REKLAMA
Miesięczne trasy:
1. 1300km do pracy z czego 840km jadę AOW 460km są to drogi na których jadę około 60km/h
2. 350km autostradą
3. 250km drogami krajowymi i miastami
4. jazda wokół komina
Rocznie wychodzi około 25tyś km.
Cechy auta na których mi zależy:
-KOMBI
-Niskie spalanie
-Niskie koszty napraw
-Bezawaryjność
AOW i Autostradą jadę zazwyczaj 110-130
Im więcej czytam tym trudniej dokonać mi wyboru. wytypowałem sobie w tym budżecie Opla Astre J 1,4T 140KM ale tyle co się naczytałem o problemach ze skrzynią biegów M32, pękających tłokach i innych przypadłościach to aż zwątpiłem w ten wybór. Dodatkowo samo turbo może powodować dodatkowe koszty.
Kolejnym typem była Toyota Avensis T27 1,8 147KM oraz Toyota Auris 1,6 2 132 KM, które wydają się być już mniej problemowe niż Opel. Tutaj tylko cena sięga bliżej 40tyś zł za zadbany egzemplarz.
Takie auta jak Kia CEED, Hyundai I30 oraz Ford Focus odrzuciłem. Może błędnie. Proszę o ewentualnie sprostowanie moich wyborów.
Ostatnio przejechałem się Toytoą Auris 2 w hybrydzie i jechało mi się bardzo dobrze w porównaniu do Toyoty Corolli 2.0 90KM 2003r którą teraz jeżdżę. A dodatkowo odpadają elementy mechaniczne które mogą się zużyć.
Pytanie brzmi czy warto dołożyć drugie tyle do budżetu i wydać około 70tyś zł na hybrydę licząc na niższe koszty utrzymania w perspektywie kilku lat ?
Może są jeszcze inne auta warte uwagi które dobrze współpracują na LPG. Jak już kupie samochód to chcę go użytkować minimum 4 lata. Jeżeli chodzi o hybrydę to wtedy chciałbym ją użytkować minimum 8 lat.