Auto do 25-35 tyś/ benzyna

14 Lis 2017, 18:48

Witam forumowiczów.
Przymierzam się powoli do zakupu samochodu. Do tej pory tak naprawdę jeździłem starszymi samochodami,zero wyposażenia i mocy bo fiat seicento i teraz seat ibiza 2 1.4 :D
Chciałbym teraz przeznaczyć troszkę więcej pieniążków bo oscyluje budżet all-in (wliczając to wszystko - ewentualne koszty sprowadzenia z zza granicy o ile autko byłoby trzeba sprowadzać, koszty ubezpieczenia jako współwłaściciel na pełnych zniżkach oraz nie wykluczam opcji założenia) w przedziale 25-35 tyś.
Czego szukam? Generalnie to tak:
-silnik benzynowy (nie chce diesla, nie robię długich tras praktycznie wcale, nie znam się na tym i po prostu uważam że diesel nie jest dla mnie)
-raczej samochód 5 drzwiowy choć to nie jest warunek konieczny
-zależy mi na tym, aby autko miało trochę mocy tzn nie jakiś wariat, ale po prostu żeby było dynamiczne, bo dość już mam mułowatych aut.
-w razie wyboru silnika o większej mocy, paliwożernego jak najlepsza współpraca z instalacją gazową
-wyposażenie bez udźiwnień specjalnych
-design zewnętrzny jak i wewnętrzny w miarę nowoczesny, bo jednak nie ukrywam że nie potrzebuje aż tak funkcjonalnego auta (tzn mówiąć funkcjonalne mam na myśli przestronne, z dużym bagażnikiem etc), bo rodziny nie planuje. Auto ma mi służyć i w miarę ciekawie wyglądać (może trochę płytkie kryterium, ale jednak chce zeby mialo "to coś" :) )
-Jak najmniej awaryjne. No i tu chyba zaczynają się moje największe bolączki. Generalnie wychodzę z założenia, że chciałbym zainwestować przy zakupie więcej kasy, a potem mieć przez dłuższy czas spokojną głowę i nie musieć się martwić o różnego rodzaju większe awarie związane ze skrzyniami biegów, elektroniką no i przede wszystkim... z motorami. O tych ostatnich od ostatniego czasu czytam w kółko i tak naprawdę mam już taki mętlik w głowie, że naprawdę nie mogę się w nic wcelować. Pierwotnie samochodem, który bardzo pasował do moich kryteriów była używana "atrójka" w wersji sportback. No, ale naczytałem się tyle o silnikach z VAGa, że chyba mi się odechciało,,, z tego co wiem, to jedyny godny polecenia benzyniak to stary 1.6, ale z drugiej strony podobno przy wersji sportback jest on po prostu bardzo mulący i potrzebne jest co innego... Z drugiej strony wszystkie te fsi i tfsi podobno są strasznie awaryjne i generalnie nawet ludzie na grupach na FB audi odradzają temat. Z tych mniej awaryjnych jest jeszcze 3.2 v6, ale to już egzotyka totalna i tam jak już coś padnie to koszt jest podobno ogromny, więc tym bardziej odpada...
Kolejnym takim moim typem była mazda 6 ta w drugiej wersji, ale znowu tutaj się też naczytałem tyle, że złapanie egzemplarza kilku-kilkunastoletniego nie zjedzonego totalnie przez rudą praktycznie jest niemożliwe, co też mnie raczej skutecznie odstraszyło.
Nawet skłaniałem się do zwiększenia budżetu i pomyśleniu o oplu insigni, bo słyszałem że te 2.0 turbo benzyny są całkiem okej + jezdzilem takim kiedys w wypożyczalni i bardzo przyjemnie się prowadził, ale znowu elektronika i inne rzeczy ostro się psują więc chyba odpuszcze.
Znowu kolejnym tematem jest HONDA civic r-type, bo slyszalem ze motory k20 są niezawodne, ale jeszcze nie zdążyłem dokładniej poczytać na ten temat.
Raczej odrzucam auta francuskie (wyprzedzając pytania "dlaczego?" - odpowiem, że nie wiem. Nie podchodzą mi, ale jeżeli ktoś ma argumenty za jakimś modelem to chętnie wysłucham).
Z góry bardzo proszę o jakieś sensowne wypowiedzi. Nie jestem specem od motoryzacji toteż liczę się z każdym zdaniem i nie działam pochopnie.
Dzięki!
diamondhaze
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: seat ibiza 2

14 Lis 2017, 21:16

Ogólnie rzecz biorąc większośc rzeczy, które napisałeś są prawdą

1. IMO insignia jest autem, które tylko i wyłącznie wygląda. Właściwości jezdne kiepskie, jakość wnętrza kiepska. Jakoś nie wierzę w zadbane 2.0T za 35k. Wolałbym już astrę 1.4T/1.6T
2. Type R za 35k? Możesz próbować.
3. Jako alternatywa dla chądy - focus st
4. Laguna 3/Megane 3, obydwa z 2.0T, świetny silnik, ciekawe auta, bardzo dobry stosunek cena/jakość/rocznik.
5. Fiat Bravo/Lancia Delta/AR Giulietta, technicznie to samo z inaczej wygiętą blachą, 1.4 t-jet w wersjach 120/150, ew. 1750tbi (ale tutaj bezpośredni wtrysk i wszystkie jego następstwa).
6. Volvo s40 - technicznie bliźniaczy do focusa 2, wysoka jakość wykonania, niska utrata wartości, fajny silnik 2.5T
7. Saab 9-3, jeśli nie przeszkadzało Ci wnętrze vectry to i tutaj będzie ok, ciekawe auto na tej samej płycie co vectra c/ar159 i jeszcze kilka innych aut, baaaaardzo dobre silniki z turbo (1.8t, 2.0t i 2.0T to ten sam silnik, różne programy i inne turbo w najmocniejszym).
8. e46 330i w jakiejś ciekawej wersji, w sumie już jako "inwestycja"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lis 2017, 19:58

