07 Lip 2013, 20:43
Z tego co pamiętam 1.9CDTI 150KM w Oplu ma DPF, chyba że nie robi ci problemu jego kłopotliwość. Wersja 150KM trapi czasem zatykający się EGR i uszkodzenia układu klapek w kolektorze ssącym. Często pojawia się z bogatymi opcjami (Xenon, półskóry, chrom). Wersja 120KM i 100KM jest tańsza w eksploatacji i serwisie (dwumas za ok. 1,5k zł). Jeszcze taniej tylko 1.7 80KM bez turbo o zmiennej geometrii. 1.3CDTI ma zauważalną turbo dziurę przy ruszaniu.
W BMW opinie o 2.0D są różne, słyszałem i pochlebne i negatywne. Na pewno pewniejsza jest wersja 136KM niż 150KM. Ale to i tak lepiej niż z 2.0D w E90 i jego rozrządem ułożonym od strony grodziowej, więc serwisowanie jest utrudnione i kosztowne. Za to mamy dobre wyważenie motoru.
Z innych silników w E46 sprawdza się też 3.0D.
Generalnie auta z troche innych segmentów, Astra - segment C, BMW - klasa D średnia. Ogółem Astra III jest ciasnawym autem w środku, szczególnie z tyłu przy dobrze odsuniętym fotelu z przodu.