Bierze Olej, Zatyka silnik

05 Sie 2013, 17:37

Witam

Mam problem ze swoim Passatem 1.6 ben 98 rok. Co jakiś czas muszę dolewać oleju, miesiąc temu założyłem nowe świece i w piątek musiałem to zrobić jeszcze raz bo były czarne i w oleju. Problemy zaczeły się jakieś dwa miesiące temu. Samochód zaczął się dziwnie dławić, stracił moc, szarpało samochodem, pojechałem do mechanika diagnoza wymiana świec, kopułki, cewki, zrobiłem to uzupełniłem olej i przez chwile czasu wszystko było okej. Miesiąc później to samo takie same objawy, pojechałem do gościa i pytam o co chodzi przecież wszystko miało być zrobione. "Mechanik" mówi, że to uszczelniacze dobra zrobiłem zmienił uszczelniacze pare małych uszczelek, duperelek.. Też jakiś czas było dobrze i znowu to samo wkurzony pojechałem do gościa objechałem, chciałem zwrotu kasy, ale oczywiście nic mówił, że to pierścienie... zirytowany pojechałem do innego mechanika podpiął auto do kompa i coś tam pogrzebał diagnoza "wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach". Koszt naprawy, aż się łapałem za głowę musiał wymienić świece bo bez tego ani rusz całe czarne w oleju, jeszcze pytałem kolegę co to może być to mówił, że to może przewody i napotał mi w głowie. Muszę dolewać oleju bo bym zatarł silnik i z rury wydechowej leci czarny dym, po wymianie świec jedźi ok nie szarpie. Na silniku nie zauważyłem oleju i pod samochodem także. Proszę o pomoc.
Chciałem się jeszcze dowiedzieć czy jeśli pojadę podpiąć paska do kompa to pokaże takie rzeczy, że to mogą być przewody czy te wypadanie zapłonu na cylindrach? Czy pokaże takie usterki, błędy?
I czy za jedne podpięcie się płaci czy za każdą operacje na komputerze?
Ostatnio edytowany przez bartek0210, 05 Sie 2013, 17:41, edytowano w sumie 1 raz
bartek0210
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 10 2010
Auto: VW Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Sie 2013, 12:31

Podpiecie na kompa od 50 zl do 100zl w zaleznosci od machanika ale juz Ci mowie ze to ci nic nie da bo swiece nic nie maja do brania oleju. to olej je zakleja i zamiast je wyminiac to poprostu czysc bo to szkoda kasy. Skoro bierze olej a uszczelniacze zmienione to nie pozostaje nic innego niz pierscienie a ile go dolewasz na 1000 km? Zapamietaj ze mechanicy to barany kazdy ma inna teorie.
kamilszczak01
 

11 Sie 2013, 17:32

juz stracilem rachube ile wlalem praktycnie co drugi tydzien musze dolac bo zaczyna szarpac, jeszcze dzisiaj pojawil sie inny problem pojechalem na myjnie umylem samochod karherem wszystko ok chce odpalic nic... wyzerowal sie zegar licznik klimatronik szaleje pojawia sie na srodku zegarow czerwona strzalka 3 razy zapiszczy i nic przekrecajac zaplon jest tylko taki przeskok.. stoi pod myjnia nie wiem co tym razem, zalalem cos? odlaczylem akumulator nie wiem moze podpiecie na kable rozruchowe pod inny samochod cos da? bo teraz nie reaguje.. z tym samochodem jak nie sraczka to urok prosze o pomoc
bartek0210
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 10 2010
Auto: VW Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sie 2013, 20:45

zalales pewnie skrzynke przekaznikow lub kompa chociaz nie wiem jak to mozliwe? silnika chyba nie myles? a z tym olejem jestem to jestem na 100 pewny ze to pierscienie koszt? moze w tysiacu sie zmiescisz z remontem silnika
kamilszczak01
 

12 Sie 2013, 08:13

z tym zalaniem to nie wiem jak to bym zrobil, nie mylem silnika tylko samochod i na szybko lekko piana i woda splukalem to pare minut.. no i nie wiem czy do elektryka czy mechanika jechac.. bo samochod idzie na sprzedaz tylko go uruchomie
bartek0210
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 13 10 2010
Auto: VW Passat B5
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sie 2013, 16:48

to jak bedziesz sprzedal to doktora wlej to troche go uszczelni a do elektryka nie ma sensu jezeli masz mozliwosc i dojscie do sprezarki to sam pistoletem wydmuchaj przekazniki i kostki pod maska i kup taki srodek ISOL i pryskaj na kostki on usuwa wode i zabezpiecza styki
kamilszczak01