Mogę wypowiedzieć się tylko o Volvo bo takim jeżdzę
Auto bardzo praktyczne, dobrze się prowadzi, trzyma się drogi, rewelacyjnie zachowuje się w zakrętach, silnik 2.0D (136KM) doskonale sobie radzi do tego skrzynia 6 biegowa zapewnia dynamiczną jazdę. Koszt serwisowania na pewno nie będzie większy od BMW, jest coraz więcej polecanych nieautoryzowanych serwisów Volvo. Spalanie w cyklu mieszanym 6-6,5 litra. Wymiana oleju raz w roku lub co 20tyś.km. Trzeba zwrócić uwagę na filtr DPF i turbo, odpowednie użytkowanie zapobiega problemom. W zależności od wyposażenia zadbaną i pewną sztukę poliftową można kupić od 38tyś PLN. Skupiłbym się na modelach od 2008r.
Przez 20tyś.km. użytkowania wymieniłem tarcze+klocki przód, wymiana oleju, filtrów, kontrola mechanizmów, zawieszenia, filtra DPF, zmiana języka w kompie na PL - koszt całości 1800zł. Producent mówi o wymianie rozrządu przy 240tyś.km.
Gwarantuję Ci że będziesz bardzo zadowolony przesiadając się z mazdy do v50.
2.0D to silnik od PSA, dobrze zgrany z innymi podzespołami samochodu, jak chcesz coś lepszego to poszukaj silnika volvowskiego 2.4 D (D5-180KM, żywotność silnika 700tyś.km.), ciężko będzie znaleźć.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.