Auto segmentu B lub C do 15 tys. zł

25 Kwi 2017, 11:53

Cześć motoryzacyjne świry. Polecam Lexusa, wątek można zamknąć :mrgreen:

A tak na serio, ostatnio zacząłem rozważać sprzedaż Accorda. Nie jeżdżę już w dalsze trasy jak kiedyś, teraz krótkie odcinki, ledwo LPG mi się załączy a ja już na miejscu. Trochę przykre, bo auto jest doinwestowane, z moich kalkulacji wynika, że wydałem na nie ok. 7-8 tys. zł przez dwa lata, nowe opony, rozrząd, sprzęgło, hamulce wraz z regeneracją zacisków... Ale dobra, nie rozczulajmy się. Ten temat ma za zadanie przybliżyć mi co mógłbym nabyć za kwotę ok. 15 tys. zł.

Segment: B lub C
Silnik: benzyna
Wymagania: tanie w utrzymaniu, odporne na rdzę, przyzwoicie wygłuszone do 90 km/h, komfortowe, osiągi mogą być przeciętne, i tak się tym nigdzie nie rozpędzę

Po szybkim riserczu pomyślałem o Audi A3 8P z 1.6 102 KM. To chyba jedyne rozwiązanie, jeśli chcę pogodzić komfort i ciszę (no, w końcu klasa premium?) z całą resztą. Zastanawiam się także nad Fiatem Grande Punto z 1.4, ale tutaj martwią mnie naprawdę przeróżne opinie, ja sam jeździłem na L i auta miały ponad 300 tys. km przebiegu zaś właściciel bardzo je chwalił, tylko sprzęgła zmieniał :D Niektórzy zaś mówią o szeregu niedoróbek, nie wspominając o przepalaniu sporej ilości oleju i to w autach z salonu. Sam nie wiem.
Clio odpada, Yaris odpada, Corolla sam nie wiem, martwią mnie co niektóre opinie o tym, że to już nie jest ta Toyota co kiedyś.
Także tego, chyba nic innego w tej cenie nie znajdę, a liczy się dla mnie także wygląd auta i jakość, więc tutaj Audi wydaje się być faworytem.

Co wy o tym sądzicie? Może wiecie coś więcej o A3 8P? To co do mnie przemawia to też, prawdopodobnie, z racji grupy VAG, w miarę tanie części i niższy koszt robocizny. Autem teraz będę poruszał się na trasach typu 5-10 km, czasami 30 km.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2017, 11:57

Jak ten silnik Ci odpowiada (jeździłeś?) to w sumie dobre auto.
Może Focus? ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 12:26

Focus coś mi nie podchodzi, zewnątrz i wewnątrz.
1.6 nie jeździłem, ale jeździłem autami z podobnym stosunkiem mocy do masy, wczoraj nawet Skodą Fabią 1.4 75 KM trzy auta wyprzedzałem :D Redukcja z 5 na 3 i dzida, to samo co w Accordzie.

Przede wszystkim zależy mi na utrzymaniu i odporności na korozję, chciałbym tym autem kilka ładnych lat pojeździć i nie martwić się, że zaraz mi zacznie się biodegradować. W Accordzie czasami mam wrażenie, że to auto już się kończy, ma 17 lat i mimo nienagannego stanu wiadomo, wiek robi swoje.
Dlatego też rozważam drugą opcję, tzn. ok. 20 tys. zł i kupno jak najmłodszego Fiata Punto Evo, podobno były bardziej dopracowane niż Grande.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2017, 12:29

Nie wiem jak w Punto z komfortem i wyciszeniem będzie... Raczej przy 8P bym został.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 13:04

Audi A3 8P 1.6 8v jest zdecydowanie najtrwalszym kompaktem na rynku, praktycznie pozbawionym typowych usterek, najlepsze blachy i zabezpieczenie antykorozyjne w segmencie C, podobnie jak spasowanie wnętrza czy wyciszenie. Zawieszenie pancerne.
Osiągi powiedzmy sobie szczerze są kiepskie - to raczej samochód do miasta, na trasie zadowoleni będą wyłącznie spokojni, cierpliwi kierowcy. Należy obowiązkowo pomyśleć o LPG, bo na krótkich odcinkach może palić więcej niż Accord - nie istnieje współczesny silnik, który tolerowałby LPG lepiej od 1.6 8v (dlatego też był tak długo produkowany).
Do miasta super opcja wg mnie, szczególnie jeśli wcześniej jeździło się głośną i niewygodną Hondą i pragnie się odmiany :wink:
Grande Punto będzie odstawał w każdym elemencie od A3, jedynie koszty jego eksploatacji będą niższe.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Kwi 2017, 13:09

W Hondzie ostatnio dobiło mnie to, że po przejażdżce babci Skoda Fabia I gen plastiki w Skodzie są lepiej spasowane i mniej trzeszczą niż w Accordzie... To jest dramat.

