Auto do 40 tys. a ...

14 Sie 2020, 14:17

Witam. Zamierzam kupić auto tak do 40 tys. zł. Warunek taki żeby miało dobry silnik (nie mam tu na myśli osiągów a raczej małą awaryjność) i żeby auto nadawało się pod instalację gazową. Mam na oku SUZUKI KIZASHI z benzynowym silnikiem 2.4 178 KM VVT lecz nie wiem czy to w ogólne dobre auto i czy ten silnik nadaję się pod LPG. Proszę więc o pomoc odnośnie tego auta, czy to dobre auto no i jak z dostępnością części bo moje aktualne auto nauczyło mnie że części muszę szukać na ASO (aktualnie jeżdżę chrysler sebring z 2008 r 2.0 benzyna VVT). Z góry dziękuję za pomoc :)
Ostatnio edytowany przez mike, 27 Sie 2020, 22:17, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Możesz bez problemu kontynuować poprzedni temat
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

14 Sie 2020, 15:15

Sebring na otomoto - 36 sztuk
Kizashi na otomoto - 6 sztuk
Także ten, rynek części zamiennych na pewno jest w Polsce bardzo mocno rozwinięty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Silnik chyba ten sam co w grand vitara więc większych problemów być nie powinno (tylko trezba luz zaworowy regulować).
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Sie 2020, 19:02

Ilość sztuk sprzedawanych aut w Polsce nie ma wpływu na dostepnosc części... Mówisz że sebringow jest 36 no ale nie ma szans kupić sprzęgło czy skrzynie poza aso (mówię tu o mojej wersji silnikowej) , mówisz że Kizashi jest 6 a bez problemu znalazłem te części w internecie i zoorientowalem się z dostepnascia i nie ma problemu z dostępnością
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

27 Sie 2020, 15:05

Witam. Zastanawiam się nad zakupem auta. Myślałem o VW Passacie CC w dieslu (wersja 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW) tylko niewiem jak z awaryjnością tego silnika i czy to dobry silnik czy lepiej to unikać według was ? Bo wiem że w benzynie ponoć silniki są awaryjne i nie nadają się pod instalacje LPG, a diesel przynajmniej mało pali bo okolo 6,5L. Z góry dziękuję za pomoc :)
Ostatnio edytowany przez mike 27 Sie 2020, 22:17, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Możesz bez problemu kontynuować poprzedni temat
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

27 Sie 2020, 18:11

2,0 TDI 140 ok silnik bo to już jest na common railu, a sam Passat CC taka 'sportowa' wersja Passata B6, fastback tak zwany, benzyny są słabe chyba że 1,4 po 2015 roku.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2020, 22:21

Dobry czy nie - zależy do czego. Jeśli chcesz jeździć bardzo krótkie odcinki po mieście, to lepiej poszukać czegoś innego. W trasy będzie ok i to w sumie już #tenpoprawiony bo CR nie miał takich problemów jak PD (na szczęście niedostępny w CC). Trzymałbym się raczej skrzyni manualnej, wyjątkiem jest sytuacja, gdy są papiery na (niedawny) remont DSG.

Choć wg mnie DSG nie działa jakoś fantastycznie, nawet, gdy jest nowa :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pracownik w samochodzie
    Eksperci szacują, że nawet 40% ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej to osoby, które zginęły w zdarzeniach związanych z pracą(1). Na niebezpieczeństwo narażeni są nie tylko kierowcy zawodowi, lecz także ...

28 Sie 2020, 09:46

Dzięki za odpowiedź :) A co myślisz o silniku 2.0 170KM diesel który występuje również w tym passacie CC, czy jest on równie dobry co ten 140KM czy już jest bardziej problemowy ?
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

28 Sie 2020, 22:50

One różnią się chyba tylko programem, sam sinik jest 1:1
Czy jest dobry, czy nie? Raczej bym nie rozgraniczał, po prostu przy oględzinach sprawdź dobrze dany egzemplarz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sie 2020, 23:23

Zdecydowanie różnic jest więcej, inne turbo, wtryski...ze 140 po chipie zrobi się może 185, natomiast 2,0 tdi 170 leci na 210
Ten 170 konny to ten sam co siedział w Golfie GTD i przekracza się 200 koni gdzie przy zwykłym 140 nie da rady.

Ja bym brał 170 bo to jednak większe auto i mocy nigdy za wiele.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2020, 08:21

Odświeżam temat gdyż nadal szukam Passata CC 2.0 140km w dieslu lecz mam do was jeszcze jedno pytanko, co sądzicie o automatycznej skrzyni w tym aucie ? Czy to dobry pomysł, czy może lepiej unikać tu automatu bo jest awaryjny itp.
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

09 Wrz 2020, 12:21

DSG w dieslach 2.0 TDI jest trwalsze niż w słabszych silnikach, ale prędzej czy później musisz liczyć się z większymi kosztami, dlatego trzeba znaleźć coś co było serwisowane, czyli:
-wymiana oleju w skrzyni co 60 tys.km
-udokumentowana jakakolwiek naprawa skrzyni (sprzęgła, dwumasa, mechatronika) np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu masz koszt sprzęgieł do 2.0 TDI (około 3000 z robocizną):
[link wygasł]

Dwumasa to około 2500zł:
[link wygasł]

No i najgorsza możliwa opcja to awaria mechatroniki (5-6 tys.zł).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Wrz 2020, 10:13

Dzięki za odpowiedź. A jak się ma spalanie jeśli chodzi o automat czy jest wyższe czy podobne ? I jaka jest dynamika jazdy na automacie ?
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32