Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ich odpowiednim zastosowaniom. Sprawdzamy, jaki silnik wybrać ?
Warunki eksploatacji: Silniki benzynowe są zazwyczaj lepsze w miejskim ruchu i krótszych trasach, gdzie można korzystać z niskich prędkości i częstych zatrzymań i ruszeń. Silnik benzynowy jest też bardziej odpowiedni, jeśli roczny przebieg nie jest bardzo duży. Zalety: Mniej kosztowne w zakupie, niższa cena paliwa (przynajmniej do momentu, gdy nie zostaną wprowadzone nowe podatki lub regulacje).
Wady: Mniejsza ekonomia paliwowa w porównaniu z niektórymi silnikami diesla, szczególnie na dłuższych trasach. Mogą generować więcej emisji CO2 w zależności od modelu.
Usterki: Silniki benzynowe są mniej podatne na usterki związane z układem wtryskowym czy problemami związanych z paliwem. Mogą jednak wymagać więcej konserwacji w porównaniu z silnikami diesla.
Silnik diesel
Warunki eksploatacji: Silniki diesla są bardziej efektywne na długich trasach i w otwartych przestrzeniach, gdzie można utrzymać stałą prędkość i unikać częstych zatrzymań i ruszeń. Zalety: Lepsza ekonomia paliwowa na dłuższych trasach, wyższy moment obrotowy, co sprawia, że są bardziej odpowiednie do przewożenia ładunków lub holowania.
Wady: Wyższe koszty zakupu choć ostatnio bywają tańsze od benzyny, wyższa cena paliwa (jeśli porównamy do benzyny, jednak to się może zmieniać w zależności od rynku i regulacji).
Usterki: Silniki diesla są bardziej skomplikowane i podatne na usterki związane z układem wtryskowym, filtrami cząstek stałych (DPF) i innymi komponentami związanymi z związanymi z tymi silnikami.
Hybryda
Warunki eksploatacji: Hybrydy łączą zalety silników benzynowych i elektrycznych, co sprawia, że są dobre zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach. Są szczególnie efektywne podczas jazdy w trybie elektrycznym w warunkach miejskich. Zalety: Wyższa ekonomia paliwowa niż w przypadku samych silników benzynowych, mniejsze emisje, zwłaszcza w ruchu miejskim.
Wady: Wyższe koszty zakupu w porównaniu do tradycyjnych pojazdów, choć mogą być rekompensowane przez niższe koszty eksploatacji.
Usterki: Hybrydy mogą wymagać specjalistycznej obsługi i konserwacji związaną z komponentami elektrycznymi oraz baterią. Jednak nowoczesne hybrydy są coraz bardziej niezawodne.
Podsumowując, każdy rodzaj silnika ma swoje zalety i wady. Wybór zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Najlepiej, gdyby kupujący dokładnie rozważył swój styl jazdy, typ trasy i środowisko, w jakim będzie używać pojazdu. Ponadto, regularne przeglądy, konserwacja i właściwe użytkowanie mogą znacznie wpłynąć na trwałość całego samochodu ale i też na wydajność i niezawodność silnika, niezależnie od jego rodzaju. Oczywiście jedna będą bardziej awaryjne od innych bo na rynku samochodów występują silniki różnych konstrukcji w których możemy wyszczególnić i wybrać te najlepsze sprawiające najmniej problemów zarówno z benzyny jak i diesla. W hybrydach również ale to jeszcze świeży temat dla niektórych koncernów.
Poniżej lista silników którymi warto się zainteresować kupując nowy czy też używany samochód. Lista przedstawia silniki które potrafią służyć długo i bezawaryjnie, oczywiście trzeba tu zwrócić uwagę na aspekty ekologiczne typu filtry GPF czy DPF które tak czy inaczej co jakiś czas wymagają czyszczenia itp.
Top 5 silników benzynowych godnych polecenia
- 1.4 MPI 16V - oznaczenie G4LC - Kia / Hyundai - 1.4 i-VTEC 16V - oznaczenie L13A7 - Honda - 2.0 16V SKYACTIV G - oznaczenie PE - Mazda - 2.0 FSI 16V - III generacja EA888 - VAG - 3.0 R6 24V - oznaczenie B58 - BMW
Top 5 silników diesla godnych polecenia
- 1.6 CRDI - oznaczenie D4FB - Kia / Hyundai - 2.0 TDI - oznaczenie EA288 - grupa VAG - 2.1 BlueTEC R4 16V - oznaczenie OM651 - Mercedes - 2.2 16V SKYACTIV D - oznaczenie SHY4 - Mazda - 3.0 R6 24V - oznaczenie N57 - BMW
Top 5 silników hybrydowych godnych polecenia
- 1.6 T-GDI - Hybrid - oznaczenie G4FT - Kia / Hyundai - 1.8 16V Valvematic - Hybrid - oznaczenie 2ZR-FXE - Toyota / Lexus - 2.0 16V MIVEC - Plug-in Hybrid - oznaczenie 4B11 - Mitsubishi - 2.0 16V - Hybrid - oznaczenie M20A-FXS - Toyota / Lexus - 2.5 16V - Hybrid - oznaczenie A25A-FXS - Toyota / Lexus
Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to na pewno zabrakło tu silników Valvematic od Toyoty o pojemnościach 1.6 1ZR-FAE, 1.8 2ZR-FAE, 2.0 3ZR-FAE bo to są naprawdę udane konstrukcje na które warto zwrócić uwagę. Zresztą silnik 1.8 w hybrydzie Toyoty pochodzi właśnie od 1.8 Valvematic 2ZR-FAE (wyżej został podany w hybrydach). Kolejnym który bym tu dodał patrząc na samochody używane to silnik 1.8 i-VTEC R18A od Hondy uważam, że nie można go pominąć.
Temat taki nieco bardzo naciągany...Zestawienie silników to samo. Zabrakło też informacji, że do naprawy elektryków czy hybryd ( w układzie elektryki ) potrzebny jest elektryk z uprawnieniami - zwykły mewchanik samochodowy n ie moze naprawiać tych aut. O tym nikt nie pisze....A jest to poważna wada, ponieważ nie każdy warsztat zatrudnia elektryka z uprawnieniami i do tego fachowca od samochodów....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Lexus zbudował plac zabaw dla fanów off-roadu. I pięknych widoków Długi weekend to świetna okazja, by wyskoczyć w plener. Dla niektórych oznacza to leżenie pod drzewem na kocyku, a dla innych przedzieranie się w gumowcach przez gęste zarośla. Fanów tych jakże odmiennych form ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.