Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

12 Sty 2020, 01:57

Powtórzę KONKRETY!

Może 2,0tsi jest ok a może nie ale uzasadnij czemu tak jest lub nie jest.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Sty 2020, 10:25

Panowie, proszę przestańcie w prawie każdym temacie rozwijać bitwę VAG kontra reszta świata. Autor pisze celem uzyskania porady, a nie czytania przepychanek.

Ze swojej strony mogę zaproponować Forda Mondeo mk4 (segment D). Żeby odpychać budę tak jak sobie tego życzysz, skup się na silniku 2.5T. 2.0 będzie już za słaby. Co do skrzyni najlepsza w tym modelu była/jest hydrokinetyczna AISIN AWF-21. Przy dobrym serwisie (olej) dociągniesz na niej do 0,5mln km bezawaryjnie. Ale nie wiem czy była ona w ofercie z tą wersją silnikową - musisz zbadać po VIN konkretnego modelu, acz chyba była tylko z Duratec 2.3. Unikaj Powershiftów (dwusprzęgłówek), które nie są trwałe. Tę skrzynię znajdziesz też w Volvo, Saab, Peugeot, Mazda pod kodem AWTF-80SC.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

13 Sty 2020, 11:11

Invi napisał(a):W segmencie D będzie zapewne łatwiej ale auta starsze i koszty utrzymania zwykle wyższe.
Ogólnie to nie zamykam się na segment C. Myślałem po prostu, że w tym segmencie kupię coś nowszego i ewentualnie lepiej wyposażonego w tej samej kwocie. No i wiadomo, że koszty utrzymania niższe, ale myślę, że na segment D też mogę sobie pozwolić. Zwłaszcza, że nie będę robił dużych przebiegów. W takim razie, poleciłbyś coś z segmentu D? Na razie jestem na etapie zbierania opinii, a co finalnie kupię (i kiedy) to sam nie wiem :D
Invi napisał(a):Zerknij sobie w stronę volvo s40, coś powinno się trafić.
Nie wygląda źle. Co prawda w środku średnio mi podchodzi, ale w tej kwocie nie ma co wybrzydzać :D

aple4 napisał(a):Ze swojej strony mogę zaproponować Forda Mondeo mk4

Niezłe jest to Mondeo, zastanawiałem się też nad nim. Myślisz, że w kwocie do 30 tys zł udałoby się znaleźć jakąś niezajechaną wersję z sensownym wyposażeniem?
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Sty 2020, 11:56

30k na mondeo to bardzo fajny budżet jeśli nie zamierzasz wybrzydzać rocznikiem. Egzemplarze nadające się do bezpiecznej jazdy z początku produkcji to ok 21-22k więc mając więcej wybór się rozszerza. Bierz tylko pod uwagę, że mondeo to już kawał auta. Na plus, że koszty utrzymania jeśli wybierzesz proste 2.0/145 są niskie jak na ten segment.
Innym autem podobnej wielkości jest citroen C5. Za 30k również znajdziesz coś przyzwoitego, mega wygodne auto. Tutaj silnik 2.0/140 bo 1.6thp to śmietnik.

Jakimś kompromisem wielkości pomiędzy segmentem c i d jest Laguna 3. Technicznie spoko, wizualnie bardzo fajnie, wyposażenie również ok. Ciekawa wersja coupe. Masz tam fajny silnik 2.0T, który przyjmie tez lpg w razie potrzeby. W wersji z manualem miał bodajże 204km a z automatem 170
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sty 2020, 12:35

Invi napisał(a):Bierz tylko pod uwagę, że mondeo to już kawał auta.

O kurde, faktycznie, 4.84 m długości. Myślałem, że to będą okolice 4.5 metra :D Tak czy tak myślę, że to nie będzie dla mnie problem.

Invi napisał(a):2.0/145

Właśnie tak patrzę w internetach i same diesle widzę, masakra :D

Invi napisał(a):citroen C5

Dziwna kierownica mi tam nie pasuje, a reszta jak najbardziej ok.

Invi napisał(a):Laguna 3

W kombi całkiem niezła, sedan niezbyt. Za coupe nie przepadam.

