Błedy przepustnicy i EGR + czasami brak mocy

31 Maj 2024, 14:13

Witam. Moje auto to Seat Altea 1.9 tdi (105 KM). Czasami podczas przyspieszania, parę sekund po odpaleniu, czasami w ogóle wyświetla mi check engine. Mam błedy z przepustnicy i EGR (zdjęcia w załączniku). Raz wyskoczył też błąd z turbo... coś z ciśnieniem za niskim. Wyczyściłem klape gaszącą i EGR jednak problem nie minął. Dodam jeszcze, że na klapie, EGR i dolocie było trochę oleju. Wystraszyłem, że to turbo ale raczej nie bo auto nie dymi, turbo głośniej nie pracuje. Tylko, że czasami turbina przestaje działać... z tego co czytałem to jeszcze może być odma. Rano odkręciłem wlew oleju. Gdyby to była odma to byłoby ciśnienie przy odkręcaniu. Chyba, że to miałem sprawdzić od razu na gorącym silniku... Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
Z góry dziękuję za pomoc
marcinfr
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 1
  • 31 Maj 2024, 15:15

    Jeszcze dodam, że niedawno wymieniłem pedał gazu. Czytałem, że to też może być przyczyną...
    marcinfr
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1

    01 Cze 2024, 15:57

    Kod silnika ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Cze 2024, 19:33

    Kod silnika BKC. Wydaje mi się, że to turbina odmawia posłuszeństwa. Musiałem dolać oleju- 2 litry. Gdy nie przekraczam 2 tys obrotów na min. wszystko jest ok. Więc pozostaje mi regeneracja turbiny.
    marcinfr
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1

    03 Cze 2024, 12:45

    Sprawdziłeś naocznie czy przepustnica pracuje ?? Zamyka się gdy gasisz silnik ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Cze 2024, 14:39

    Dobre pytanie! Też jest uszkodzona chyba... Klapy były otwarte jak je czyściłem. Tylko to raczej nic wspólnego z odcięciem mocy przy 120 km/h nie ma, nie? Czyli turbina, przepustnica i pompa vacum (muszę mocno wcisnąć pedał, żeby hamowało auto).
    marcinfr
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Subaru Crosstrek
      Crosstrek w wersji benzynowej również znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu Consumer Reports. Silnik 2,0 l typu bokser ma moc 153 KM. W testach największej organizacji konsumenckiej w USA samochód uzyskał ...

    03 Cze 2024, 15:05

    marcinfr napisał(a):muszę mocno wcisnąć pedał, żeby hamowało auto
    Gdybam -- brakuje podciśnienia . Jak tak to idziesz i sprawdzasz osadzenie króćca na pompie Vacu . Stary typ miał ten króciec zawalcowany . Puszczało to i króciec latał lużno co przekładało się na niskie podciśnienie również w układzie sterowania turbo.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Cze 2024, 20:08

    Sprawdzałem tą pompę Vacu... króciec jest ok ale wokół pompy jest dużo oleju. Musiała się rozczelnić. Przepustnica nie działa. Po wyłączeniu silnika pozostaje otwarta. No i ogólnie w przepustnicy (świeżo po czyszczeniu) była mała "kałuża" oleju. Dobiłem przebiegiem do 200 tys i wszystko zaczęło się rozpadać ;P mam nadzieję, że jak to zrobię to będę miał trochę spokoju :)
    marcinfr
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1

    04 Cze 2024, 21:12

    marcinfr napisał(a):Po wyłączeniu silnika pozostaje otwarta
    Dokładniej to działa tak - silnik pracuje to przepustnica jest otwarta . Wyłączamy kluczykiem , gasimy to w tym momencie przepustnica ma się zamknąć . Gdy silnik się całkowicie zatrzyma , ma się otworzyć .Domyślnie jest otwarta . Zamyka się przy gaszeniu motoru . To tak w skrócie. Jeśli tak nie działa to patrząc na błędy sugestia jest taka że być może jest problem z wiązką elektryczną . Przetarcia , zgnilizna . Na początek do przejrzenia instalacja w okolicach rozrusznika. Co do podciśnienia . Króciec ok , ale masz zawór EGR jak i sterowanie turbiną wymaga owego podciśnienia . Rzuć okiem na wszystkie wężyki od niego . A pękają , rozłażą się .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    09 Cze 2024, 04:45

    Wężyki były ok. Skupiłem się na przepustnicy (klapie gaszącej) bo tutaj byłem pewny, że nie działa :P wyciągnąłem wtyczkę czujnika. Przeczyscilem ją spray'em do styków (wtyczkę i czujnik) i odziwo wszystko zaczęło działać. Łącznie z turbiną przy 120 km/h. Jeszcze wymieniłem sprężyny z tyłu i teraz auto jest jak nowe ;P jeszcze tylko antenę wymienię i będzie wszystko działało. Bardzo dziękuję za pomoc. Już bym oddawał auto do mechanika bo myślałem, że to turbo :)
    marcinfr
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Zdjęcia: 1