Błąd katalizatora - sprawność katalizatora za mała

26 Wrz 2020, 15:31

Heli napisał(a): Chyba, że spróbować wstawić emulator drugiej sondy? Mam tokarkę w domu to by była kwestia godzinki i emulator gotowy.

A do czego jest ci potrzebna tokarka żeby wstawić emulator?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Wrz 2020, 15:44

Myślałem, żeby sobie samemu taki emulator zrobić. Skoro mam do tego warunki i dostęp do materiałów. Będzie to najtańszy wybór i mam nadzieję że skuteczny.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

27 Wrz 2020, 12:23

Aha - ok. Jeżeli masz do tego warunki i wiedzę, to nie widzę przeszkód.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Wrz 2020, 15:28

Ostatnio stało się coś dziwnego. Jechałem sobie jak zawsze, w pewnym momencie poczułem lepszą(?) reakcję samochodu na gaz, zaczęło trochę świszczeć z wydechu, dziwny metaliczny odgłos na niskich obrotach, wyskoczył check i tak jeździłem przez około 25km. Checka potem usunąłem (oczywiście P0420), objawy ustały, ale trochę się zmieniło od tego czasu. Po odpaleniu samochodu przestał być wyczuwalny zapach benzyny. Nie wiem czy to katalizator się rozsypał do końca, ale sprawa dosyć ciekawa i nie mam pojęcia co by to mogło być, a na kanał będę mieć dostęp dopiero w weekend. No i zauważyłem, że u mnie są dwa katalizatory najprawdopodobniej, jeden widać po otwarciu maski, na kolektorze, zaraz przy nim jest pierwsza sonda, a drugi od spodu samochodu, a za nim druga sonda.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97