Blokada wału rozrządu i koła zamachowego 206 1,1

13 Lis 2023, 20:02

Cześć. Peugeot 206 1,1. Forum Peugeota 206 zlikwidowano. Może tu mi ktoś coś doradzi. Przed wymianą rozrządu zablokowałem bolcem koło zębate paska rozrządu i zauważyłem, że w tym położeniu nie chce w otwór wejść pręt w celu zablokowania koła zamachowego wału. Jeżeli wyjmę bolec z koła zębatego paska rozrządu i obrócę wał o jeden ząbek do tyłu, to wtedy pręt wchodzi w otwór i blokuje koło zamachowe wału. I proszę o informację, czy te dwie blokady muszą się zgadzać i oba bolce wchodzić jednocześnie w otwory? Nie mam przypadkiem przestawionego rozrządu o jeden ząbek do przodu? Dodam, że silnik od zawsze chodzi normalnie, równo, łatwo się uruchamia i auto jeździ bezproblemowo. Wymieniłem rozrząd blokując tylko koło zębate paska, ale nurtuje mnie, czy nie powinienem zdjąć paska i przestawić koła pasowego o jeden ząbek tak, żeby blokady w obu otworach się zgadzały.
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35

14 Lis 2023, 10:13

Według opisu to kolek 10 mm średnicy wkładasz w miejscu (czarnego kołeczka" i drugi o średnicy 6 mm na kole zamachowym jest tam otwór w bloku, z przodu, równolegle do osi walu korbowego.

Zdjęcia i schematy powinny Ci pomóc.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Tu masz pokazane miejsca blokady

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dziurka nr 2 to miejsce w które wkłada się blokadę

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Andy33
Początkujący
 
Posty: 51

15 Lis 2023, 20:11

No, ale nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie. Opisałem wszystko, co i jak zrobiłem. Wiem, że wkłada się pręt 6 mm w otwór blokujący koło zamachowe, a drugi bolec w otwór koła pasowego wałka rozrządu. Ale te blokady nie zgadzają mi się. Przeczytaj jeszcze raz dokładnie mój pierwszy post. Na twoim zdjęciu otwór nr 2, to blokada koła zamachowego. No, a nr 1 to co to jest? Nie wiem, czy my się tu dogadamy na tym forum. Starałem się opisać dokładnie mój problem, a otrzymuję jakieś inne, okrężne odpowiedzi :-(
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35

15 Lis 2023, 20:28

fynooh napisał(a): czy my się tu dogadamy na tym forum
Hehe ....... A kto powiedział że tu same alfa i omega ? Ci gość przedstawił jak ustawić .....więc :shock:
fynooh napisał(a):a nr 1 to co to jest?
Było takie foto to i wkleił . Pominąć to i tyle .Jesteś inteligentny , masz jakiś tam zasób wiedzy to się ogarniesz. Czy tak trzeba , tak dosłownie prowadzić za przysłowiową rączkę ?? Ta ...sami to robimy a ......szkoda słów ....
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lis 2023, 18:21

Wy naprawdę nie rozumiecie o co mi chodzi. :angry: Napisałem, że mi się te blokady nie zgadzają. Nie trzeba mnie prowadzić za przysłowiową rączkę i tłumaczyć, gdzie wkłada się blokady, BO TO WIEM. Starałem się w pierwszym poście to dokładnie opisać, ale widzę brak czytania ze zrozumieniem. JA NIE PYTAM, GDZIE WKŁADA SIE BLOKADY I NIEPOTRZEBNE MI SĄ TE RYSUNKI, TYLKO TŁUMACZĘ ŻE TE BLOKADY NIE ZGADZAJĄ MI SIĘ I PYTAM, CZY TAK MA BYĆ, CZY U WAS TEŻ TAK JEST, CZY NIE. Widzę, że tu na tym forum to nie są mechanicy i praktycy, którzy robią przy tych silnikach, tylko tacy książkowi odpowiadacze, co znajdą w google odpowiedź i rysunki i to przytaczają. :o Zawiedziony jestem. :evil: Muszę sobie sam jakoś poradzić, drogą prób i błędów chyba. :oops: Chyba że znajdzie się ktoś choć trochę więcej myślący, kto przeczyta ze zrozumieniem jeszcze raz mój pierwszy post i odpowie zgodnie z wiedzą praktyczną. :| Kto nie ma wiedzy praktycznej, bardzo proszę nie odpowiadać. :? Po tym, co tu wyżej napisałem, pewnie uraziłem ambicje kilku osób i jestem pewien, że teraz dostanę nie poradę, tylko zjeba :? Ja naprawdę jestem zły, że traktujecie mnie jak samochodowego nowicjusza i "tłomaczycie", jakbym nigdy nie miał do czynienia z silnikami.
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35

