Schuler napisał(a):Nonsens totalny, raz że każdy inny silnik mocniejszy będzie droższy w serwisie a nie każdemu na tym zalezy żeby co chwilę zostawiać kasę na serwis, bo jak sam wspomniałeś to już wiekowe auta, a dwa że przy obecnych przepisach życzę powodzenia w zasuwaniu autem, w PL nie ma dróg żeby swobodnie jeździć 180 km/h nawet na autostradach jest 140.
Mandaty nieziemsko poszły w górę także dzisiaj raczej podstawowe, za to bezproblemowe i trwałe silniki zyskują.
Swoją droga w rodzinie jako jedno z pierwszych aut była Octavia 1,6 jakoś takich baaardzo kiepskich osiągów niezauważyłem.
Kiedyś ludzie Fiatami 126p jeździli nad morze z całymi 24 końmi pod maską, a dzisiaj 100 koni to za mało w dobie mandatów na poziomie jednej pensji
1. Jako zaletę posiadania zamulonego auta podajesz potencjalne unikanie mandatów? Nawet nie skomentuję
2. Octavia jest lżejsza od altea
3. Nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia seatem alteą i nikt nie musi wybierać najmniejszego zła wśród silników volkswagena. Konkurencja oferuje zarówno dobrą dynamikę jak i rozsądne koszty utrzymania
Fasmamut napisał(a):A jak się ma sprawa do Opla Zafira w po 2007 roku
A jaką ci robi różnicę czy będzie 2006 czy 2007? 15 vs 16 lat? Liczy się stan techniczny, nie masz nieograniczonego budżetu i przy takiej kasie rocznik to nie jest pierwszorzędna sprawa.
Najlepszy stosunek spalanie/osiągi będzie miało 1.8/140
Jeśli chodzi o corollę to zarówno 1.6 jak i 1.8 jest spoko. 1.8 tak do 2006-7 (nie wiem kiedy akurat w verso zaczęli wkładać "poprawiony") lubił sobie chlupnąć oleju, nie były to oczywiście zatrważające ilości jak w tsi/tfsi ale zawsze
BTW sprawdź sobie różnicę w pojemności bagażnika między verso a zafirą, jest kosmicznie duża i zapewne dyskwalifikuje toyotę jeśli chcesz mieć trochę miejsca na graty