Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda

14 Sie 2019, 08:20

Witam wszystkich :)
Przeczytałem Wasz poradnik dotyczący stosowania oleju i przyznam że jestem w rozterce. Czy może ktoś mnie doradzić jaki olej zastosować do wyżej wymienionej marki auta?
Skłaniam się do 5w30 ACEA A1 ale nie mam pewności.
Poza tym nie mam instrukcji użytkownika, gdzieś przepadła i dlatego pytam.
Jeżeli był gdzieś ten temat poruszony to proszę o doklejenie topiku do tematu.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sie 2019, 16:33

5w30 jest ok ale ACEA dla Twojego silnika to C2
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sie 2019, 19:22

Wielkie dzięki :) Podciągnę temat. Czy ktoś orientuje się jaka jest ilość oleju potrzebna do zalania skrzyni biegów? Skrzynia jest manualna, tak mniej więcej.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

15 Sie 2019, 20:49

Poszukaj tutaj
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sie 2019, 14:02

Dziękuję za pomoc. :) Mam jeszcze jeden mały dylemat z filtrem paliwa, właściwie z obudową filtra. Na dolnej części obudowy jest wskazówka by dokręcać wieczko z siłą 3 do 5 niutonometrów. Próbowałem odkręcić wieko by wymienić wkład ale nijak to szło, miałem wrażenie że zniszczę obudowę z powodu naprężeń. Używałem dedykowanego klucza paskowego ,, opaska syntetyczna + dźwignia ''
Czy zna może ktoś jakiś patent by to odkręcić nie uszkadzając obudowy?
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2019, 14:26

Śmiało i pójdzie, pokaz zdjęcie tego filtra?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Lexus IS - samochód do driftu
    IS od Lexusa jest bezpośrednim konkurentem serii 3 i również interesującą bazą na auto do driftu. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę pierwszą generację modelu w wersji IS 300. W tym wariancie kompaktowego ...

16 Sie 2019, 15:45

Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda Fotka jest z internetu, ale jest to dokładnie ten sam filtr.
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2019, 15:53

Najlepiej go sobie wymontuj i na imadle, będzie wygodniej, a jak sie boisz ze uszkodzisz to daj dla mechanika, wymiana filtra drogo Cie nie wyniesie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2019, 20:26

Wszystko gra, poradziłem sobie z kluczem i imadłem. Potrzeba było solidnego unieruchomienia obudowy. :)
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sie 2019, 20:49

No i super że sobie poradziles, brawo :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2019, 19:18

O to właśnie chodzi by samemu w miarę możliwości móc pewne rzeczy przy aucie zrobić. :) Ciągnę dalej temat. Postanowiłem wymienić linki łączące wybierak ze skrzynią, moje pytanie jest następujące: czy te linki trzeba regulować, czy jednak wystarczy tylko założyć? Jest to kompletny zestaw linek.
Auto Iveco 40c14 z 3 litrowym silnikiem z 2010 r. Kontener + winda
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sie 2019, 19:43

Linki nie są regulowane, zakładasz i działa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Sie 2019, 21:08

Dziękuję za odpowiedź :)
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2019, 14:34

Mam jeszcze jedno pytanie. Dokładnie chodzi o zbiorniczek oleju od wspomagania kierownicy, moje pytanie jest następujące: Czy to jest normalna sytuacja kiedy część oleju wypływa poprzez odpowietrznik w korku? Nie jest to dużo ale jednak wypływa. :shock:
nomad
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 12 04 2007
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Vivaro 2.5, Iveco 40C14
Silnik: 2.5CDTI, 40C14 HPI3L
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

26 Sie 2019, 14:52

Nie jest to normalne, chyba że masz go wlane za dużo, jak pojezdzisz chwilę i odkręcisz korek to płyn nie jest spieniony?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4