diamondhaze napisał(a):w razie wyboru silnika o większej mocy, paliwożernego jak najlepsza współpraca z instalacją gazową
diamondhaze napisał(a):Nawet skłaniałem się do zwiększenia budżetu i pomyśleniu o oplu insigni, bo słyszałem że te 2.0 turbo benzyny są całkiem okej
ale nie zamontujesz do niej gazu w opłacalny sposób, a pali... dużo :mrgreen: jeśli gaz i moc to 2.8t, ale tu już jest drooogo (i nie chodzi mi tutaj o sam zakup). Jeśli nie przeszkadzają Ci trzeszczące plastiki - będzie ok

Może Seat Exeo 1.8t?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lis 2017, 20:41

Witam,

Dziękuje za odpowiedzi. Porozgladam się za wwzystkimi z polecanych modeli.
Zainteresował mnie właściwie ten seat exeo. Samochód prezentuję sie ciekawie, ale powiedzcie mi czy ten motor 1,8t to nie jest ten 1.8 tfsi z audi a3?
diamondhaze
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: seat ibiza 2

15 Lis 2017, 21:09

Exeo to model, do którego najdłużej wkładano stary 1.8T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Lis 2017, 21:56

diamondhaze napisał(a):No, ale naczytałem się tyle o silnikach z VAGa, że chyba mi się odechciało,,, z tego co wiem, to jedyny godny polecenia benzyniak to stary 1.6, ale z drugiej strony podobno przy wersji sportback jest on po prostu bardzo mulący i potrzebne jest co innego... Z drugiej strony wszystkie te fsi i tfsi podobno są strasznie awaryjne i generalnie nawet ludzie na grupach na FB audi odradzają temat. Z tych mniej awaryjnych jest jeszcze 3.2 v6, ale to już egzotyka totalna i tam jak już coś padnie to koszt jest podobno ogromny, więc tym bardziej odpada...


Jak dla mnie trochę przesadzasz, najstarsze jakieś golfy, a3 z 2,0 tfsi mają po 14 lat i jeżdzą i mają się nieźle. Te problemy to raczej nowsze tsi na jakiś tam łańcuchach ale ok, no nie są to pewne jednostki.
Z tym że taki Civic wolnyssak a turbo golfy i audice to jak dzień do nocy.
3,2 V6 to jak dla mnie jeden z najfaniejszych jednostek VAG-a, oprócz może 1,8T, brzmienie super no i jeszcze na początku normalny wtrysk przez co i lpg się założy.

Ja dla odmiany odradzam Exeo 1,8T po pierwsze połowa to Szwajcaria rozbitki, po drugie masz turbo, a auto kloc i słabo jedzie, a poza tym 1,8T to stare z tego co wiem montowali chyba rok, czyli roczniki 2009-2010 reszta to TSI

Może jakaś fajna Beemka? :) będzie i moc i coś ponad to.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy baterie to słaby punkt samochodów elektrycznych?
    Czemu kierowcy boją się samochodów elektrycznych? Głównie z uwagi na baterie. Obawiają się ich trwałości, ograniczonej pojemności i czasu ładowania. Choć problemy te bez wątpienia są realne, z biegiem rozwoju ...
    BMW Turbo 1972
    BMW Turbo to pierwszy samochód koncepcyjny zbudowany przez firmę BMW. Nowoczesny projekt pierwszego na świecie sportowego samochodu promującego bezpieczeństwo – który nie był tylko bazą testową dla nowych ...

15 Lis 2017, 22:06

Jestem otwarty na propozycje, bo szczerze mówiąc nie bralem bmw wcześniej w ogóle pod uwagę ;)
Szczerze mówiąc, to serce ciągle mi podpowiada że najbardziej podchodzą mi te audi a3 8p, ale znowu rozsądek mówi że nie wiem jak to z tymi motorami... Nie chciałbym auta, ktore zamkneloby budzet przy zakupie, a finalnie musialbym sporo dokladac do napraw na dzien dobry.
Exeo musialbym przetesowac zeby sprawdzic jak to jest z tą mocą o której mowisz. Bardziej mnie martwi naprawde ograniczona podaz na polskim, a jak tak na szybko patrze to i zagranicznym rynku.
diamondhaze
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: seat ibiza 2

15 Lis 2017, 23:14

Pionek napisał(a):a dla odmiany odradzam Exeo 1,8T
Pionek napisał(a):masz turbo, a auto kloc i słabo jedzie
przecież to Audi a4, które polecasz z tym silnikiem. Znaczek Seata tyle waży? :roll:

Swoją drogą można też zwrócić uwagę na Audi a4 b7 1.8t/2.0 130 KM (ten drugi lubi chlipnąć olej, ale to jeszcze stary, prosty silnik)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Lis 2017, 23:40

mike napisał(a):przecież to Audi a4, które polecasz z tym silnikiem. Znaczek Seata tyle waży?


A gdzie pisałem że polecam A4?
Jak dla mnie 1,8T 150 koni jest dobre do Ibizy, A3, Golfa a nie w segmencie D (za cieżkie krowy żeby pchać się w turbo 150 koni) lepiej wolnyssak w podobnych okolicach za dużo różnicy w mocy nie będzie.
Waga Exeo to ponad 1500 kg

A4 dużo popularniejsze i łatwiejsze w znalezieniu.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna