Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 13:01

Cześć, przymierzam się do zakupu samochodu w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Nie znam się za bardzo na autach, dlatego piszę tutaj. Co polecilibyście mi w kwocie 25-30 tys złotych?

Moje wymagania:

1. Automatyczna skrzynia biegów (CVT odpada).

2. W miarę sensowne osiągi. Nie wymagam sportowych wrażeń (zwłaszcza w tej kwocie), ale chciałbym, żeby setkę dało się osiągnąć poniżej 10 sekund (a idealnie to byłoby poniżej 8 sekund).

3. Segment C albo D. W segmencie C pewnie udałoby się kupić coś nowszego i bardziej nowoczesnego, więc trzymałbym się tego, ale jakby trafiło się coś ciekawego w tej kwocie z segmentu D to byłoby świetnie. Segment B odpada na pewno, a E pewnie byłby dość drogi w utrzymaniu i ciężko byłoby coś znaleźć z moim budżetem.

4. Benzyna - nie przepadam za klekotem diesla.

5. W miarę współczesny wygląd (zwłaszcza w środku) na tyle, na ile jest to możliwe w tej kwocie.

6. Rocznik - tutaj nie mam jakichś szczególnych wymagań. 2004 wzwyż mnie zadowoli.

7. Spalanie - nie musi to być oszczędny samochód, bo rocznie robiłbym pewnie maksymalnie z 15 tys kilometrów, ale też nie chciałbym spalania na poziomie 15 litrów w cyklu mieszanym :D

8. W miarę sensowe wyposażenie - nie chciałbym mieć szyb na korbkę z tyłu :D

9. Najważniejszy punkt - niska awaryjność. Niekoniecznie chodzi tu o koszty napraw (chociaż wiadomo, że im mniejsze tym lepiej), a bardziej o to, żeby nie musieć odwiedzać mechanika co miesiąc :D

10. Brak problemów z korozją

Myślę, że to by było na tyle. Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to dopiszę :)

Z moich propozycji to podoba mi się pięciodrzwiowe Audi A3 8P. Poczytałem trochę o wersji z silnikiem 2.0 TFSI oraz automatyczną skrzynią i popytałem znajomych. Z tego co się dowiedziałem to silniki TFSI/FSI nie słyną niestety z bezawaryjności, a w tym A3 w zasadzie nic innego poza słabym 1.6 nie ma, także chyba ten model odpada.
wykopek
Nowicjusz

11 Sty 2020, 14:05