Z całym szacunkiem ale to totalna bzdura. Te samochody bardzo ładnie chodzą bokiem...
Mam często przyjemność obcować z tymi samochodami i muszę powiedzieć, że w przeciwieństwie do nowych np. "cud francuzów" lub "alfy" i innych nowinek technicznych są naprawdę trwałe i dobre egzemplarze da się znaleźć przy odrobinie cierpliwości za naprawdę małe pieniążki.
Opel omega B - Świetny samochód aleeee... Ciężki przez co potrafi troszkę spalić nawet przy dość spokojnej jeździe. Poza połowa egzemplarzy ciężko znosi swoje lata.
BMW - Ogólnie żeby kupić dobre stare bmw trzeba długo siedzieć w bmw, inaczej to loteria. A silnik 2.0 w bmw od razu sobie daruj, co prawda pancerne ale ciężkie, palą tyle co 2.5 a osiągi niewiele lepszy od 1.8. Powiedziałbym Ci żebyś szukał e30 1.8 is ale wydasz JUŻ koszmarną kase i pewnie i tak nie znajdziesz orginału tylko jakiś paździerz z silnikiem is'a. A to się mija z celem bo nie o silnik tu chodzi.
E30 - Bardzo bardzo bardzo fajne samochody aleeee... Ich cena niestety już się odbiła od dołu i teraz idzie w górę, jest już troszkę za wysoka.
E36 - Daruj sobie na starcie, nawet nie chcę mi się rozwijać tematu i domyślam się że zaraz jakiś znawca powie mi że to świetny samochód do driftu...
E34 - Wybebeszone 525i jeżdżą bardzo ładnie bokiem aleee... Musisz liczyć się że to ciężka krówka i troszkę pali.
Sierra - Najtańsza, najlepsza
baza jaką możesz kupić. Jedyne poważniejsze usterki w sierrach to:
Rdza: Zwykle jest tak że Ścierka jest albo cała ruda albo prawie wcale, więc sprawę widać od razu.
Elektronika: Rzadko coś pada, ale jak padnie to idziemy w koszta.
Ściera - lekka, mocna (np. dohc - 125 km), rwd i świetny
4x4 dostępne, dość trwała, bardzo przyjemna w prowadzeniu, części tanie jak barszcz. Niestety jest mało części tuningowych ale spokojnie można kombinować (sprawdź na sierrafanie). Ściereczka na słabych kapciach z tyłu idzie bokiem na 3 w lato przy suchej nawierzchni asfaltowej. Na normalnych oponach na 2 w deszcz nie ma żadnego problemu. A jak ma szpere to hohohoohho, w ogóle te wartości rosną.
Szukaj XR4i - Stały napęd na 4 koła (30% na przód, a 70% na tył), podwójny stabilizator z tyłu, 4 tarcze, z tyłu szpera 25%. Jak uznasz że wolisz RWD to zmieniasz skrzynię na tą z dohc (koszt 250 zł + robocizna... O ile nie robisz sam). I masz bardzo fajne RWD. Pięknie daje rade.
XR4i dorwiesz spokojnie w dobrym stanie za 4-5 tysięcy. Bez najmniejszego problemu.
Pozdrawiam
.
PS. Zapomniałem, zapamiętaj sobie raz na zawsze że kupując najtańszą sierre lub najtańsze e30 itp. itd. na ALLEGRO lub OTO-MOTO masz 200% pewności że właśnie kupiłeś trupa. Nikt nie wystawia bardzo tanich samochodów w świetnym stanie na płatnych serwisach. Wystawiają je Ci którzy chcą szybko sprzedać samochód poskręcany z agrafek i wiedzą że na te serwisy zagląda najwięcej rozpieszczonych 18-latków zajaranych driftem z bogatymi rodzicami. I ludzi którym się spieszy z kupieniem samochodu, którzy nie mają w tym doświadczenia. Jeżeli masz np. do dyspozycji 7 tysięcy i do wyboru najtańsze s13, inną super okazję na allegro, a piękne, pewne e30 lub piękną, pewną sierre. Zawsze wybieraj te piękne i pewne. I nigdy nie kupuj samochodów pod wpływem emocji!!!