BMW 118D - bicie hamulca podczas hamowania

26 Lut 2010, 12:43

Witam,

Pierwszy moj post i pierwsze pytanie na tym forum wiec wybaczcie :neutral:

Niedawno mialem lekkie zderzenie ze zwierzyna co spowodowalo uszkodzenia zderzaka lampy i lewego blotnika.. Bylem akurat w trasie jechalem do domu - po tym zdarzeniu pozbieralem czesci z ulicy i jechalem dalem a mialem ponad 1200 km zeby dojechac do domu... Dojechalem poszedlem spac i nastepnego dnia rano pojechalem do mechaniki i poprosilem o wycene po czym wrocilem z samochodem i postawilem go u siebie pod domem.. po 6 dniach zawiozlem samochod do mechanika tak jak sie umowilem i odczulem drgania na pedale hamulca podczas hamowania - sprawa lekko dziwna gdyz jak wspomnialem wczesniej po zderzeniu przejechalem mase kilometrow i nic nie zauwazylem po czym samochod postal i niespodzianka.. I teraz nie wiem gdzie lezy problem.. Uszkodzenia nie byly wielkie zreszta mozecie zobaczyc na zdejciu ktore wstawilem ponizej..
Bede wdzieczny za pomoc - dodam ze klocki i tarcze wymienialem w zeszlym roku..

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

vintec
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Konin
  • 26 Lut 2010, 12:48

    Na początek co możesz zrobić sam - podnieś autko na lewrku i poruszaj kołem w górę i w dół, żeby sprawdzić czy nie ma luzów. Następnie zdejmij koło i zobacz czy tracza nie jest krzywa. Zobacz tez klocki hamulcowe.
    Jak wszystko będzie ok, to sprawdzić trzeba układ kierowniczy i zawieszenie.
    Ale zazwyczaj jest to wina albo tarczy albo klocków.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Lut 2010, 12:52

    Wielkie dzieki zrobie to po pracy i zobaczymy... Tylko czy to mozliwe aby same sie pokrzywily ? Czytalem ze podczas uderzenia moglo dojsc do uszkodzenia piasty jednak tutaj znowu mnie nurtuje pytanie dlaczego dopiero poczulem po 6 dniach gdy samochod byl wstanie spoczynku :cry:

    Nie posiadam zadnych drgan przy wielkich predkosciach bo z ciekawosci dalem dzisiaj w gaz zeby zobaczyc czy moze mam drgania na kierownicy itp.. i wszystko dziala jak powinno.. Tak samo zachowuje sie na nierownosciach, dziurach itp ... jedyne jak mowie to czucie pod pedalem hamulca drganie i generalnie oslabienie hamowania niz bylo to wczesniej...
    vintec
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Konin

    26 Lut 2010, 16:30

    Tracze mogły się pokrzywić. Wystarczy, że zacznie zapiekac się tłoczek i nie będzie wracał do końca, czego efektem jest tarcie i grzanie się tarczy. Wjazd w jakąś kałużę, czyli nagłe ochłodzenie tarczy i gotowe. A co za tym idzie klocki nierówno zaczynają się ścierać no i biecie hamulców jak lala.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Lut 2010, 09:55

    Podnioslem kolo i luzow nie ma.. zreszta bicie troche ustapilo juz nie zaczyna sie przy malych predkosciach teraz odczuwam dopiero gdzies od 60 km/h - a na poczatku i przy 20 odczuwalem mocne bicie wiec wyeliminowalbym luzy itp gdyz to raczej nie przechodzi... Stawiam teraz na ta tarcze bo nabraly ciepla i z kazdym moim km mniej je czuc...

    Pytanie laickie - czy golym okiem jak sciagne kolo zobacze ze tarcza jest pokrzywiona ? bo na dobra sprawe nie jestem pewny ktora tarcza - czuje na lewej stronie lecz nie moge na 100 % powiedziec czy to przod czy tyl..

    Pozdrawiam
    vintec
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Konin

    27 Lut 2010, 11:09

    Na początek (bo to najmniej kosztowne) przeczyścić dokładnie zacisk.Wypchnąć tłoczek
    (ale nie do końca) przesmarować pastą do tłoczków hamulcowych i rozruszać,aby chodził stosunkowo lekko.Następnie wyczyścić prowadnice klocków i zacisku .Prowadnice też przesmarować.
    Jeśli to nic nie da to wtedy szukaj tarczy.Jeśli tłoczki i klocki chodzą prawidłowo to nawet jeśli tarcza ma delikatne bicia to nie są one wyczuwalne.(a na pewno nie w znaczący sposób)
    woj4
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: lubelskie
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      SKODA Octavia RS na Festiwalu Prędkości Goodwood
      Podczas Festiwalu Prędkości Goodwood 2013 SKODA po raz pierwszy zaprezentuje Nową Octavię RS. Nowa SKODA Octavia RS to sportowa i jednocześnie najszybsza seryjna wersja najważniejszego modelu marki. Samochód będzie ...
      MINI by PUMA - Dynamiczny styl jazdy i sportowa moda
      Producent samochodów, firma MINI, oraz lifestylowa marka odzieżowa PUMA podpisały umowę partnerską zacieśniającą ich kilkuletnią współpracę. Umowa ta stanowi połączenie sił dwóch innowacyjnych marek-ikon, ...

    27 Lut 2010, 13:44

    woj4 - czy jakby zacisk mi nie dzialal prawidlowo to nie zauwazylbym ze tarcze nie zbieraja ? troche naszla rdza jak postal i widze ze zebral klocek ja podczas hamowania wiec na logike wyszloby ze zacisk dziala prawidlowo - jedyne co widze to to ze nie zebral rownomiernie ..
    vintec
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Konin

    27 Lut 2010, 16:17

    Klocki muszą być równomiernie zużyte. A z tego co opisujesz, to wychodzi na to, że to jednak tarcze do wymiany. Na marginesie wspomnę, że zawsze wymienia się obie tarcze i od razu kolcki hamulcowe ( też parami).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Lut 2010, 19:44

    vintec napisał(a):woj4 - czy jakby zacisk mi nie dzialal prawidlowo to nie zauwazylbym ze tarcze nie zbieraja ? troche naszla rdza jak postal i widze ze zebral klocek ja podczas hamowania wiec na logike wyszloby ze zacisk dziala prawidlowo - jedyne co widze to to ze nie zebral rownomiernie ..

    No właśnie na logikę to najpierw zrób to co sugeruję,a potem wymień tarcze,a nawet połowę samochodu.To Twoje auto.
    Najpierw piszesz,ze auto stało jakiś czas,potem stało u mechanika(pewnie na dworze),a potem czujesz drgania.Jeśli mechanik nic nie schrzanił(a,zakładam,że nie) to prawdopodobnie zacisk gdzieś "złapał" możliwe,że na prowadnicy zacisku,lub klocka.
    Dlatego sugeruję Ci czyszczenie i przesmarowanie tych elementów,a już co zrobisz to Twoja rzecz
    woj4
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: lubelskie