Jak na razie to porozglądam się za tym Mondeo. Na co zwracać uwagę w tym modelu poza tym Powershiftem, o którym pisał aple4? Są tam jakieś typowe problemy/usterki, którym warto się przyjrzeć oglądając ten samochód? Nie znam się totalnie, więc pytam bardziej teoretycznie, bo pewnie i tak nie ja bym to sprawdzał :D
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Sty 2020, 14:57

wykopek napisał(a):Są tam jakieś typowe problemy/usterki, którym warto się przyjrzeć


Mam ten model tylko, że w dieslu. Typowe są problemy z elektryką (wersje sprzed liftu, czyli przed 2010 r.) - słabej jakości zabezpieczenie instalacji, przez co jest sporo przypadków, w których kable korodowały w peszlach. Należy sprawdzić działanie wszystkich urządzeń elektrycznych i sprawdzić na kompie czy nie ma dużo błędów komunikacji między modułami (to by wskazywało na niepewny styk).
Sprawdzić też trzeba czy nie wyje pompa wspomagania przy skręcaniu kół. W większości przypadków to kwestia wymiany płynu albo zbiorniczka, w którym zapycha się sitko filtra (niewymienne).
W wersjach z wyświetlaczem Convers+ (zegary) zdarzają się zimne luty - objawem jest dyskoteka kontrolek na tablicy i masa błędów w kompie.
Jeszcze jak trafisz na wersję z podgrzewaną przednią szybą to sprawdź czy grzeje cała (najlepiej jak będzie oszroniona/ zaparowana, bo ręką tego nie wyczujesz). Dość często wysiadało np. połowa po stronie pasażera - kwestia styków w podszybiu.

Reszta to już standardowo jak w każdym aucie.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultura jazdy w korkach - czy też tak jeździcie?
    Mamy miesiące w których na drogach jest ciaśniej niż zwykle. Wtedy częściej niż zazwyczaj możemy spotkać się z zatorami na drodze. W takiej sytuacji częściej też możemy zostać mimowolnymi świadkami lub nawet ofiarami ...
    Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant
    Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw ...

13 Sty 2020, 15:55

Dzięki za wskazówki :D Mam jeszcze pytanie odnośnie silników. Rozumiem, że 2.5T i 2.0 są w porządku. Co z 2.3 (pomijając osiągi)? Jest ok tak same jak te dwa pozostałe?

Przykładowo coś takiego: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Link raczej przykładowy (chociaż z wyposażenia i wyglądu to mi bardzo odpowiada ten egzemplarz), bo zanim ja się zabiorę za kupowanie to ten sprzeda się już z 10 razy :D
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Sty 2020, 16:26

2.3 też jest ok, tylko rzadko spotykany w porównaniu do reszty
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Sty 2020, 16:30

No ogólnie ciężko znaleźć coś w takiej konfiguracji jak ja bym chciał. Jak zaznaczę automat, benzynę i że bezwypadkowy to z kilku tysięcy ogłoszeń na jakimś OLX-ie czy innym OtoMoto robi się ich kilka/kilkanaście :D W każdym razie, dzięki za odpowiedź ;)
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Sty 2020, 16:56

Głównym problemem jest tutaj sam automat - kasuje to na starcie 2/3 rynku aut. Oczywiście trzeba za ten "luksus" jeszcze dopłacić, nikt nie sprzeda tanio takiego auta nawet z tiptronic, a te tańsze, prostsze auta jak Toyota Avensis I czy Suzuki Liana po prostu się rozeszły. Temat podchwycili sami producenci - najdroższe silniki są najdroższe... bo pracują z automatem, Aygo x-shift to chyba najgorsze co można kupić od Toyoty, a cena konkurować może z dobrze doposażoną Yariską, rynek wtórny pod tym kątem jest jeszcze bardziej pazerny - jakaś kanapa na kółkach, która z manualem byłaby za góra 2-3 tys. potrafi z automatem kosztować 15 tys. :shock: To samo auto za 20-30 tys. - manual byłby na bank full-wypas, a od tej ceny zaczynają się dopiero chociaż trochę sensowne automaty. Poza tym sam mankamentu automatów pewnie znasz, więc jest jeszcze mniej kolorowo.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

14 Sty 2020, 16:38

W kwestii tego pakietu startowego do 2.0TFSI to duzo zalezy z jakim przebiegiem kupujemy auto i co/czy wgl robil poprzedni wlasciciel
absolutne minimum to:

