Auto do 18 tys. Segment D.

19 Lut 2020, 00:59

Witam, od jakiegoś czasu planuje kupić nowe auto bo stare jest na wykończeniu. Auta potrzebuje głownie do pracy około 50 km w obie strony (codziennie) i często na dłuższe trasy od 60 do 100km (w jedną stronę) więc od razu mówię że obowiązkowo będzie LPG więc silnik musi dobrze współgrać z nią. Planowałem na początku wybrać coś z segmentu C ale skoro auto ma być na dłuższy czas to chciałbym coś większego (jak sedan) i o większej mocy aby też mi długo posłużył i był niedrogi w utrzymaniu. Zrobiłem już nawet rozeznanie i moje typy to:

Vectra C 1.8 140km - mój faworyt lecz słyszałem że płastiki w nim to tragedia i w dodatku problemy z zawieszeniem no i ten silnik 140 podobno niezbyt dobrze współgra z gazem jakieś problemy z zaworami. Za to części tanie i podobno niedrogi w utrzymaniu.

Skoda Octavia II też bardzo dobre auto lecz z tego co widzę trudno dostępne szczególnie w benzynie.

Honda Accord VII i Citroën C5 II lecz w tym pierwszym drogie części i w tym drugim podobnie szczególnie jak przyjdzie naprawić zawieszenie więc raczej odpadają.

Ford Mondeo MK3 też polecane auto lecz właśnie nie do gazu.

I to tyle z moich propozycji. Dajcie znać co myślicie o tych autach albo dajcie też swoje propozycje z chęcią poczytam i się do nich odniosę. Na koniec też dodam że nie potrzebuje dużych osiągów więc silnik 1.8, 2.0 to myślę że to max do optymalnej jazdy :-).

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :-).
Rayso
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2020, 11:49

Nie rozważasz diesla przy tych przebiegach?
Z benzyny pod LPG Vectra 1.8 140 będzie ok (raz na 60 tys.km trzeba wyregulować luz zaworowy - koszt kilkaset złotych, ale tragedii nie ma).
Popatrz jeszcze na:
Avensis II 1.8
Accord VII 2.0
Peugeot 407 2.0

Najtaniej w utrzymaniu wyjdzie Octavia 1.6, ale szału przy tym silniku nie będzie...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lut 2020, 11:55

Z tego co wymieniłeś vectra będzie najtańsza w utrzymaniu.

Zerknij tez na coś takiego. Model nie bardzo popularny w PL więc ceny nie są wygórowane, kawał prostego, wygodnego auta. Link totalnie przykładowy

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Lut 2020, 20:07

Zobacz jeszcze na Laguna III 2,0 benzyna lecz musiałbyś dołożyć z 2-3 tysiące ale auto najmłodsze z tych co wymieniłeś plus klepane dopiero od 2007 a reszta to początek 2000 mówię o powstaniu modelu nie ewentualnie Twoim roczniku auta.
PeCaDoR
Nowicjusz
 
Posty: 22

19 Lut 2020, 20:17

O diesel trzeba dobrze dbać i do tego wychodzi drożej niż benzyna plus gaz więc odpada . Co do tej Vectry to w sumie jest jeszcze silnik 122 km i on idealnie współgra z gazem ale znów zapewnia słabsza dynamikę dlatego mimo wszystko wolę te 140.

Avensis II 1.8 niby ok ale znów części drogie więc ogólnie będzie drogi w utrzymaniu. Podobnie z Accord'em. Za to ten Peugeot z tego co widzę jest ok lecz znów ma mala zwrotność szczególnie w mieście ale poczytam o nim więcej :-). Co do tego hyundai'a to ciekawa propozycja lecz nic kompletnie nie wiem o tym aucie więc też muszę poczytać. Widziałem też na tym forum że polecane są niektóre modele volvo i nie ukrywam że dość mi się podobają.
Rayso
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2020, 20:47

Rayso napisał(a):Avensis II 1.8 niby ok ale znów części drogie więc ogólnie będzie drogi w utrzymaniu. Podobnie z Accord'em
dane zaczerpnięte z Instytutu Danych z D...? :ok:
Gdybyśmy rozmawiali o głębokim PRL, kiedy to części płyną statkiem razem z pomarańczami, to bym się zgodził. Ale dla podstawowych części eksploatacyjnych różnica jest pomijalna w stosunku do Opli, Fordów, VW etc.

