Auto do 30 tyś złotych z osiągami poniżej 8s do 100km/h

10 Sie 2017, 22:08

szybki napisał(a):Raczej nie ... po prostu tabelki tabelkami a jazda jazdą


Nie do końca. Miałem na myśli to, że sam silnik i moc to nie wszystko, bo co z tego że mamy kupę koni, jak w zakręcie zawieszenie dobija i trzeba zwolnić. A po prostej to i SC można przycisnąć na światłach :)

Z FWD właśnie Focus ST jest najlepiej prowadzącym się autem, tego nie da się pobić. Inne auta będą buksować i powiedzą dość.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Sie 2017, 23:55

Dzięki panowie za te odpowiedzi na temat i nie na temat :D.
Z tym spalaniem to chyba macie racje i te pare stówek więcej trzeba wydac na paliwko. Wydaje mi się że chyba w to pójdę, pie***yć biede xD.

Jutro popołudniu (w sumie już dzisiaj) przeglądne sobie propozycje autek które mi zasugerowaliście, jeszcze raz dzięki :).

Ps. a propos spalania, to mam taki przykładzik tylko troszke droższy, Skoda Superb II 2.0 TDI 170km, bardzo fajnie doznania odnośnie przyspieszenia (bodajże 8,8s), a spalanko na trasie do 6l max przy stałej 160-180km/h, w miescie max 7l wiec nie zupełnie jest tak, że każdy samochód z większą mocą ma ogromne spalanie :). Jeździłem tym autem więc mówie jak jest :p
Barto21
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 16 12 2013
Auto: Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna

11 Sie 2017, 01:39

A propos moich propozycji. Co powiecie na Mazda 3 II BL 2.2 MZR-CD 185km i zrobic chipa do 200km lub jesli sie bedzie dalo do 235km ??
Bo spalanie w miescie przy pierwotnym silniku to okolo 7l, a do setki w 8,2s przyspiesza.
I tak wgl jak myślicie jakie osiagi (do setki) bedzie miala ta jednostka po chipie do 200km a ile przy 235km?
Barto21
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 16 12 2013
Auto: Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna

11 Sie 2017, 08:20

W jakim mieście taki diesel spali Ci 7l? Jeśli jeździsz po obwodnicy Warszawy to takie spalanie jest realne.
Mazda spali z 6.5, ale w cyklu mieszanym. Nie wiem czy jest sens podnoszenia mocy tego diesla 2.2, bo może tego nie wytrzymać.

Jeśli chodzi o oszczędne diesle to naprawdę dobry był 1.9 TDI ARL (miał swoje bolączki, ale da się przeżyć). Znalezienie takiego w dobrym stanie może być jednak trudne.

A jeśli chodzi o koszty paliwa to 7l ON to 32zl, czyli 16l LPG. Tyle potrafia spalic V6, turbo, a nawet V8. Gdzie tu oszczędność zatem?
Popatrz np. na BMW z R6 (2.8 litra), Lexus 3.0 lub 4.3, Volvo z 2.3T, 2.4T lub 2.5T.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2017, 09:08

Barto21 napisał(a):A propos moich propozycji. Co powiecie na Mazda 3 II BL 2.2 MZR-CD 185km i zrobic chipa do 200km lub jesli sie bedzie dalo do 235km ??


