16 Mar 2011, 19:11
Witam, Mam zapytanie do kolegów" gazowników". Co może być przyczyną wysokiego spalania Lpg . instalacja BRC sekwencja . autko pali 10 benzyny a gazu 17L,Auto muli się na niższych obrotach. Oczywiście świece, przewody WN nawet cewka WN wymienione na nowe.
Sonda pracuje dobrze,na kompie żadnych błędów, zresztą na benzynie auto jeździ bez zastrzeżeń.
Od samego początku jest taka różnica w spalaniu, na gwarancji był regulowany już chyba z 15 razy i ciągle ma taki apetyt. Wymieniono wtryski , potem padło że to komputer od gazu-założono nowy, Później wymieniono całą instalację elektryczną od gazu, bo było podejrzenie że gdzieś przewody gubią sygnał np. z sondy itd.
Jeżdżenie, przestawianie, nowe adaptacje, regulacje nie wnoszą zbytnich zmian poza tym że autko ma moc jak na benzynie i spokojniej pracuje na gazie, ale dalej jest dziura w przyspieszaniu od około 1500-do 2700- 2800 obrotów. nieraz jeszcze delikatnie przy przyspieszaniu szarpie.
Zawsze mówią ze jest ok i teraz będzie chodził ale jeździ bez większych przeszkód tylko to spalanie.
Mnie osobiście przychodzi na myśl że po prostu jest źle zamontowana ta instalacja. W piątek zrobię zdjęcia i może podpowiecie czy dobrze są powiercone w kolektorze dysze od wtrysku i podciśnienia. Może to ma znaczenie. Albo ktoś ma w peugeocie 806 z 99roku silnik RFU 2.0 ośmiozaworowy 121KM założony gaz i jakie ma spalanie?