VW GOLF IV duży pobór oleju + zmierzenie kompresji

18 Lip 2024, 16:27

Witam mój golf IV rocznik 98 brał 1l/1tys km co było do przyjęcia.Od pewnego czasu pobiera 1l/250km.
Kompresja mierzona kolejno na tłokach 1/2/3/4 tłok
12/9/13/12
15/15/15/15 - próba olejowa
Czy możliwy jest tak wysoki pobór oleju na jednym tłoku?Jest sens wgl bawić się w wymianę tych pierścieni? Proszę o jakieś porady,będę mega wdzięczny.
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

18 Lip 2024, 20:09

Zrób porządek z "odmą" Wejdź na forum VW-uzyskasz w tej konkretnej sprawie konkretną wskazówkę co i jak.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 191
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

18 Lip 2024, 22:48

"silnik 1,4 w golfie 4 moi drodzy ma prostą konstrukcję odmy i teraz tak - jeśli jedziesz na dużych obrotach i hamujesz silnikiem następuje zamknięcie przepustnicy - nadmiar gazów ze skrzyni korbowej + ta nieszczęsna odm a- powoduje że wraz z nadmiarem gazów ze skrzyni korbowej idą też drobiny oleju, które ze względu na zamkniętą przepustnicę nie wchodzą do kolektora ssącego tylko rozpylają się po filtrze powietrza :bigok:
i tyle na temat - jak będzie żarł bardzo olej to niestety to też następna wada tego silnika - wymiana pierścieni na inny model + uszczelniaczy zaworowych (niektórzy polecają wymianę też tłoków)"

Możesz bardziej nakierować o co dokładnie Ci chodzi?
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

19 Lip 2024, 10:32

Jaki kod silnika ? Typowo w tych motorach odma składa się z separatora oleju i przewodu odmy . Separator jest w postaci puszki plastikowej przykręconej do bloku silnika. Wewnętrzne przegrody wyłapują drobinki oleju który spływa dolnym kanałem do miski olejowej . Zbyt duże zanieczyszczenie wewnętrzne separatora zaburza jego funkcję . Olej dostaje się tym przewodem odmy do filtra powietrza i dalej do silnika . Z tym że Ty masz zbyt niskie ciśnienie sprężania na drugim cylindrze . Wykręć świece zapłonowe i pokaż tutaj jak wyglądają ich elektrody.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2024, 15:18

Tak znam temat zamarzającej odmy i ucieczki oleju bagnetem.Separator czyszczony był tej zimy.
W kontekście świec to chodzi Ci czy pokrywa zaworów jest szczelna?Wiem nie jest bo w dwóch gniazdach świec jest olej.
Samo uszczelnienie pokrywy znacznie zmniejszy tak ogromny pobór oleju?
Kod silnika akuku AKQ
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

19 Lip 2024, 18:22

Dziku94 napisał(a):W kontekście świec to chodzi Ci czy pokrywa zaworów jest szczelna?
Nie . Pokaż swoje świece jak poniżej. Po kolei aby było wiadome z którego cylindra.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dziku94 napisał(a): w dwóch gniazdach świec jest olej.

Przed wykręceniem świec wybierz ten olej ile się da .
Dziku94 napisał(a):Samo uszczelnienie pokrywy znacznie zmniejszy tak ogromny pobór oleju?
W jakimś tam stopniu tak , ale będą to mało zauważalne ilości . Chyba że olej wypływa na zewnątrz silnika . Nie spotkałem się z aż takim przypadkiem. Co do uszczelnienia pokrywy to trzeba zdjąć paski rozrządu. Nie ma tam typowej uszczelki . Składa się to na odpowiednią płynną masę uszczelniającą
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody Lexusa pracują na lotnisku
    Naprawdę wygodne auto potrafi sprawić, że nawet długa podróż na czterech kołach jest równie komfortowa, co krótki lot samolotem. Czasami jednak trzeba skorzystać z możliwości silnika odrzutowego. Ale ...

19 Lip 2024, 20:11

Zdjęcia świec,szoku trochę doznałem jak zobaczyłem ten biały osad.To wróży poważne kłopoty?
VW GOLF IV duży pobór oleju + zmierzenie kompresji
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

21 Lip 2024, 19:57

Widać po świecach że silnik spala duże ilości oleju .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2024, 07:58

Czyli czeka mnie wymiana pierścieni?
+uszczelnienie pokrywy zaworów i w sumie nie wiadomo co może jeszcze dojść,a raczej wyjść.Szkoda mi budy bo serio zdrowa jak na 98r to spód,progi zero rdzy.Tak się zastanawiam i może jakiś SWAP na 1,6, oznaczeniem bus lub coś mogę mylić nie pamiętam.Najmnjej przeróbek wychodzi.Co sądzisz?

Sorry za PW jakoś mi w oczy się nie rzucił podpis.
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

22 Lip 2024, 23:11

Dziku94 napisał(a):Czyli czeka mnie wymiana pierścieni?
+uszczelnienie pokrywy zaworów i w sumie nie wiadomo co może jeszcze dojść,a raczej wyjść
Wymiana pierścieni wiąże się z totalną rozbiórką motoru . Zdjęcie głowicy , rozrządu , miski olejowej , wyjęcie tłoków na przysłowiowy stół . Kupa roboty jak i wiele rozterek co wymienić , co zregenerować , co pominąć aby nie popłynąć z kosztami . Według mnie przy tak starym aucie inwestycja nie opłacalna . Tak samo jak swap na mocniejszy motor . Nie sądzę abyś sam własnoręcznie chciał / miał umiejętności / możliwości wymienić te pierścienie czy zrobić swapa . Czyli dajesz do warsztatu. Jak tak to przygotuj się - Twój portfel zaśpiewa że nie wiele Ci może dać :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lip 2024, 10:16

Tam bajki opowiadasz ja + kolega i SWAP wydaje mi się jedynym słusznym rozwiązaniem.Pchanie pieniędzy w 1,4 mija się z celem ani to mocy nie ma + te problemy z odmą w okresach zimowych,fabryczne krótkie tłoki itp.Wsadzę po prostu jakiś większy motor i jeszcze pośmigam w tej budzie.Pozdro
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

23 Lip 2024, 20:44

Dziku94 napisał(a):Tam bajki opowiadasz ja + kolega i SWAP wydaje mi się jedynym słusznym rozwiązaniem.


Słuchaj się mądrzejszych.Naprawdę ułatwi ci to przygodę z motoryzacją.Bonifacy udzielił ci cennych i trafnych wskazówek.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 191
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997