Biały dym na rozgrzanym silniku

05 Wrz 2024, 20:03

Cześć, mam problem. Moj VW Polo (benzyna) mial ostatnio wymieniana uszczelke pod glowica, planowanie glowicy, termostat, ubywalo plynu chlodniczego i byl test na spaliny w plynie. Ok, wymienione. Bo naprawie samochod po rozgrzaniu do 90° strasznie kopci na bialo, sciana dymu. Na nizszych obrotach i gdy sie nagrzewa nie dymi. Co moze byc przyczyna?
Kaderek85
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Wrz 2024, 20:17

Kaderek85 napisał(a):Moj VW Polo (benzyna)
To za mało info o aucie aby rozpocząć dyskusje .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4946
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2024, 20:25

Ok. A więc Samochód nie nagrzewal mi sie do 90°. Na liczniku temperatura sie wahała. Zaczal rowniez ubywac plyn chlodniczy, ale nigdzie nie bylo wyciekow, przynajmniej widocznych golym okiem. Poszedlem do mechanika, zrobil test na CO2, i stwierdził ze tez uszczelka procz uszkodzonego termostatu, bo byly spaliny w plynie chlodzacym.
Po wymianie termostatu, uszczelki, planowaniu glowicy, auto zaczelo dymic. Dopoki sie nie nagrzeje jest ok, wskoczy do 90° i sciana dymu. Auto w bezynie silnik 3 cylindowy 1.2.
Kaderek85
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Wrz 2024, 20:41

Kaderek85 napisał(a): silnik 3 cylindowy 1.2.
Czyli tzw. kosiarka wieśwagenowa . A powiedz nam dlaczego pytasz tutaj a nie mechanika który dokonał wymiany UPG ? On dokonał naprawy wziął kasę .Wziął kasę to i powinien zagwarantować swoją usługę .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4946
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2024, 20:53

Samochód jest u mechanika, szuka przyczyny. A forum chyba jest po to zeby zasiegnac jezyka. Jestem po prostu ciekawy co myslicie
Kaderek85
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Wrz 2024, 20:54

Moze ktos mial podobna sytuacje, kto pyta nie bladzi :D
Kaderek85
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż klamki Porsche Cayenne
    Jak wymontować klamkę/wkładkę kierowcy w Porsche Cayenne II gen. Może wydawać się to proste a jednak wielu ma z tym problem. Należy zdemontować zaślepkę wewnątrz drzwi. Należy przygotować torx 20 i w pierwszej kolejności ...

05 Wrz 2024, 21:18

Kaderek85 napisał(a):Jestem po prostu ciekawy co myslicie
Po prostu coś mechaniorowi poszło nie tak .
Kaderek85 napisał(a):A forum chyba jest po to zeby zasiegnac jezyka
I co teraz ?? Będziesz pouczać mechanika na podstawie wyrażanych tutaj uwag ? Zadamy pytanie o szczegóły naprawy a Ty pewnikiem napiszesz że nie wiesz bo mechanik robił . Nie lepiej naciągnąć kapcie na nogi i mieć na to wy....ne- gwarancja usługi. Inna była by dyskusja gdybyś się przyznał że sam , własnoręcznie wykonał wymiany UPG .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4946
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2024, 21:54

Ja nie mam zamiaru nikogo pouczac. Po prostu pytam z ciekawosci, bo sporo kasy juz wlozylem a dalej cos nie tak. To jak sam nie robiłem to nie mam prawa zapytac?
Kaderek85
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Wrz 2024, 09:04

Silnik pracuje równo jak zaczyna dymić? Dymi cały czas czy przestaje po pewnym czasie? Widzisz jakaś różnicę w mocy itp.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

09 Wrz 2024, 12:49

,,Poszedłem do mechanika, zrobił test na CO2, i stwierdził że tez uszczelka prócz uszkodzonego termostatu, bo były spaliny w płynie chłodzacym . Po wymianie termostatu, uszczelki, planowaniu głowicy, auto zaczęło dymić. [i]Dopóki się nie nagrzeje jest ok, wskoczy do 90° i ściana dymu"[/i]

[b]Wygląda na to że spaliny nadal dostają się do płynu chłodniczego i podnoszą jego temperaturę do 90*C[/b
].
Płyn chłodzący przedostaje się do układu wydechowego i pod wpływem temperatury paruje następnie w postaci kłębów pary uchodzi układem wydechowym stąd ta ściana dymu ....pary.
Ja bym szukał ..mikro pęknięć w głowicy między tzw. płaszczem wodnym płynu chłodzącego a układem wydechowym skoro uszczelka pod głowicą jest ok.
Pęknięcie może być w okolicy przy kanale wylotowym zaworów wydechowych.
Mogą to być mikropęknięcia ( pęknięcie) które w wyniku wysokiej temperatury (90*C) się rozszerza i tak powstaje szczelina którą sączy się płyn. Jak auto jest zimne to wszystko się kurczy i szczelina się zamyka ( brak dymienia gdy silnik jest zimny) . Warto sprawdzić ten kierunek skoro jak twierdzisz głowica jest splanowana ,uszczelka nowa, termostat nowy..wiec gdzieś po za tymi elementami musi być przeciek płynu.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 469
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018