E65 została zaprojektowana przez tego samego, kontrowersyjnego projektanta co E60. 10 lat temu była techniczną perełką, dziś jest wciąż bardzo nowoczesna. W każdej wersji zamontowano wszelkie możliwe gadżety, jakimi wówczas dysponowało BMW. Do najciekawszych pozycji opcjonalnych należą wentylowane, podgrzewane fotele z masażem (w wersji Long to standard również z tyłu), lodówka, system noktowizyjny Night Vision i tylne lampki do czytania. A to tylko mały ułamek wyposażenia „siódemki”. W celu konkretniejszych informacji polecam wejść na portal 7er.pl. Wybór silników jest duży: od podstawowych i najtańszych w użytkowaniu R6, przez w miarę trwałe i proste V8, po paliwożerne i awaryjne, ale bardzo mocne V12 (dział: Sportowe). Silniki:
Wybór silników mamy bardzo duży. Na wstępie należy wykluczyć paliwożerne, awaryjne i bardzo drogie w eksploatacji V12- fakt, zapewnia świetne osiągi i kulturę pracy, ale nerwy i pieniądze, jakie stracimy kupując to auto są moim zdaniem niewspółmierne. Najpopularniejszy jest diesel 3.0 R6. To dobra, udana jednostka, ale większość egzemplarzy wyposażonych w ten motor jest ubogo wyposażonych i ma bardzo duże przebiegi. W dodatku nie zapewnia zbyt dobrych osiągów. Jeśli jednak oczekujemy od samochodu bezawaryjności oraz taniego i bardzo komfortowego transportu z punktu A do punktu B, to 730d z udokumentowanym przebiegiem i potwierdzoną historią będzie idealne. Benzynowa wersja tego silnika jest przeciętna: ani szczególnie mocna, ani bardzo oszczędna. Pod kątem osiągów lepszy jest motor 735i. To już prawie pełnoprawne V8 o wspaniałym brzmieniu, ale wciąż nie to, czego oczekujemy zgadzając się na wysokie spalanie. Diesle V8 nie są dobrym wyborem również z powodu ogromnego momentu obrotowego niszczącego skrzynie biegów. Najlepszy wybór to któryś z silników V8: 740i, 745i, 750i. Ten drugi jest najpopularniejszy na rynku wtórnym, ale polecam dołożyć do największego: zapewnia świetne osiągi, brzmienie i dostatek mocy nawet jak na ogromną, dwutonową limuzynę. Wnętrze: Luksus, luksus i jeszcze raz luksus. Niestety, podobnie jak w przypadku Mercedesa zdarzają się przypadki sprzedawców-naciągaczy sprzedających "golasa" jako "wypasioną" sztukę. Ponieważ auta z licznymi dodatkami są droższe, ale mniej tracą na wartości i łatwiej je odsprzedać, to właśnie takich należy szukać. Odsyłam do ciekawego tematu z forum pasjonatów tego modelu: <KLIK> Koszty: Rzecz jasna niemałe, ale nie można oczekiwać od auta tej klasy taniej eksploatacji. Na zakup dobrej sztuki trzeba przeznaczyć zależnie od wersji około 35-40 000 zł (przed liftingiem) i od 42 000 zł wzwyż (po liftingu). Oczywiście zakup to dopiero początek kosztów: spalanie to najmniejszy problem, bo diesle wykazują się nieoczekiwanie małym apetytem na paliwo, a benzyniaki można łatwo (choć nie tanio) zagazować (nie licząc V12). Ceny amortyzatorów pneumatycznych są nieznacznie niższe niż w przypadku konkurencyjnego Mercedesa. Awaryjność: BMW w rankingu Dekry dostało dość dobrą notę i uplasowało się wyżej od Mercedesa W220, ale niżej niż Audi A8 i Volkswagen Phaeteon. Najczęstszymi usterkami są awarie elektroniki- zazwyczaj nic poważnego. Najlepszy wybór: Bogato wyposażone, krajowe 750i E66 (wersja wydłużona) z udokumentowanym przebiegiem i założoną przez siebie instalacją LPG wysokiej klasy, rocznik 2005 wzwyż Najgorszy wybór: E65 760i z dużym przebiegiem w cenie poniżej 40k zł z początku produkcji
Zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjne - jakie są ich zalety? Nowoczesne układy zawieszenia mogą zapewnić komfortową podróż, sportowe prowadzenie, a także jazdę w terenie. Sprawdź, na co pozwala zawieszenie adaptacyjne. Zawieszenie adaptacyjne i pneumatyczne – czym się ...
Rajdowa Celica GT4 Carlosa Sainza na sprzedaż Wystarczy 199 000 euro i oryginalna Celica GT4 ST165 Carlosa Sainza może być twoja. Samochód, którym słynny Hiszpan zajął drugie miejsce w Rajdzie Grecji 1991, został wystawiony na sprzedaż przez belgijską firmę ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.