25 Lis 2023, 18:43

bonifacy napisał(a):Ci gość przedstawił jak ustawić .....więc


Wiec odpowiadam, że doskonale wiem, jak ustawić i gość tłumaczył mi nie to, co trzeba i nie to, o co pytałem.
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Jak działają nowe funkcje bezpieczeństwa czynnego?
    Lexus przedstawił szczegółowe informacje o nowych funkcjach pakietu bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + A, w które wyposażona została piąta generacja flagowej limuzyny Lexus LS. To kolejny krok w stronę ...

25 Lis 2023, 20:08

Nie dałeś żadnego foto . Opisałeś problem słownie i nic poza tym .Ciężko się połapać. Przed wymianą nie pasują blokady ? Być może ktoś wcześniej żle ustawił .To prosta konstrukcja .Wybaczy odstępstwa . Popatrzeć w instrukcję . Zablokować wał korbowy , zdjąć pasek . Koło wałka rozrządu ustawić odpowiednio tak aby tam kołek wszedł . Ustawić wszystko według manuala. Założyć nowy pasek . Naciągnąć napinacz i wyjąć blokady . Obrócić wałem korbowym co najmniej dwa obroty , cztery... .Zablokować wał korbowy . Zweryfikować napięcie napinacza , sprawdzić czy kołek na kole wałka rozrządu wchodzi i tyle ......Nie wchodzi to pisz . Zresztą co tu więcej rozmyślać ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4937
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lis 2023, 13:50

fynooh napisał(a): Przed wymianą rozrządu zablokowałem bolcem koło zębate paska rozrządu i zauważyłem, że w tym położeniu nie chce w otwór wejść pręt w celu zablokowania koła zamachowego wału. Jeżeli wyjmę bolec z koła zębatego paska rozrządu i obrócę wał o jeden ząbek do tyłu, to wtedy pręt wchodzi w otwór i blokuje koło zamachowe wału. I proszę o informację, czy te dwie blokady muszą się zgadzać i oba bolce wchodzić jednocześnie w otwory? Nie mam przypadkiem przestawionego rozrządu o jeden ząbek do przodu?

Zapewne tak jak napisałeś masz przestawiony rozrząd o ten jeden ząbek. Dlaczego? Nikt z nas nie będzie w stanie ci odpowiedzieć. Albo ten kto wcześniej wymieniał rozrząd źle go złożył ( nie wiem dlaczego ), albo rozrząd sam ci się przestawił, albo ktoś celowo przestawił, nie wiem. Natomiast wiem jedno - rozrząd musi być ustawiony tak jak przewiduje instrukcja serwisowa. A jak to ma być zrobione, masz napisane wcześniej.
A więc raz jeszcze odpowiadając na woje pytanie - tak, masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Gru 2023, 19:46

Nie mogę zalogować się na forum na komputerze stacjonarnym. Udało się to dopiero w smartfonie. Moderator mnie zablokował? Chciałem odpowiedzieć na ostatnie informacje, bo mam jeszcze jedną sprawę, ale na smartfonie źle się pisze. Można prosić o odblokowanie konta?
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35

01 Gru 2023, 20:18

fynooh napisał(a):Nie mogę zalogować się na forum na komputerze stacjonarnym.

Może źle wpisujesz dane? Duże, małe litery, myślniki itd wszystko ma znaczenie.
fynooh napisał(a):Moderator mnie zablokował?

Nie jesteś zablokowany. Gdybyś był zablokowany to na smartfonie też byś się nie zalogował.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Gru 2023, 13:04

