BMW 7er E65/E66

Oceny użytkowników samochodu BMW E65

6
0
Brak głosów
5
1
100%
4
0
Brak głosów
3
0
Brak głosów
2
0
Brak głosów
1
0
Brak głosów
Razem głosów : 1

30 Gru 2013, 00:13

BMW 7er E65/E66
E65 została zaprojektowana przez tego samego, kontrowersyjnego projektanta co E60. 10 lat temu była techniczną perełką, dziś jest wciąż bardzo nowoczesna. W każdej wersji zamontowano wszelkie możliwe gadżety, jakimi wówczas dysponowało BMW. Do najciekawszych pozycji opcjonalnych należą wentylowane, podgrzewane fotele z masażem (w wersji Long to standard również z tyłu), lodówka, system noktowizyjny Night Vision i tylne lampki do czytania. A to tylko mały ułamek wyposażenia „siódemki”. W celu konkretniejszych informacji polecam wejść na portal 7er.pl. Wybór silników jest duży: od podstawowych i najtańszych w użytkowaniu R6, przez w miarę trwałe i proste V8, po paliwożerne i awaryjne, ale bardzo mocne V12 (dział: Sportowe).
Silniki:


BMW 7er E65/E66

Wybór silników mamy bardzo duży. Na wstępie należy wykluczyć paliwożerne, awaryjne i bardzo drogie w eksploatacji V12- fakt, zapewnia świetne osiągi i kulturę pracy, ale nerwy i pieniądze, jakie stracimy kupując to auto są moim zdaniem niewspółmierne. Najpopularniejszy jest diesel 3.0 R6. To dobra, udana jednostka, ale większość egzemplarzy wyposażonych w ten motor jest ubogo wyposażonych i ma bardzo duże przebiegi. W dodatku nie zapewnia zbyt dobrych osiągów. Jeśli jednak oczekujemy od samochodu bezawaryjności oraz taniego i bardzo komfortowego transportu z punktu A do punktu B, to 730d z udokumentowanym przebiegiem i potwierdzoną historią będzie idealne. Benzynowa wersja tego silnika jest przeciętna: ani szczególnie mocna, ani bardzo oszczędna. Pod kątem osiągów lepszy jest motor 735i. To już prawie pełnoprawne V8 o wspaniałym brzmieniu, ale wciąż nie to, czego oczekujemy zgadzając się na wysokie spalanie. Diesle V8 nie są dobrym wyborem również z powodu ogromnego momentu obrotowego niszczącego skrzynie biegów. Najlepszy wybór to któryś z silników V8: 740i, 745i, 750i. Ten drugi jest najpopularniejszy na rynku wtórnym, ale polecam dołożyć do największego: zapewnia świetne osiągi, brzmienie i dostatek mocy nawet jak na ogromną, dwutonową limuzynę.
Wnętrze: Luksus, luksus i jeszcze raz luksus. Niestety, podobnie jak w przypadku Mercedesa zdarzają się przypadki sprzedawców-naciągaczy sprzedających "golasa" jako "wypasioną" sztukę. Ponieważ auta z licznymi dodatkami są droższe, ale mniej tracą na wartości i łatwiej je odsprzedać, to właśnie takich należy szukać. Odsyłam do ciekawego tematu z forum pasjonatów tego modelu: <KLIK>
Koszty: Rzecz jasna niemałe, ale nie można oczekiwać od auta tej klasy taniej eksploatacji. Na zakup dobrej sztuki trzeba przeznaczyć zależnie od wersji około 35-40 000 zł (przed liftingiem) i od 42 000 zł wzwyż (po liftingu). Oczywiście zakup to dopiero początek kosztów: spalanie to najmniejszy problem, bo diesle wykazują się nieoczekiwanie małym apetytem na paliwo, a benzyniaki można łatwo (choć nie tanio) zagazować (nie licząc V12). Ceny amortyzatorów pneumatycznych są nieznacznie niższe niż w przypadku konkurencyjnego Mercedesa.
Awaryjność: BMW w rankingu Dekry dostało dość dobrą notę i uplasowało się wyżej od Mercedesa W220, ale niżej niż Audi A8 i Volkswagen Phaeteon. Najczęstszymi usterkami są awarie elektroniki- zazwyczaj nic poważnego.
Najlepszy wybór: Bogato wyposażone, krajowe 750i E66 (wersja wydłużona) z udokumentowanym przebiegiem i założoną przez siebie instalacją LPG wysokiej klasy, rocznik 2005 wzwyż
Najgorszy wybór: E65 760i z dużym przebiegiem w cenie poniżej 40k zł z początku produkcji


BMW 7er E65/E66

BMW 7er E65/E66
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak i gdzie kupić części do samochodu?
    Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...