Auto do 55 tys 5-drzwi sedan/hatchback

17 Paź 2018, 10:55

Witam, rozglądam się za autem do 55 tys. Aktualnie jeżdżę megane iii 2.0tce w coupé wiec jak widać mocą nie pogardzę. Co do oczekiwań:
Jeżdżę góra 15 tys km rocznie raz w tygodniu trasa 100 km w jedna stronę a reszta to miasto lub odcinki po 20-30 km. Wiec skłaniam się ku benzynie.
Moc jaka mnie interesuje to ponad 150 KM, po przesiadce z 2.0 hdi (sedan) na 2.0 tce chciałbym nie wracać do auta masywnego które się nie zbiera.
Rocznik min 2012/2013.
Sedan, hatchback, kombi ostateczność.
Stawiam na bezawaryjność wiec mogę przymknąć oko na wyglad zewnętrzny zależy mi na dosc ładnych środku jak już (tak już mam :D )
Skrzynia jakby była automatyczna to by była bajka.
Myślałem o BMW serii 1, Volvo V40 i mazdzie 3 ale nie jestem super przekonany który z tych lub jakaś inna alternatywe.
Kamildavinci
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Paź 2018, 12:14

Troche mało precyzyjne kryteria, po prostu z 20 aut będzie pasowało a w głowie zostanie tylko mętlik.

Od siebie
AR Giulietta 1.7TBi
Ford Focus III ST 2.0 EcoBoost
Seat Leon Cupra 2.0 TFSI
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2018, 12:59

No to jest właśnie problem, ze nie potrafie się zdecydować na konkretne propozycje. Potrzebuje coś praktyczniejszego niż coupe. Z podobna mocą a co nie będzie do końca wyglądało jak przeżytek dlatego większe limuzyny odpadają. Alfa mi się widzi ale jakoś tak nie może mi się wstrzelić na pierwsze miejsce. Focus odpada, odrzuca mnie trochę to auto. Seat mi się osobiście widział ale zawsze słyszałem by TFSI omijać szerokim łukiem.
Kamildavinci
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Paź 2018, 13:06

Do usportowionych aut koncernu VAG szły całkowicie inne silniki TFSI niz do zwykłych aut, na forach niestety mnóstwo znawców którzy na widok 4 literek TFSI kręcą nosem.

Nie ma tu ani problemu z rozrządem, ani z olejem
Jedyny problem dotyczy nagaru, ale tak naprawde każdy silnik z bezposrednim wtryskiem a niemal tylko takie juz zostaly boryka sie z tym problmem, raz na 50tys trzeba to po prostu wyczyscic za 500zł i tyle.

Swoją Cuprą zrobiłem już 3 tyś km, oleju nie ubyło ani grama a jest eksploatowana agresywnie.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2018, 18:15

Raziel11 napisał(a):Do usportowionych aut koncernu VAG szły całkowicie inne silniki TFSI niz do zwykłych
nie do wszystkich, bo np do Golfa VI GTI pakowali badziewne TSI

V40 będzie fajną opcją - ciekawy design i świetne silniki Forda.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Paź 2018, 18:25

Masz racje w zwykłym GTI nie było dobrego TFSI, ale był już GTI35 i w R
Scirocco tez chyba w jednej wersji nie miał "dobrego" silnika
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...