Auto z mocnym, wytrzymałym zawieszeniem

20 Kwi 2016, 11:06

Witam

Szukam auta z jak najmocniejszym zawieszeniem do jazdy na naszych polskich, niezbyt zadbanych drogach.
Na pewno inne aspekty niezawodności są także ważne -aby nie lądować za często u mechanika.
Rocznik na pewno po 2004 roku, aby nie był to staruszek, cena za to nie gra aż takiej roli.
Auto osobowe, bo terenówki mnie nie interesują, ewentualnie mogę być suvy.
Będę wdzięczny za dyskusję.
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

20 Kwi 2016, 11:25

ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

20 Kwi 2016, 13:19

Witam
Chyba odpowiedziałem na większość kkwestii z tego tematu.
Budżet: 120000 zł ale nie musi być aż takie drogie. Ma to być po prostu mocne i wytrzymałe auto. Bez konieczności czystego naprawienia szczególnie Zawieszenia.
Rejon Wlkp
Do jazdy na co dzień.
Auto osobowe lub SUV
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

20 Kwi 2016, 13:31

Nie podałeś w pierwszym poście najważniejszego czyli budżetu.
Teraz żebym się nie pomylił, 12 tyś czy 120 tyś zl ?
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

20 Kwi 2016, 17:47

Max 120 tys. Ale oczywiście może być mniej. :)
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

27 Kwi 2016, 10:35

Liczyłem na rozwój tej dyskusji.
Nawet nie chodzi już o koszta zakupu, tylko o trwałość zawieszenia i ogólnie samochodu.
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

27 Kwi 2016, 10:49

Spider448 napisał(a):Liczyłem na rozwój tej dyskusji.
Nawet nie chodzi już o koszta zakupu, tylko o trwałość zawieszenia i ogólnie samochodu.

Każdy ma inne podejście do tematu zapytasz np: użytkownika Emejcz o zawieszenie to poda Ci linka do a4 club gdzie użytkownicy pieją przy wahaczu który wytrzyma 30tyś.km. :D
Więc punkt widzenia zależy od siedzenia... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Kwi 2016, 12:07

szybki napisał(a):Każdy ma inne podejście do tematu zapytasz np: użytkownika Emejcz o zawieszenie to poda Ci linka do a4 club gdzie użytkownicy pieją przy wahaczu który wytrzyma 30tyś.km.
Więc punkt widzenia zależy od siedzenia...


Niby tak, ale na pewno niektóre auta mają te zawieszenia mocniejsze.
Zakładam, że w starszych autach mogło być lepiej niż w tych nowych wynalazkach.
Spider448
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: GOLF GTI
Silnik: 1,8 T
Paliwo: Benzyna + LPG

27 Kwi 2016, 14:48

Ciężki temat, bo rozmawiamy o autach nowych/nowych konstrukcyjnie/młodych rynkowo, których trwałość jest zagadkowa. Jeśli jednak patrzymy przez pryzmat kilku-kilkunastu lat najlepsze będą najprostsze zawieszenia czyli McPherson-belka skrętna i hydro by Citroën, a z rezerwą należy podchodzić do aluminiowych multiwahaczowych układów, które na naszych drogach po prostu szybko się kończą - jest to jednak nadmierna generalizacja, bo to zależy od wielu czynników. Unikałbym natomiast zawieszeń ze zmiennymi trybami twardości, bo są kosztowne w naprawie, a ich skuteczność w sensie poziom zmienności siły tłumienia jest zazwyczaj kosmetyczny
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004