Olej, filtry, rozrzad jesli ma zrobione juz 120tys+ (ja bym nie ufal w interwał producenta 180tys km)
HPFP
PCV, te dwa elementy to najwieksze gowna w tym silniku, ale sa tez najtansze, HPFP z oringiem i uszczelka kosztuje cos ok 140zl, PCV podobnie z tego co pamietam

pozostale rzeczy warto wymienic w mysl zasady ze lepiej zapobiegac niz leczyc, a sa to elementy uznane za piete achillesowa tych silnikow czyli N75, DV, Cewki

Lancuszek z napimnaczem walkow nie jest elementem koniecznym do wymiany na juz, gdy zblizy sie czas wymiany napewno to uslyszysz
nagar skutkuje obnizeniem osiagow i to tez zalezy od eksploatacji i przebiegu, w obu moich autach po zdjeciu kolektora bylo czysto, jeden z przebiegiem 60 partu tys a drugi 95tys, mysle ze za nagar mozna sie zabrac dopiero przy znacznie wiekszym przebiegu.

bardziej niz o silnik TFSI w przedliftowym A3 balbym sie o DSG, ktore po 200tys moze generowac juz spore koszty, wiec od siebie nie polece Ci tego auta
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Sty 2020, 23:28

Niby to miał być przykładowy link, ale nie mam daleko, więc zamierzam pojechać i obejrzeć. Co sądzicie tak z grubsza o [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ? Nie ma wielu automatów na sprzedaż, więc wybór nie jest duży. Co prawda nie spieszy mi się z zakupem samochodu, ale jeśli ten egzemplarz okazałby dość sensowny...

Kontaktowałem się ze sprzedającym i twierdzi, że nie miał z nim żadnych problemów ze wspomaganiem ani z elektroniką. Ogrzewanie przedniej szyby ponoć działa, ale w niektórych częściach rozgrzewa się szybciej, a w innych wolniej. Olej ponoć był zmieniany według książki serwisowej co około 12 tys kilometrów na fordowski 5W30, a sam sprzedający zrobił nim około 10 tys km przez dwa lata posiadania. Jedna rzecz, która według sprzedającego była wymieniana przez niego to zawór od kolektora ssącego.
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Sty 2020, 08:37

wykopek napisał(a): zawór od kolektora ssącego.


Jaki zawór ?? :o

wykopek napisał(a):w niektórych częściach rozgrzewa się szybciej, a w innych wolniej


Co dokładniej autor ma na myśli ? Bo powinna rozgrzewać się cała równomiernie. Chyba, że mówi o pojedynczych pionowych "pasach". Coś jak poniżej tylko że odwrotnie (szyba się rozmraża a zostają pojedyncze paski szronu), czyli uszkodzone poszczególne fragmenty siatki. Wtedy to już pójdzie "do przodu", czytaj: przestanie działać coraz więcej i szyba do wymiany - koszt ok. 1000 zł z montażem.
Zdjęcie

wykopek napisał(a):Olej ponoć był zmieniany według książki serwisowej


Ok olej silnikowy. A w skrzyni biegów ? Generalnie ford nie zaleca wymiany w ogóle. Ale Inne marki z tą skrzynią już tak. Zasadniczo wymiany należy dokonywać co 60kkm, jeżeli auto jeździ po trasach. ten interwał należy skrócić do 40kkm jeżeli po mieście. Sądząc po przebiegu (zakładając jego prawdziwość), ten samochód jeździł raczej po aglomeracji. Dopytaj się o to.
Samą skrzynię sprawdź podczas przejażdżki :
1) Czy występuje szarpnięcie czy zmianie trybu P-R-N-D (nie powinno)
2) Czy przy zmianie biegów czuć wyraźne szarpnięcie (nie powinno)
3) Czy kiedy skrzynia zrzuca bieg z 2-1 (np. przy dojeżdżaniu do świateł) czuć szarpnięcie (nie powinno)
4) Czy przeciąga biegi (nie powinno) - uwaga: w fazie rozgrzewania może tak robić celem szybszego uzyskania temperatury roboczej
5) Czy kiedy zmienisz tryb z P na D lub R i puścisz hamulec czy auto "chętnie" zaczyna się toczyć (na płaskim terenie nie powinno się z tym "ociągać").
6) Czy dobrze działa "Kickdown" - czyli spokojnie rozpędź się tak aby skrzynia włączyła wysoki bieg (5-6). Daj wtedy gaz w podłogę - powinna szybko zredukować bieg.
Oczywiście żadnych dziwnych dźwięków podczas zmiany biegów nie powinno być (skrzypienie, tykanie, zgrzytanie).

