25 Wrz 2019, 12:52
A gdzie mieszkasz? - bo kupowanie auta w PL jeśli masz dostęp do zagranicznego rynku to dziwne posunięcie.
Dla Ciebie diesel jak najbardziej, budżet masz ciekawy, jak kupisz młode auto z dobrym przebiegiem to może być tak, że pojeździsz kilka lat bez napraw, a jak po 4 latach będziesz musiał wymienić np. DPF to wymienisz go praktycznie za darmo - dzięki oszczędnościom na paliwie.
Poza tym obalajmy mity, DPF i dwumasa to nie naprawy, ale wymiana części eksploatacyjnych.
Kolejna rzecz przemawiająca za dieslem to jego mnogość, znaleźć dobra benzynę nie jest łatwo a w segmencie D diesle przy niektórych modelach stanowią 80-90% rynku.
No i komfort w trasie, uwierz mi, że jak raz wsiadziesz do mocniejszego diesla to nie zamienisz go na podobna wolnossaca benzynę, taka Laguna 2.0 140 koni w porównaniu z dieslem 2.0 140 koni jest daleko w tyle jeśli chodzi o komfort jazdy, przyspieszania, uciągu, moment obrotowy diesla robi swoje, no i ta różnica w spalaniu.
Z diesli mógłbys popatrzeć na Peugeota 508 z 2.0 (Blue)HDi 150/180 koni (przedlift miał 2.0 HDi 140/163 konie i sporadycznie można te moc spotkać w polifcie), po 2014 r. był lifting i polift byłby dla Ciebie.
Volvo też ma dobre diesle, np. V60 dla Ciebie.
Mondeo ma swoje lata, ale 2.0 TDCi 140/163 konie jest dobry.
Citroen C5 w wersji Exclusive, hydropneumatyczne zawieszenie i fajnie wyciszony, z 2.0 HDi 140/163 konie.