Mam blokadę do forum na windows. Jak klikam ja zaloguj to w ogóle nie pokazują się okienka do wpisania loginu i hasła, dlatego napiszę z trudem na Androidzie na smartfonie.
No, w końcu dostałem konkretną odpowiedź na moje zapytanie, od, chyba Bonifacy, nie widzę dokładnie na tym smartfonie. Chcę dodać, że tego Peugeota mam od nowości. Fabryczny rozrząd - pasek i napinacz były wymieniane jeden raz ok. 11 lat temu przez znajomych mechaników, którzy robią te samochody, więc nie przypuszczam, żeby zrobili to źle, tym bardziej, że przed wymianą i po wymianie rozrządu auto chodziło idealnie bez jakichkolwiek anomalii. Silnik od zawsze pracował i pracuje nadal płynnie i aksamitnie i uruchamia się idealnie, od razu na dotyk. W związku z powyższym nie mogę pojąć, że rozrząd jest źle ustawiony. Na 90% wyjechał tak z fabryki. Ostatnio pompę wody + pasek z napinaczem wymieniłem sobie sam z tak przestawionym rozrządem, ale nurtuje mnie to mocno, czy zdjąć ten pasek i przekręcić wałek rozrządu o jeden ząbek tak, żeby blokady się zgadzały. Czy jest możliwe, że przestawiony o jeden ząbek rozrząd nie będzie dawał żadnych objawów? Powtarzam, silnik chodzi cały czas ładnie , płynnie i aksamitnie. Boże, co robić? Zostawić, jak jest, czy przestawić? Bo w dłuższej perspektywie przestawiony rozrząd ma z pewnością negatywny wpływ na silnik.
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35

02 Gru 2023, 22:07

fynooh napisał(a):Nie mogę zalogować się na forum na komputerze stacjonarnym. Udało się to dopiero w smartfonie. Moderator mnie zablokował?
Nie wiedzę żadnych blokad które mogły by utrudnić Ci logowanie. Wyczyść cache przedlądarki i następnie spróbuj ponownie zalogować się. Jeżeli będziesz miał nadal problem przejdź do innej przeglądarki i sprawdź czy tam uda się zalogować.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

03 Gru 2023, 09:18

Próbowałem logowania na Edge i na Chrome i nie idzie, ale ok., dzięki, powoli rozwiążę ten problem, bo początkowo myślałem, że moderator mnie zablokował. Jeszcze poproszę o odpowiedź na ostatnie zapytanie na temat peugeota i kończymy temat, będę jakoś sam z tym nadal walczył.
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35

02 Sie 2024, 12:57

Witam po czasie Panowie. Po długich namysłach i przygotowywaniu się, rozwiązałem w końcu problem samodzielnie, bo serwisy nie chciały zrobić tego na poczekaniu, kazały zostawiać auto i chcieli za sprawdzenie rozrządu 400 - 600 zł, co mi słabo odpowiadało, bo samodzielna operacja zajęła mi ok. 1,5 godziny, więc wprawiony serwis zrobiłby to znacznie szybciej, a i kilka stówek w kieszeni też się liczy. Rzeczywiście mój rozrząd był przestawiony o jeden ząbek do tyłu. Musieli mi to przestawić znajomi mechanicy "Janusze", kiedy zmieniali mi rozrząd 11 lat temu i robili to bez żadnych blokad. Ja teraz wykręciłem świece i ustawiłem pierwszy tłok od strony rozrządu w górnym punkcie i w tym położeniu dało się zablokować koło zamachowe wału prętem 6 mm. Po zablokowaniu wału, zdjąłem pasek rozrządu i przekręciłem koło pasowe do przodu o jeden ząbek i zablokowałem to koło bolcem 10 mm. Mając założone obie blokady, założyłem w tym położeniu pasek zębaty rozrządu i napiąłem go napinaczem. Po tej operacji okazało się, że uruchamianie silnika i praca na biegu jałowym nie zmieniła się, ale zmieniła się, zauważalnie wzrosła moc autka. Dotychczas autko z trudem osiągało 140 km/h, a teraz po przestawieniu rozrządu bez problemu przekracza 150 km/h, a jego prędkość max. w/g instrukcji wynosi 158 km/h. Prędkości maksymalnej, tak do dechy, nie próbowałem, bo przeszkodziły mi jadące tiry, ale wystarczy, że autko przekroczyło 150 km/h, tak 155 może było, co świadczy o tym, że autko ma w końcu pełną moc. Tak, że operacja się powiodła, zrobiłem to sam i lepiej się z tym czuję, bo wiem już wszystko, co i jak, a gdyby zrobił mi to jakiś serwis, to byłbym trochę zielony w sprawach rozrządu a i nadal nie byłbym pewny, czy wszystko jest dobrze zrobione, bo to różnie bywa z tymi serwisami. Jestem już spokojny i lepiej śpię ;)
fynooh
Nowicjusz
 
Posty: 35