Auto do 15tys [ raz w miesiącu trasa 2x800km ]

19 Gru 2016, 11:00

Witam.
Zastanawiam się nad samochodem niedrogim w eksploatacji, najlepiej benzyna + gaz. Budżet, jaki jestem w stanie przeznaczyć to 15tys wliczając w to koszta po zakupowe ( pewnie duża cześć pochłonie OC jako, że to będzie mój pierwszy samochód.. co prawda mam zarejestrowany skuter na siebie w PZU od ponad 10 lat, ale gdzieś mi się obiło, że to już nic nie daje.. )
Auto póki co planuje użytkować przez 10 miesięcy, później prawdopodobnie je zmienię..

Planowane przebiegi:
Raz w miesiącu trasa 800km w jedną stronę i za dwa dni powrót. Poza tym codziennie do pracy 20km w jedną stronę ( miasto + trasa ). Wiadomo, że może się zdarzyć, że w weekend gdzieś się wybiorę.

Nie zależy mi na luksusie, auto ma być bezawaryjne. Przede wszystkim wydaje mi się, że musi byc to segment c/d. Silnik w moim mniemaniu 130 - 180km, max. pojemnosć 2.0 ( ze względu na drogie OC i tylko jedna długą trase w miesiącu ). Skłaniałbym się ku jakims 1,8 lub 1,8t.

Ale konkretnie na jakie auta patrzeć?
krajnicky
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: nie mam

19 Gru 2016, 11:18

Na początek zobacz
segment c: focus mk2, corolla e12
d: vectra c, citroen c5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2016, 12:16

mógłbyś od razu podać polecane wersje silnikowe?
krajnicky
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: nie mam

19 Gru 2016, 12:28

focus 1.8/125, corolla 1.6/110 (lub 1.4 ale to troszkę mało), vectra 1.8/122 (najlepiej 2.0T, ale nie znajdziesz w tej kasie), c5 2.0
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2016, 12:41

na tą chwile z tych które podałeś biorę pod uwagę focusa i vectre 1.8

pytanie jak te silniki znoszą gaz i czy ktoś się orientuje jak duża może być róznica w OC między silnikami 1.6 1.8 i 2.0 ?
krajnicky
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: nie mam

19 Gru 2016, 12:51

W vectrze 1.8 jest "stworzony" do lpg. W focusie sprawa wygląda trochę inaczej, silnik ma ceramiczne gniazda zaworowe - trzeba po prostu bardziej o to dbać i nie oszczędzać na instalacji.
Jeśli bierzesz pod uwagę vectrę to popatrz też na bliźniacze signum i saab'a 9-3 (ale tutaj cenowo trochę wyżej).
OC możesz wklepać w jakiś kalkulator online. Jakiś tydzień temu gość przy porównaniu vectry 1.8 i volvo s60 2.4 jako zaletę vectry podał dużo niższe oc. Policzyłem to wtedy i wyszła stówka różnicy (przy moich danych). Swoją drogą s60 też już pewnie znajdziesz, koszty utrzymania będą wyższe niż takiej vectrze ale komfort (w trasie odczujesz) i jakość jest półkę wyżej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...

19 Gru 2016, 14:01

Invi napisał(a):Jakiś tydzień temu gość przy porównaniu vectry 1.8 i volvo s60 2.4 jako zaletę vectry podał dużo niższe oc. Policzyłem to wtedy i wyszła stówka różnicy (przy moich danych)


Przyznaję, mój błąd - jako niedowiarek sam to przed chwilą sprawdziłem i mi nawet volvo s60 2.4 wyszło taniej o kilka złotych :D I bądź tu mądry :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Gru 2016, 14:55

łysy30 napisał(a):
Invi napisał(a):
Przyznaję, mój błąd - jako niedowiarek sam to przed chwilą sprawdziłem i mi nawet volvo s60 2.4 wyszło taniej o kilka złotych :D I bądź tu mądry :/

No nie do końca błąd :) Przy założeniu, że właściciel ma kilka lat prawo jazdy i maksymalne zniżki, to faktycznie za większe pojemności nie będzie się płacić dużo więcej, ale jeśli ktoś ma krótko prawo jazdy i nie ma zniżek, różnica będzie widoczna.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

19 Gru 2016, 19:41

Invi napisał(a):W vectrze 1.8 jest "stworzony" do lpg.

Dobrze znosi LPG. Daleko mu do konstrukcji idealnej. Już dużo lepszy 1.8 20V (VW/Audi) czy R6 BMW chociażby. Każde auto z cewką zbiorczą nie pojedynczymi jest droższe w długotrwałej eksploatacji, bo 95% gaziarzy podpina sygnał zapłonu właśnie pod wiązkę cewki. A dobra cewka (ważna przy LPG) na 4ry świece to wydatek zazwyczaj 600-900 zł

Invi napisał(a):W focusie sprawa wygląda trochę inaczej, silnik ma ceramiczne gniazda zaworowe - trzeba po prostu bardziej o to dbać

Jak objawia się dbanie bardziej o taki silnik?
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

19 Gru 2016, 19:55

"o to" jako o całość silnik+lpg
przy słowie "silnik" możesz sobie dopisać regulację luzów zaworowych
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2016, 19:56

Akurat luzy zaworowe w Fordzie regulujemy wymianą szklanek :ok: (tyczy się chyba 1.6... albo 2.0)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Gru 2016, 20:07

No i okresowa kontrola luzów co 40-50tyś km (nowa uszczelka, robocizna które podnoszą koszta) + ewentualna wymiana szklanek, bo to jeno Ford. I nadal nie wiem jak bardziej dbać o silnik Forda przy LPG po za okresowymi przeglądami tak samo jak w 1,8 Opla, po za dodatkową kontrolą luzów zaworowych, którą na dobrą sprawę można olać puki nie dzwonią ;P

Tak. Czepiam się specjalnie.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

19 Gru 2016, 20:08

Ty usłyszysz, ja usłyszę, 90% kierowców podgłośni radio :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Gru 2016, 20:18

Tylko skoro Ty usłyszysz, i Ty wiesz to zastanawiam się czemu polecasz wyeksploatowaną benzynę w tych pieniądzach, która przy przebiegu 200k+ będzie wymagała kontroli luzów zaworowych i ew. korekty. Roboty przy tym od ch... w tych silnikach i robota może sięgnąć 2 tyś. (nie mówię o januszach w stodołach, bo nie mają szczelinomierzy i "na paznokieć sprawdzają") :P LPG w tych silnikach przy dużych przebiegach miało sens jak auto było warte >~30tyś. i ktoś miał w planach zrobienie nim 100-150tyś. km. W realiach wartości auta ~10tyś. to jest problem. Może się trafić, że zrobi ktoś raz (20% wartości auta). A może się trafić 2x(40% wartości auta) przez okres jego eksploatacji.

Matematyka. I czepiam się na siłę.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

19 Gru 2016, 20:38

Najpierw rzuciłem propozycję focusa a dopiero później pojawiła się kwestia lpg
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km