Podsumowując - dość spora cena za ten rocznik i może faktycznie odzwierciedla to stan techniczny.
Jedź oglądnij. Dobrze byłoby sprawdzić go w serwisie (nie SKP), ASO lub innym gdzie podepną pod kompa.
Ogranoleptycznie sprawdź czy klima działa (ale temperatura na zewnątrz musi być powyżej 5 stopni inaczej się nie załączy). Dzięki temu od razu sprawdzisz działanie wentylatora - powinien się włączyć.
Dodatkowo (o czym nie napisałem wcześniej) sprawdź działanie radia i nawigacji. W przedliftach ta "stopka" anteny na dachu była wadliwa i przepuszczała wilgoć, co z kolei powodowało korozję zabudowanego w niej modułu nawigacji i kabli do anteny. Objawy - brak navi i gubienie stacji radiowych poza terenem zabudowanym.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

17 Sty 2020, 10:35

Dzięki za obszerną odpowiedź ;)

aple4 napisał(a):Jaki zawór ??

Szczerze to nie mam pojęcia, bo totalnie sie nie znam. Cytując sprzedającego: "raz wyskoczył błąd i był do wymiany zawór od kolektora ssącego , i to jedyna usterka jaka mnie spotkała przez blisko 2 lata użytkowania tego auta."

aple4 napisał(a):Co dokładniej autor ma na myśli ? Bo powinna rozgrzewać się cała równomiernie. Chyba, że mówi o pojedynczych pionowych "pasach".

Wydaje mi się, że bardziej chodziło mu o poziome pasy, bo to chyba działa podobnie jak ogrzewanie tylnej szyby, racja? Nigdy nie miałem czegoś takiego to nie do końca wiem, jak to tam wygląda. Napisał: "Ogrzewanie przedniej szyby ma to do siebie ze w niektórych pasach rozgrzewa się szybciej a w innych wolniej; zwyczajnie działa i przydaje się często."

aple4 napisał(a):Ok olej silnikowy. A w skrzyni biegów ?

Też o to pytałem i z tego co mówił to nie zmieniał, bo mechanik nie zalecał. Z tego co czytałem na różnych forach to zdania się podzielone. Jedni mówią, żeby nie zmieniać jeśli nie ma żadnych złych objawów (pisali o szarpaniu między innymi), a inni, żeby faktycznie zmieniać. Nie mam pojęcia, co o tym sądzić. Cytując: "miałem ten sam dylemat z olejem w skrzyni i posłuchałem się swojego mechanika zwłaszcza ze tez przez pierwszy rok jakiejś zawrotnej liczby kilometrów nie zrobiliśmy Fordem."

aple4 napisał(a):Zasadniczo wymiany należy dokonywać co 60kkm, jeżeli auto jeździ po trasach. ten interwał należy skrócić do 40kkm jeżeli po mieście.

No to trochę słabo jeśli by się okazało, że nie był nigdy zmieniany, A powienien być już kilka razy...

aple4 napisał(a):dość spora cena za ten rocznik

Hm, sam nie wiem. Nie ma zbyt wielu automatów na sprzedaż, a i wyposażenie jest raczej całkiem niezłe. Myślę, że po negocjacjach cena by spadła do tych 27 tys, zawsze coś. Jaki jest faktyczny stan to się okaże, bo pisać można wszystko ;)

aple4 napisał(a):Dobrze byłoby sprawdzić go w serwisie

Taki mam zamiar. Co prawda nie w ASO, bo na konkurencyjnym forum narzekali trochę na ASO w Radomiu, ale za to polecali inny nieautoryzowany serwis, więc myślę, że tam by się przyjrzeli dokładniej.

aple4 napisał(a):Ogranoleptycznie sprawdź czy klima działa (ale temperatura na zewnątrz musi być powyżej 5 stopni inaczej się nie załączy).

Pasowałoby, ale o te 5 stopni to może być ciężko niestety :D
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8