Jeździłem Mazdą 6ką 2,0 CD podciągniętą do 180km, posiadałem seata toledo 2,0tdi 140km zrobionego na 170km i w obu przypadkach zapomnij o 7l spalania realnego przy tankowaniu pod korek. Komputer seata oszukiwał średnio o około 1l +- 0,2l. Mazda w trasie (szybka jazda) paliła 8l w mieście nie wiem bo nie sprawdzałem natomiast seat w mieście palił 8-9l trasa około 8l .... Z tym że serwis tych aut w obu przypadkach mógł przyprawić o zawrót głowy.
Tak żeby Cię uświadomić to seatem jeździła moja żona więc go nie katowała bo były to często wycieczki rodzinne, przebieg 80-130tyś.km. kosztował więcej niż moje ostatnie 5lat lexususami V8 które w mieście palą 16l.lpg.. A do tego te 8s. do 100km/h przy dieslu można sobie wsadzić w d... ponieważ Nm (w małej pojemności) pojawia się na 1sec i znika więc jeżeli można się czymś podniecać to możliwością wyprzedzania a nie ruszania.
Jeżeli oczekujesz frajdy ośmiu sekund to nie staraj się oszukać kieszeni dieslem bo nic z tego nie wyjdzie a jazda do 100km/h też będzie umowna.
Ktoś wspominał o 1,9tdi (starszym) jest to dobra opcja tylko nie zapominajmy że w populusie będzie już miał najechane 400-500tyś.km. a w upalaczu typu cupra pod maską po tuningach raczej będzie wiór z silnika i jego osprzętu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Sie 2017, 09:43

Dokładnie. Jedyny sens diesla to jakieś stare 1.9 TDI, ale trzeba je najpierw doprowadzić do ładu, wyremontować i wtedy ładować wirusa. Można pokusić się o większe wtryski, czy turbo, ale to wymaga pieniędzy, a poza tym będziesz zostawiał za sobą kupę dymu co jest żałosne :D Bawią mnie te wszystkie projekty tuningu diesla, który moment ma na sekundę i trzeba zmieniać bieg bo krzywa momentu spada na łeb na szyję, gdzie w dużej benzynie ciągniesz na jednym biegu wyprzedzając 3 auta...

Autorze, bierz jakąś benzynę z LPG, padł dobry przykład IS 300, który jest mało awaryjny, ma super silnik i trzyma wartość. Volvo z silnikami turbo też super wybór.

Albo zastanów się 10 razy, czy na pewno Cię stać, bo kupno auta to jedno... A utrzymanie... Mierz siły na zamiary.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy
    Aż 30% polskich kierowców przyznaje, że w czasie jazdy trzyma kierownicę tylko jedną ręką – wynika z ankiety zorganizowanej we współpracy Szkoły Jazdy Renault i serwisu Motoryzacja w portalu Interia.pl(1572 ...

11 Sie 2017, 11:08

galakty napisał(a):Autorze, bierz jakąś benzynę z LPG, padł dobry przykład IS 300, który jest mało awaryjny, ma super silnik i trzyma wartość. Volvo z silnikami turbo też super wybór.


Ogólnie wolałbym volvo/foka st turbo, może audi b6 1,8t (bez tsi) może coś w ten klimat niż śmierdziucha tdi i jego śmieszne 8s do 100km/h.

Co do is300 to jest o tyle fajnie że można zjeść ciastko i mieć ciastko... :D czyli korzystasz z frajdy vvti, masz biegi w kierownicy z jazdą do odcinki, seryjną szperę i fajne prowadzenie a do tego koszty serwisu w porównaniu do nowszego diesla śmieszne już nie wspomnę o marginalnej utracie wartości...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Sie 2017, 12:00

Barto21 napisał(a):Ps. a propos spalania, to mam taki przykładzik tylko troszke droższy, Skoda Superb II 2.0 TDI 170km, bardzo fajnie doznania odnośnie przyspieszenia (bodajże 8,8s), a spalanko na trasie do 6l max przy stałej 160-180km/h, w miescie max 7l wiec nie zupełnie jest tak, że każdy samochód z większą mocą ma ogromne spalanie :)