Dorzucam Mazdę 6 I FL (nie gnije tak jak przedlift),
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid - test spalania
    To jeden z powodów, dla których najnowsza, 12. już generacja Toyoty Corolli szturmem zdobyła rynek kompaktowych samochodów, obejmując pozycję lidera w swoim segmencie. Wersja z hybrydowym napędem 1.8 ...
    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

19 Lut 2020, 21:12

mike napisał(a):dane zaczerpnięte z Instytutu Danych z D...?

To info było zaczerpnięte znacznie głębiej :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lut 2020, 21:32

Vectrę mogę zdecydowanie polecić. W tej cenie można kupić zadbane auto z końca produkcji. Plastiki jak plastiki. W mojej mam ponad 400 tyś nalotu i nie słyszę, żeby coś trzeszczało. Ciekawą opcją jest też model Signum. Mega wygodne auto. Jest to taka Vectra "hatchback" na podwoziu kombi. Więc z tyłu jest ogrom miejsca, regulowane osobne fotele itp. Zwolennikiem gazu nie jestem i preferuję diesle, ale dobry gazownik coś ogarnie. Uważam, że lepiej kupić dobry motor bez LPG i samemu ogarnąć instalację, niż szukać auta z gazem i zaczynać powoli wymieniać podzespoły.

Coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Miałem kilka Signumów i jest to auto, do którego zdecydowanie chętnie bym wrócił, a jednego z nich miałem z najgorszym możliwym dieslem 3.0 V6 :D Ryzykowny manewr...
Bartolini
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Lut 2020, 00:48

Info brałem z internetu i filmów na yt. Accord ma drogie części i ogólnie to auto średnio mi się podoba. Avensis za to często sie podobno psuje. No a w oplu masa części zamiennych i to tanich więc ogólnie utrzymanie go wychodzi najtaniej.

Signum za to kompletnie mi się nie podoba wolę auta pokroju sedan, żadnych kombi itd.

I dzięki wielkie za te propozycje bo od początku stawiałem na Vectre ale może coś będzie lepszego z tych waszych propozycji.
Rayso
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2020, 08:32

mike napisał(a):Dorzucam Mazdę 6 I FL (nie gnije tak jak przedlift),
to info też widzę zaczerpnięte z tego samego instytutu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lut 2020, 11:41

Rayso napisał(a):Avensis za to często sie podobno psuje


Podobno to podobno tamto... W internecie różne bzdety piszą. Może Avensis nie jest autem idealnym (mógłby np. mieć lepiej wykończone wnętrze), ale mechanicznie niewiele my zarzucisz. Silnik 1.8 VVTI jest bardzo oszczędny, ma łańcuch rozrządu, więc odpada Ci wymianą rozrządu po zakupie.
Opel też nie jest zły, tylko pamiętaj że te najtańsze zamienniki są często nic nie warte.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Lut 2020, 13:05

Rayso napisał(a):Avensis za to często sie podobno psuje. No a w oplu masa części zamiennych i to tanich więc ogólnie utrzymanie go wychodzi najtaniej.

Nie martw się częstym psuciem avena bo i tak to będzie 1/3 tego co Cie czeka w oplu... różni się tylko tłumaczenie bo zazwyczaj właściciele aut typu opel nie wiedzą co to znaczy nic nie robić przy aucie.
Co do cen to są niskie ale dotyczy zamienników tych max gównianych... bo niestety te normalne już nie są różowo tanie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2020, 14:25

I znowu polecanie Laguny 2 i rdzawej Mazdy, ale ok - istny pokaz motowiedzy.

Natomiast już nikt nie wspomni, że jeżeli ma brać avensisa 2 to polift, bo przedlift ma problemy z olejem i pewnie będzie pisanie, że wcale tak nie jest, bo tylko mod może mieć rację :ok:
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

20 Lut 2020, 14:38

Marcel2727 napisał(a):Natomiast już nikt nie wspomni, że jeżeli ma brać avensisa 2 to polift, bo przedlift ma problemy z olejem i pewnie będzie pisanie, że wcale tak nie jest, bo tylko mod może mieć rację


Załóż proszę następny temat o charakterze filozoficznym pt. Gulczas a jak myślisz :D więcej zrobisz pozytywnego dla moto społeczności...

P.s.

I jak byś potrzebował okularów to ZA KAŻDYM RAZEM PISZE ŻE PRZEDLIFTY COROLLA/AVEN 1,4 do 1,8 BIORĄ OLEJ.
A Ty jak już siedzisz na str.AŚ to zobacz prasę skierowaną do mechaników łatwiej Ci będzie zgłębić branie oleju w ZZtach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lut 2020, 18:38

Tyle, że to już nie auto-świat tylko forum Toyoty :D Nie będę już robić off-topic, ale nie wciskaj komuś czegoś czego nie zrobił.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020