W 8P zastanawia mnie tylko czy do 15k coś znajdę bo widzę, że cenę trzymają. No i spalanie mnie martwi, bo też słyszałem, że są paliwozerne a LPG nie chce zakładać, bo mi się zwróci za pisiont lat.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2017, 13:16

Killaz napisał(a):W 8P zastanawia mnie tylko czy do 15k coś znajdę bo widzę, że cenę trzymają. No i spalanie mnie martwi, bo też słyszałem, że są paliwozerne a LPG nie chce zakładać, bo mi się zwróci za pisiont lat.


Hmmm... Kumpel kupił 2 lata temu, co prawda od znajomego ale w najlepszej wersji (szef firmy) za 15-17k chyba i to w dieslu. Z 1.6 MPI te auto nie jest więcej warte.

1.6 potrafi trochę wciągnąć... To stary silnik, stara szkoła. Ekonomia wtedy to był dodatek, a nie wymóg. LPG po mieście spokojnie łyknie 10 litrów, czasem nawet 11. Na trasie podług mojego silnika zawsze bierze 1-1,5 litra więcej, pomimo tej samej masy.

Jeśli będziesz jeździł TYLKO po mieście i kilka kilometrów, to faktycznie LPG mały sens ma (podejrzewam, że po 2 latach wyjdziesz na zero ledwo).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 13:20

Killaz napisał(a):W Hondzie ostatnio dobiło mnie to, że po przejażdżce babci Skoda Fabia I gen plastiki w Skodzie są lepiej spasowane i mniej trzeszczą niż w Accordzie... To jest dramat.


To jest rzeczywistość :D Ja po kilkunastu jazdach próbnych nowymi autami do tej pory się zastanawiam jak mogłem spędzić trzy lata w tym niewygodnym, trzeszczącym, plastikowym pudełku. Nowy Civic jest zresztą taki sam, podłoga w bagażniku wygląda mniej więcej tak ...

Killaz napisał(a):W 8P zastanawia mnie tylko czy do 15k coś znajdę bo widzę, że cenę trzymają.


Znajdziesz, a jak dołożysz tysiaka pewnie kupisz już z założonym LPG. Wybór na rynku jest spory.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Kwi 2017, 14:13

Akurat mój Accord jeszcze tak tragiczny nie jest jak UFO z twoich opowieści ale fakt faktem, drugi raz bym nie kupił.

Dobra, czekamy na ostateczny werdykt dzidy :p Golf VI z tym silnikiem tanio wychodzi w przykładowych kosztach utrzymania.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2017, 14:34

a nie lepiej pójść w 2,0 FSI i wyczyścić nagar za cenę lepszych osiągów (i tak LPG Ci się nie załącza to chyba nie przerobisz)?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Kwi 2017, 14:43

Na sam dźwięk FSI/TFSI ciśnienie mi wzrasta, chociaż mam do czynienia z Passatem B6 1.4 TFSI bodajże 125 KM i kurczę, 9 lat bezproblemowej jazdy...

Te 500 zł za czyszczenie wtrysków mi nie przeszkadza, bardziej mnie zastanawia czy warto mieć silnik który spala z ile, 1-1,5 l więcej kiedy jego mocy nie będę w stanie wykorzystać? Poza tym, czy w 2.0 FSI tylko nagar jest problemem? Mam trochę stracha przed kupowaniem tych silników, tam nie było problemów z łańcuchem rozrządu? Zasadniczo szukam auta jak najtańszego w utrzymaniu, a to już mi wygląda na pakowanie się w dodatkowe koszty. O ile problemem jest tylko nagar - ok, nie ma sprawy. Ale jak z resztą?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2017, 14:50

W mieście FSI może spalić mniej niż 1.6, tam spory moment masz już od 2 tyś i sporo bardziej płaski przebieg. ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Kwi 2017, 15:10

FSI w mieście spali mniej od 1.6 8v. Minusem jest bezpośredni wtrysk - zalecana jest benzyna 98-oktanowa.
Tam nie było problemów z łańcuchem, bo za napęd odpowiada pasek :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Kwi 2017, 16:11

I w budżecie 15 tys zł osiągalne? Brzmi dość kusząco, LPG i tak nie chcę a 150 KM to jest już czym jechać. Na co zwrócić uwagę przy tym silniku i w ogóle przy całym aucie?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Kwi 2017, 16:33

Killaz napisał(a):Mam trochę stracha przed kupowaniem tych silników, tam nie było problemów z łańcuchem rozrządu?

tam nie ma łańcucha ale jest dwumas - zerknij do moich wypocin
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010