Bredzisz. moje alfiątko ma do setki coś koło 8,5 z automatem aczkolwiek to są pomiary katalogowe i ze względu na opóźnienie startu klasycznego automatu nieosiagalne na drodze. spalanie natomiast tego zestawu to 7 do 8 w trasie gdzie nie wykorzystujesz potencjału auta a jednocześnie tam przyśpieszenie do setki nie ma żadnego znaczenia (znaczenie ma za to elastyczność która z mocą ma nie wiele wspólnego). jednak żeby uzmysłowić ci o czym pisze dodam że to samo autko pali w mieście 11 a w korkach dobija do 13. więc jak tym średnio zrobić 8 nie wiem. o kosztach eksploatacji diesli napisano już encyklopedie więc na to że będzie tanio też nie licz.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

11 Sie 2017, 13:03

Wszyscy doskonale wiemy ile palą diesle, ale nadal w ludziach siedzą mity typu TDI pali mi 5 litrów i wiem co mówię... Tak, kumpel kupił A3 8P w dieslu, mieszka na wsi, nie jeździ po mieście a i tak pali mu 7-8 litrów bo nawet wskazówka nie drgnie od temperatury.

Diesel mało pali, tak, ale gdy jedzie długo w trasie i z jedną prędkością, a nie po mieście i do odcinki bo mamy 8 sekund do setki w katalogu.

Co i tak nie zmienia faktu, że ponad 200 koni musi swoje spalić i tyle. Moc się nie bierze z powietrza (potem dochodzi waga samochodu i typ skrzyni).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Sie 2017, 20:43

Dzięki chłopaki za te uwagi, przydadzą się :). Odrazu mówie że nie jestem jakimś tam znawcą dieselów dlatego pytam bardziej doświadczonych od siebie - Was :D. Chyba po to jest to forum? hmm? ;)

Za propozycje autek dziękuje wam serdecznie. Zaczynam się teraz rozglądać właśnie za IS300, Volvo 2.3T 2.4T , Bmw z rzędową 6-tką o ile cos znajde i za Mazdą 3 II MPS.

Na podstawie waszych rozważań pozostaje mi zdecydować się w takim razie na benzyne i silniku minimum 200km+. A w ostateczności z LPG :D
Ostatnio edytowany przez Barto21, 11 Sie 2017, 20:47, edytowano w sumie 1 raz
Barto21
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 16 12 2013
Auto: Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna

11 Sie 2017, 20:45

Do Mazdy z tym silnikiem nie założysz LPG (w rozsądnej cenie).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2017, 20:48

Ossy, to trudno pozostane przy średnim spalaniu 10-11L/100km :D stać mnie xD
Barto21
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 16 12 2013
Auto: Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna

11 Sie 2017, 21:05

2,3T w volvo to kwestia praktycznie nieosiągalna.
2.4T, 2.5T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sie 2017, 13:24

Widze, ze przez rok dokonał się pewien postęp - benzynki pala wam 30-40% wiecej niż roku temu hehhee kompakt 10l w mieście(a śmiali się jak mowilem ze conajmniej dyche to pali) i szybkiemu już limuzyna nie pali 11litrow gazu tylko 16l l. Jeszcze trochę i zaczniecie podawać prawdziwe wartości spalania. Serwis tych wszystkich mocnych benzynowych silników jest tak samo drogi jak diesli, w dodatku są one mniej żywotne niż diesel. Przeliczanie 7l ropy vs 15l lpg jest bez sensu, bo instalacja kosztuje 5k pln.
Generalnie tam ktoś syczał coś o momencie na sekundę Heheh, przynajmniej to jedzie na tych niskich obiektach i nie trzeba dusić do odcinki. Niech się autor przejedzie 170konnym dieslem i benzyna, a zapewniam ze nie wsiądzie do benzynki, bo nie będzie mu jechała.
Auto mieszczące się w wymaganiach to e90 2.0diesel. Przyspiesza w 8sekund do setki, i pali 8l w mieście. Pzdr forumowicze :happy:
959rn
Początkujący
 
Posty: 87
Auto: Dieselek

13 Sie 2017, 21:33

959rn napisał(a):8l w mieście


Chyba podczas jazdy w Pierdziszewie Dolnym
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km