bartass7 napisał(a): Pojawił się taki błąd
Gdzie się pojawił ? Pewnie go odczytałeś za pomocą jakiegoś interfejsu , komputera ? A może dowiedziałeś się o metodzie tzw. wypedałowania błędów ? co sugeruje forma przedstawionego błędu - ECN........ Jeśli tak to powiem Ci że ta metoda ma wady . Błędy tam odczytane mogą być błędnie interpretowane . Np ECN 000970 . Bardzo popularny błąd w zafirach i astrach . Podchodząc standartowo to błąd ów jest tożsamy z błędem P0009.
Niewłaściwa korelacja między wałkiem rozrządu a wałem korbowym . Ups...przestawiony rozrząd . Byli tacy co rozbierali motor i nic nie znależli.
A tak naprawdę po podłączeniu interfejsu programu obsługującego opla zazwyczaj jest to błąd ale U0009 -sporadyczna utrata komunikacji can ze sterownikiem silnika . Dlaczego taka rozbieżność ? Wypedałowanie daje błąd ze sterownika silnika ale bez rozróżnienia czy to chodzi o błędy P czy U dotyczące komunikacji , oraz dodatkowo czy są sporadyczne , stałe , obecne czy zaszłe , czy jak tam je zwał . Ale masz farta bo błąd w temacie jest jednoznaczny i nie ma odpowiednika dotyczącego komunikacji CAN. Piszesz o kontrolce z kluczykiem . Jest ważna ale jeszcze druga bardziej istotna . CHECK ENGINE. Ta po prawej w cyferblacie . Gdy się zaświeci jest wtedy się czym przejmować . Zapytam dla pewności jeszcze raz - gdzie jak odczytujesz błędy.