Błąd czujnik temperatury powietrza dolotowego

28 Gru 2023, 14:47

Olej razem z filtrem został wymieniony tydzień temu.

Może to też być dźwięk nadpalonego zaworu, albo zużytego popychacza?
Samochód kiedyś jeździł na LPG sekwencyjnym, ale nie mam informacji o tym, jaka to była instalacja i czy była użytkowana jak należy.
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

29 Gru 2023, 13:13

Ale w jakim celu te kombinacje? Od samego myślenia auto się nie naprawi....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Lut 2024, 19:17

Kabelek został zrobiony, błędu już nie ma.
Wymieniłem też cewkę, kable i świece.
Mimo to szarpanie i dudnienie w cylindrze nie zniknęło.

Podejrzewam dźwigienki zaworowe. Wiem, że w tych silnikach były wadliwie, krzywo odlane dźwigienki, które powodowały problemy.

Na liście podejrzanych jest też przepustnica. Nie tak dawno temu wolne obroty na rozgrzanym silniku same się podniosły na 1000. Pojeździłem jakiś czas - wróciły na 750. Potem znowu 1000 i znowu wróciły do normy :)
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Mar 2024, 10:53

Auto wróciło od mechanika, niestety nie sprawdził mi dokładnie auta.
Jedynie pomiar kompresji wykazał, że na trzech cylindrach jest 8 barów. Na jednym nie mierzył, bo rurka od świecy jest uszkodzona i jest problem z odkręceniem.

Także chyba będzie coś z zaworami lub popychaczami. Oleju silnik nie spala.
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Cze 2024, 19:07

Silnik został rozebrany i sprawdzony, jednak nic szczególnego się w nim nie działo.
Jedyne co udało się odkryć, to nierówna głowica do tego stopnia, że 3 razy musieli ją brać na maszynę, żeby się wyrównała.
Żadnych luzów na panewkach, sworzniach tłokowych. Nie dzieje się też nic z zaworami, prowadnicami, wałkiem rozrządu, popychaczami i dźwigienkami zaworowymi. Wał korbowy jak nowy, żadnych rys. Tuleje cylindrowe też fabryka.

Jako że kazałem sprawdzić dół, to poszły nowe pierścienie i panewki. Do tego wyrównany blok, nowa UPG, świeży olej z filtrem. Popychacze wyciśnięte i nabite tym nowym olejem.

Mimo tych wszystkich zabiegów, dziwne pukanie z drugiego cylindra nie ustąpiło. Tak samo dalej jest to duszenie się i szarpanie przy ruszaniu z miejsca oraz tępa reakcja na gaz.
Jednak skłaniam się ku walniętym wtryskiwaczom. Auto jeździło dużo na LPG, więc coś mogło się przypiec albo zabrudzić.
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

12 Cze 2024, 20:05

Kolego jestem pełen podziwu dla Twoich działań . Jednakże nie mogę zrozumieć czym się kierujesz oż ywiając stare rupcie . Cztery lata temu pisałeś opel-corsa-c-remont-czy-wymiana-silnika-vt120256.htm . Tam wydałeś sporo kasy i nic to nie przyniosło . Kasa w błoto . Na obecny czas chcesz ożywić kolejnego strucla . Kolejna kasa w błoto , kolejny bezsensowny remont silnika . Ty tak lubisz czy jak ? Weż nam wytłumacz co Tobą kieruje ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4948
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Eco driving w zimie, kiedy za oknem trzyma mróz
    Jak być eco, kiedy za oknem mróz? Dzięki utrwalaniu odpowiednich nawyków z każdą kolejną zimą zauważymy coraz większą różnicę w portfelu. Eco driving to styl jazdy, który możemy wykorzystywać niezależnie ...

12 Cze 2024, 20:52

Ale co ma mną kierować?
Faktycznie okazało się, że nie było sensu ruszać dołu silnika, bo wszystko tam było w porządku. Nawet panewki i pierścienie były przez kogoś wymienione.
Ale wsadziłem te części nowe, bo mechanik powiedział, że drugi raz tych samych pierścieni ani panewek się nie wsadza.

Poszedłem starą zasadą, że jak masz zdjętą głowicę, to sprawdź dół przy okazji... no cóż :)
Meh
Początkujący
 
Posty: 68
Miejscowość: Szczekociny
Prawo jazdy: 04 12 2015
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 Z16SE 85 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Lip 2024, 10:59

Polecam usługi 2Moto3! Oddaję tam swoje auto i zawsze jestem zadowolony z rezultatów. Fachowa obsługa, szybka realizacja i świetna jakość.
jolkaka1234
Nowicjusz
 
Posty: 5