik koło 100 zł. Bendix z 65 zł. To tak z grubsza, reszta to głupoty. No i most czasem buczy i siada ale w e46 to już dużo rzadsza sprawa... Wystarczy posłuchać, bardzo łatwo to usłyszeć. Jest to dość głośne.
Mógłbym tych usterek wymieniać w nieskończoność ale ja znam te autka na pamięć, a nie że są takie awaryjne. Zdecydowanie niech Cię to nie odstrasza. One zdarzają się naprawdę bardzo rzadko, a zwłaszcza te poważne. Szczerze to baaaardzo polecam Ci ten samochód
.
A w alfie JEŻELI MASZ ZMIENNE FAZY to uważaj. Pewnie siada wariator, nic Ci nie klepie niepokojąco? Może warto ten samochodzik szybko puścić? Nie wiem jakie były dokładnie silniki w 146
. Chociaż w alfach nawet to jest chyba jeszcze normalne spalanie. Mało oszczędne samochody.