BMW 5 czy Audi A6 2024

07 Sty 2025, 11:56

Na wstępie. Oba modele odpowiadają moim potrzebom:
-sedan
- niezły silnik: BMW 204Km hybryda, Audi 265 hybryda
- duży bagażnik
- ciekawy wygląd :)

Temat już sie pojawiał, ale chyba potrzebuje powtórki. RWD czy koniecznie 4x4. Juz prawie kupiłem audi a6 quattro. Nowe bmw 5 odrzucałem z uwagi na strach przed RWD (brak doświadczenia). Okazało się, że Audi z 2024 z niewielkim przebiegiem kosztuje tyle co nowe bmw 5, chyba 204 km hybryda. Bmw zawsze chciałem, ale 4x4 to już sporo większy wydatek. Tutaj czy audi, czy bmw, do 250 tys. kupie ciekawy model z 2024. Jedyne co znam z RWD, to opinie znajomego, któy woził worek ziemniaków bagażniku i miał problem z podjazdem pod górkę. Sam kiedyś pożyczyłem (2 lata temu) bmw 1. Mocno pośnieżyło, jechałem boczną drogą z niedużą prędkością i musiałem zaparkować delikatnie pod górkę skrecająć i d..a, poleciał do tyłu i zakopany. Na pewno brak doświadczenia, bmw 1 miało opony całoroczne (nie wiem w jakim stanie, bo auto było kilkuletnie i kupione z komisu). Teraz jeżdżę passatem i też się zakopałem więc nie ma zasady. Jeżdże jednak w góry co roku. Wczoraj podjeżdżałem pod sporą górkę pod wyciągiem, zaśnieżona, troche lodu, zastanawiałem się czy takie bmw 5 podjedzie. Poczytałem troche po forach, moje pytania, wątpliwości, spostrzeżenia:
- czy rzeczywiście będą spore problemy z RWD z podjazdjem pod górki zaśnieżone (tzn. nie podjadę w ogóle, a może podjadę, ale z trudnościami)
- problem jaki miałem z bmw 1, czyli jazda prosto z małą predkością i od razu parkowanie ze skrętem pod górkę (ludzie też tak mają z podjazdami na podwórko, które często są na wzniesieniu z głównej drogi)
- 4x4 ewentualne sporo droższe naprawy (pewnie już po gwarancji)
- na wzniesieniu parkowanie koniecznie przodem do góry
- manewrowanie odpowiednia gazem, na autostradzie, drodze krajowej, przy śniegu, zakrętach. Czy rzeczywiście łatwo ten samochód może zarzucić? czy jednak nowe systemy to skontrolują przy takich sytuacjach (wyczytałem w którymś wątku)

Jak jest śnieg, mokro to znam umiar i jeżdżę rozważniej. Teraz praktycznie jeszcze odruchowo, jedynie wolniej jeśli warunki tego wymagają. Co mnie nurtuje, to czy przy RWD, w takich samych sytuacjach, muszę jeździć jeszcze rozważniej i zwracać uwagę na inne czynniki. Nie chcę mówić, że przy FWD wyłączam myślenie, można jednak powiedzieć, że jedynie co potrzebuje to zdjąć nogę z gazu w trudniejszych warunkach.
rossi105
Obserwowany
 
Posty: 1

07 Sty 2025, 14:00

Ogólnie to weź ten, który ci się bardziej podoba bo....

rossi105 napisał(a): (pewnie już po gwarancji)


bo po gwarancji i tak najlepszym wyjściem będzie się tego pozbyć :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km