Peugeot 3008 od 2 LAT ŻADEN mechanik nie wie co sie dzieje

01 Wrz 2024, 22:45

Cześć.
Jestem już mocno podłamany i zawiedziony swoim zakupem. Posiadam model 3008 z 2011 roku, wersja 2.0 HDI 150 KM.

Zaczęło się po jakieś 3 miesiące po zakupie (zakup w maju 2022), kiedy to wyjechałem na autostradę, po pokonaniu kliku set km (jazda odbywała się przy prędkościach rzędu 120-150 km/h) wyskoczyło na ekranie info: "AWARIA SILNIKA". Objaw był taki, że samochód przestał przyśpieszać, po naciśnięciu pedału samochód utrzymywał tą samą prędkość, jak było lekko z górki to lekko przyśpieszał, jak było pod górkę to lekko zwalniał, zachowywał się tak bez względu na którym biegu jechałem. Żadnych więcej objawów nie było, a że do celu miałem kilkanaście kilometrów to dojechałem do niego. Następnego dnia samochód zapalił normalnie, ba działał normalnie, przyśpieszał pięknie jedynie świecił się komunikat o awarii. Pojechałem do mechanika, ten podłączył do komputera, ale żadnego problemu nie znalazł, wszystko funkcjonowało jak należy, wykasował tylko komunikat i tyle.
Po powrocie z wakacji pojechałem do swojego mechanika i u niego zregenerowałem turbinę. Niestety błąd nie ustał i ponownie przy wyjeździe na autostradę, czasami już po kilkudziesięciu km wyskakiwał ten sam problem, jednak odkryłem, że wystarczy zatrzymać się, wyłączyć silnik i po ponownym rozruch wszystko wracało do normy jakby nic się nie stało, poza świecącym się komunikatem. Co więcej zawsze po kilku dniach komunikat o awarii znikał i co najlepsze co potwierdziło kilku mechaników którzy to sprawdzali na komputerze, komunikat o awarii po tych kilku dniach wymazywał się z pamięci komputera, jakby nigdy go nie było.
W międzyczasie prze te dwa lata zregenerowałem turbinę, pompę paliwa, rozrusznik, wymieniłem moduł BSM bo się spalił i nic z tych elementów nie naprawiło sprawy.

Jedyne co się zmieniło po wymianie modułu BSM to to, że nie wyskakuje już komunikat o awarii silnika ale samochód zachowuje się jak podczas awarii co więcej nie trzeba już się zatrzymywać i wyłączać silnik, a wystarczy się zatrzymać po czym ruszyć i samochód zachowuje się jakby nigdy nic.

Najgorsze jest to, że wpływa to na moje bezpieczeństwo. Miałem już sytuację na autostradzie, kiedy to wciskam pedał gazu zmieniam pas na lewy w celu wyprzedzenia a tu zero reakcji i stwarzam zagrożenie dla innych. I nie przyjmuje porad od mechanika, że Pan się zatrzyma i jedzie dalej. :/

Nie wiem już co mam robić, głównie jeżdżę po mieście i tam samochód sprawuje się naprawdę ok ale ile można?

BARDZO PROSZĘ O POMOC. Dziękuję
endorse
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Wrz 2024, 09:52

endorse napisał(a):Pojechałem do mechanika, ten podłączył do komputera, ale żadnego problemu nie znalazł, wszystko funkcjonowało jak należy, wykasował tylko komunikat i tyle.
No ale co wykasował? Jaki był to błąd?
Czy wszystko robisz u jednego mechanika?

Czy błędy którymi sypie są takie same czy ciągle coś nowego?

Może to być jak najbardziej uszkodzony sam sterownik ale wpierw konkretna diagnostyka (diagnostyka to nie tylko odczyt błędów).
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Wrz 2024, 10:29

Wykasowali komunikat, czy coś takiego.

Byłem u kilku. Chodzi o to, pomimo tego, że wyświetlał się komunikat o awarii silnika w komputerze nic się nie zapisywało, był brak informacji co to za błąd. Tym bardziej teraz kiedy nie wyświetla się błąd o awarii silnika, a faktycznie samochód przestaje przyśpieszać dalej nic w komputerze się nie zapisuje. Czterech mechaników podłączało do komputerów i nie byli w stanie znaleźć żadnego błędu.

Raz byłem w "Fabryce mocy" żeby stuningować go (chociaż bardziej po to żeby coś tam znaleźli) ale zadzwonili do mnie, że się nie da bo jak stwierdzili: co ustawiają jakąś ilość paliwa które silnik ma podawać to samochód robi swoje i ciągle ten poziom im skacze. To było półtora roku temu więc wszystkiego nie pamiętam.

Po tym fakcie zregenerowałem pompę paliwa, wykryli nawet na niej jakąś nieszczelność na uszczelkach.
Niestety nie naprawiło to sytuacji. Później już do nich nie jechałem.
endorse
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Wrz 2024, 12:41

Zawór EGR sprawny?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8576
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota tworzy nową firmę do tuningu i akcesoriów
    Toyota połączy firmy Toyota Technocraft, J-TACS Corporation i Toyota Modellista International w jedno przedsiębiorstwo. Wszystkie trzy ośrodki zajmują się tuningiem oraz opracowywaniem części do modyfikacji samochodów ...
    Mini chłodziarka samochodowa – 1982 rok
    Każdy, kto miał okazję jeździć Toyotą Land Cruiser J200, zauważył, że w schowku ukrytym w podłokietniku między przednimi siedzeniami znajduje się chłodziarka na napoje. Urządzenie to doskonale spełnia swoją funkcję w trasie, ...