Auto do 20tys. Opel/Peugeot

09 Gru 2012, 00:24

Witam wszystkich. To mój pierwszy temat na forum ;)
Otóż, przymierzam się do zakupu mojego pierwszego własnego auta. Na codzień jeżdżę autem rodziców, Focusem 1.8 TDDi kombi. Prawko mam od 2 lat, więc pora kupić coś swojego ;)

Poszukuję samochodu do max. 20tys. zł. Raczej nastawiam się na diesla. Chcę nie duży samochód, hatchback, oszczędny, aby palił troszkę mniej niż Focus. Na mocy mi specjalnie nie zależy, aczkolwiek całkowitego muła nie chciałbym mieć. Przeglądając otomoto i różne opinie, mam 4 modele samochodów na oku. A mianowicie:

1) Peugeot 307 LF 1.6hdi
2) Peugeot 207 1.4hdi/1.6hdi
3) Opel Astra III 1.3 CDTI ECOTEC 90KM/1.7 CDTI ECOTEC 100KM
4) Opel Corsa D 1.3 CDTI 90KM

Tylko wydaje mi się, że 20tys. to trochę za mało na 207 z 1.6hdi i chyba na Corse też może mi nie wystarczyć.

Tak więc, mam do Was pytanie. Do takiej kwoty, który byłby najlepszy? Który jest w miarę bezawaryjny? Który znajdę w tej kwocie nie bity jakoś strasznie, bo przypuszczam że całkowiecie bezwypadkowe ciężko znaleźć. Co myślicie o Peugeotach? Niby francuskie niee, ale tak samo każdy narzeka na Fordy, a Focus rodziców jeździ, jeździ i ponad 200k ma już spokojnie bez większych awarii.

A może jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam ;)
krzys1592
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 01 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Gru 2012, 00:46

Jak brać używane HDI to nie ma lepszej opcji niż 1.6 HDI 90KM, brak koła dwumasowego, filtra cząstek stałych, turbiny ze zmienną geometrią.
Problem z belką w tych modelach już nie istnieje ze względu na jej uproszczoną konstrukcję.
Poza tym ocynkowana karoseria.
Znajomy właściciel szkoły jazdy ma Peugeoty 207 które zrobiły już ponad 400tys. km i sprzedał je tylko dlatego, że WORD wymienił auta na nowe Yarisy, poza dodatkowymi wymianami sprzęgła bez żadnych remontów silników itp.
W domu też mam Peugeota tyle, że 308 już od prawie 2.5 roku w którym nieubłaganie zbliża się 100tys. km.
W zawieszeniu i silniku nic nie było wymieniane, z poza eksploatacyjnych rzeczy tylko osłona katalizatora no i żarówki się co ~20tys. km przepalają poza tym pod względem bezawaryjności i oszczędności z 1.6 HDI ideał, każdemu życzę tak mało kłopotliwego auta.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2012, 00:58

Dzięki za odpowiedź ;)
To dla mnie dobra wiadomość, bo właśnie bardziej skłaniam się ku Peugeotowi i właśnie chciałbym 1.6hdi ten 90km, bo 110km właśnie mają już dwumasy, fapy itd. ;)

A miałeś może styczność z 1.4hdi? Znajomy ma w 206 i też nic się nie dzieje. Ale nie wiem, czy ten silnik w 207 wystarczy? Widziałem różne opinie, raz że za słaby, raz że ok. To chyba wynika z tego, kto ma jakie porównanie.
krzys1592
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 01 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Mokka z bagażnikiem rowerowym FlexFix
    Opel Mokka to zupełnie nowy SUV który będzie dostępny ze zmodernizowanym bagażnikiem rowerowym FlexFix drugiej generacji, umożliwiającym przewożenie nawet trzech rowerów. Ulepszony system przewozu rowerów ...