Auto zalane olej mineralnym. Czy zaryzykować półsyntetyk?

18 Gru 2013, 10:50

Moja Laguna z avatara ma prawie 290 tys przebiegu. 1,5 roku temu miała remont silnika ale nie wiem w jakim rozmiarze... U zwykłego mechanika z małego miasteczka kosztował poprzednią właścicielkę ponad 2 tys i nie potrafiła ona powiedzieć co wymienili. Faktem jest,że od 4 tys km nie zauważyłem ubytku na bagnecie olejowym!
No i teraz pytanie. :)
Auto jest zalane mineralnym olejem. Czy zaryzykować półsyntetyk..? :roll:
Oczywiście znam całą teorie na temat wypłukań,przedmuchów ale wiem też ,że nawet mineralny olej ma płuczące dodatki. Oleje sprzed 10 lat ,różnią się od tych współcześnie. Pytanie tylko czy ryzykować aby mieć pewność wydajniejszej ochrony przy niskich i wysokich temperaturach.
Miał ktoś doświadczenia z takim "manewrem"..? :)
Jestem ciekawy Waszej opinii i doświadczeń,które mogą się przydać także innym czytającym nasze forum. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2013, 15:02

Wydaje mi się że po remoncie powinien od razu być zalany takim olejem a nie mineralnym. Jeżeli nie masz ubytków tak jak piszesz i olej jest czysty na bagnecie to myślę że można zaryzykować taki zabieg. Trzeba tylko obserwować czy nie pojawią się ubytki, ale moim zdaniem powinno być ok. Ja bym spróbował :) Tym bardziej że silnik po remoncie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

18 Gru 2013, 15:52

Dzięki ArteK za właściwy "nagłówek"! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2013, 16:25

artur73 napisał(a):Dzięki ArteK za właściwy "nagłówek"! :)


Proszę :), ale wracając do tematu to bym zrobił tak jak napisałem :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

18 Gru 2013, 17:11

ArteK napisał(a):Wydaje mi się że po remoncie powinien od razu być zalany takim olejem a nie mineralnym. Jeżeli nie masz ubytków tak jak piszesz i olej jest czysty na bagnecie to myślę że można zaryzykować taki zabieg. Trzeba tylko obserwować czy nie pojawią się ubytki, ale moim zdaniem powinno być ok. Ja bym spróbował :) Tym bardziej że silnik po remoncie.


Zgadzam się w 100%. Mnie tylko zastanawia na ile obszerny był ten remont...

Jeśli nie ma ubytków to super ale ja w tej kwestii zdałbym się na aktualną barwę oleju w Twoim silniku. Jakiej firmy chciałbyś zalać ten półsyntetyk :)???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

18 Gru 2013, 19:49

Po przebiegu ok 10 tys kolor nie jest jasny ale też nie jest to smoła... :) Z resztą auto jeździ na lpg więc to też może wpływ na kolor oleju.
Co do konkretnego oleju... Raczej nie wierzę,że francuskie auta muszą jeździć na ELF-ie. Oleje różnych producentów są o porównywalnych parametrach. Raczej pójdę jak zawsze do jakiegoś np.Auchan-a i poczytam jakie mają API. Wtedy wybiorę. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Z4: roadster przyszłości
    Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...

18 Gru 2013, 22:37

artur73 napisał(a):np.Auchan-a i poczytam jakie mają API. Wtedy wybiorę.


Na wyborze oleju z oszołoma zyskasz 70zł a Twoje auto będzie płakać :D
Proponuje sprawdzic i tego sie trzymać :ok:

http://www.millersoils.co.uk/whichoil.asp

później wejdź na z.mienole.j.pl i daj żyć Twojemu sprzętowi :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Gru 2013, 01:39

Motul 6100 SYNERGIE+ 10w40

Zaufaj mi, a nie pożałujesz :wink:. Wiem co mówię.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

19 Gru 2013, 12:12

Dzięki. Kuknąłem na tę stronkę z olejami. :) Sporo oleju włazi do 2,0... API widać że polecają SL do 10/40.
Motul też to jest opcja. Do 5-ego stycznia mam czas na kupno klamotów.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Gru 2013, 14:49

Teraz taka ciekawostka...
Wpadłem do znajomego warsztatu i pokazali mi tam bańki oleju mineralnego,na którego dnie był osad który przypominał piaskowy szlam. Aż strach pomyśleć co to robi jak trafia do silnika..! Nazwy nie pamiętam ale bańki były ciemnoniebieskie z małym znaczkiem Kauflanda. Tak więc Achtung !!!
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna