BMW e-46 Problem ze Światłami mijania

02 Sty 2017, 00:53

Witam
Może ktoś spotkał się z takim problemem. Światła drogowe ok ale mijania są tak słabe że prawie nic nie widać żarniki są ok Posiadam jeszcze Golfa 4 i jest wielka różnica w Golfie. Wszystko w nocy idealnie widać świecą super a w BMW chyba trzeba brać latarkę i oświecać nocą. Myślę że coś odpowiada za te mijania może ktoś mi poradzi gdzie szukać problemu. proszę o pomoc.
Poz
:yes:
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Sty 2017, 18:48

Marekus1225 napisał(a):Myślę że coś odpowiada za te mijania może ktoś mi poradzi gdzie szukać problemu
Jak wygląda u ciebie odbłyśnik świateł mijania? Zajrzyj i zobacz. Czy kosz nie jest w tym miejscu matowy? Jeżeli żarówki słabo świecą to sprawdź jakie dochodzi do nich napięcie? Masz zwykły odbłyśnik czy soczewkę na światłach mijania?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Sty 2017, 00:21

Sprawa jest taka nie mam pojęcia jak wyglądają w środku ponieważ ich nie rozbierałem ale to zrobię teraz wiem chociaż gdzie szukać problemu. Napięcie raczej jest ok ponieważ drogowe są super. Ogólnie to nie wiem czy jest odbłysk czy soczewka , Jakla to różnica czy odbłysk czy soczewka ja nie posiadam zwykłych żarówek tylko żarniki jeśli jest soczewka to raczej będzie na mijania i drogowych ale nie jestem pewien. Jak rozbiorę to zobaczę.
Dzięki za info
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sty 2017, 12:42

Marekus1225 napisał(a):Napięcie raczej jest ok ponieważ drogowe są super
U ciebie chyba światła drogowe to osobne odbłyśniki i żarówki więc żeby mieć pewność trzeba to napięcie zmierzyć.

Marekus1225 napisał(a):Ogólnie to nie wiem czy jest odbłysk czy soczewka , Jakla to różnica czy odbłysk czy soczewka ja nie posiadam zwykłych żarówek tylko żarniki
Zrób zdjęcie lampy z przodu i wrzuć do tematu zobaczymy jak ona wygląda.

A jakie masz żarówki? Bo Żarnik (włókno żarowe) to cienki drut z wolframu (metal o wysokiej temperaturze topnienia) znajdujący się w bańce żarówki.
Powinieneś mieć w światłach mijania H7 lub jak masz światła Xenonowe to D2S.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sty 2017, 02:32

Ok zrobię fotkę i wyślę te lampy. Tak żarniki to D2S wymieniałem to wiem i nie zauważyłem aby jeszcze jakieś inne były może są ale nie zauważyłem może nie zwróciłem uwagi Problem jest taki aby je wyjąć to trzeba zderzak wyjąć i tak będę musiał zrobić ale nie mam czasu ale któregoś doina muszę znaleźć bo problem jest jeszcze taki prawe światło mijania miga impulsywnie a czasem nie może coś nie łączy muszę i to ogarnąć.
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Sty 2017, 13:31

Marekus1225 napisał(a):Tak żarniki to D2S wymieniałem to wiem
Czyli masz oryginalne ksenony. Jakie założyłeś żarniki ksenonowe, jakiej firmy i kiedy wymieniałeś? Dobry żarnik D2S to koszt min. 100zł inne to szkoda zachodu i przetwornic.
Marekus1225 napisał(a):problem jest jeszcze taki prawe światło mijania miga impulsywnie a czasem nie może coś nie łączy muszę i to ogarnąć
No to tu na pewno wszystko styka tylko problemy mogą być dwa:
1. Żarnik jest na wykończeniu i trzeba go szybko wymienić
2. Siada przetwornica napięcia

Reasumując kiepskiej jakości żarówki mogą w szybkim czasie załatwić przetwornice. Pierwszym objawem zużytego żarnika który kwalifikuje się do wymiany jest jego miganie od czasu do czasu, problem z zapaleniem (czasem nie włącza się) lub zmiana koloru świecenia. Chcąc uniknąć uszkodzenia przetwornicy przy pierwszych objawach należy jak najszybciej wymienić żarnik jak to nie pomorze trzeba będzie prawdopodobnie wymienić przetwornicę.

Marekus1225 napisał(a):To te żarówki co posiadam czy ta żarówka ma 2 zakresy mijania i drogowe?
Tylko mijania, drogowe masz H7 bliżej środka które mają osobny odbłyśnik.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Najlepsza taksówka na świecie? Hybryda!
    Był czas, gdy w Polsce, Niemczech i wielu innych krajach Europy na ulicach dominowały taksówki z silnikami Diesla, a jednym z najczęściej wybieranych samochodów był Mercedes W124. Dziś taksówkarze na ...

05 Sty 2017, 01:00

Ok dzięki za info rozumiem że mijania H7 a drogowe D2S ?
Myślę że szybciej będzie przetwornica, czy ona znajduje się w środku lampy czy obok lampy ponieważ obok lampy jest co jak przetwornica ale nie jestem pewien co to jest ? Chodzi o to że nie zawsze miga raz miga raz nie jak jej się chce.
Wysyłam fotkę lampy duże dzięki za info.
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sty 2017, 20:59

To, jak świeci palnik ksenonowy ( to nie żarówka ) zależy od jego temperatury barwowej. Wszystkie mają 35W i tu nie ma w czym wybierać jeżeli chodzi o moc. Jedynie trzeba zwracać uwagę na jakość tych palników. Nie warto kupować palników no name czy jakiegoś innego chińskiego badziewia. Ja zawsze sugeruję, żeby takie palniki kupiować od znanych producentów.
A co do twojego problemu, to jeżeli oba palniki świecą ci tak samo słabo, to trzeba sprawdzić jakie napięcie dochodzi do przetwornic oraz jakie wychodzi w czasie "świecenia" - powinno być około 85V - pisze na przetwornicach. Jednak samemu proponuję tego nie robić, jak się na tym nie znasz. Lepiej będzie jak podjedziesz do elektryka, który ci to posprawdza. Dlaczego myślę o napięciach? Mało kiedy zdarza się, żeby obie przetwornice padły tak samo i dawały ten sam objaw. Tak więc myślę, że albo to sprawa samych palników albo napięć. No chyba, że miałeś jakieś no name palniki i one wykończyły obie przetwornice i dają one za małe napięcie ( " nie rogrzewają sie do końca". Jednak podczas "rozgrzewania" jest tam dość wysokie napięcie - rzędu 25kV.
Co do oznaczeń paliników - D2S są to paliniki do reflektorów z soczewkami, a D2R to palniki do reflektorów bez soczewek. Z tego co widzę na fotce, to twój reflektor ma soczewki, więc palnik musi być D2, a więc taki, jak masz na fotce.
Nasuwa mi się jeszcze namyśl kolejna sprawa dotycząca "wydajności" ksenonów - mianowicie ich ustawienie. Jak reflektory będą świeciły za wysoko, to przed samochodem będziesz miał ciemno, a dodatkowo będziesz oślepiał. warto by więc sprawdzić ustawienie reflektorów oraz sprawdzić, czy dobrze działają czujniki samiopoziomowania. Oprócz tego ważna jest też czystośc reflektora - zabrudzony rozprasza światło.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2017, 21:49

Duże dzięki za info wezmę to wszystko pod uwagę któregoś dnia wyciągnę je i zobaczę co w środku się dzieje wiem jedno że w prawym reflektorze cały środek lata tylko co najbardziej mnie wkurza to aby je zdjąć to muszę wymontować zderzak aby zdjąć reflektory latem próbowałem i nie da rady bez zdejmowania zderzaka. żarniki mam oryginał kupiłem używane na Allegro mam nadzieję że nie są one problemem facet je sprzedaje i posiada ich wiele i ma dużo pozytywów. Jak wyglądają i gdzie się znajduję czujniki samopoziomowania. Czy są to silniczki ? całkiem możliwe ze to może być problemem lub zabrudzone ale rozbiorę rozbiorę i znaczę co się dzieje.Dam ci znać co było problemem .
Dzięki jeszcze raz za info
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Sty 2017, 22:11

Marekus1225 napisał(a):rozumiem że mijania H7 a drogowe D2S ?
Odwrotnie :) mijania D2S (tu jest ksenon), a drogowe H7.

Marekus1225 napisał(a): Jak wyglądają i gdzie się znajduję czujniki samopoziomowania.
A jak włączasz światła to podnoszą się do góry? Czy nic się nie dzieje tylko się zapalają?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Sty 2017, 02:04

Tylko się zapalają , nie jestem pewien myślę że nie ma czujników samiopoziomowania. czy w tym modelu fabrycznie zostały założone?
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2017, 21:06

Marekus1225 napisał(a):myślę że nie ma czujników samiopoziomowania. czy w tym modelu fabrycznie zostały założone?

Najprościej to podjechać na SKP i poprosić o sprawdzenie ustawienia reflektorów. Zazwyczaj SKP robią to za darmo, a jak robisz OBT zawsze w tej samej SKP to napewno sprawdzą ci za darmo.
Marekus1225 napisał(a):żarniki mam oryginał kupiłem używane na Allegro mam nadzieję że nie są one problemem facet je sprzedaje i posiada ich wiele i ma dużo pozytywów.

No nie stety - kupno palników używanych nie jest dobrym pomysłem. Palniki z czasem tracą swoje właściwości świetlne. Żarówka poprostu się przepala, a palniki świecą coraz słabiej albo migają, albo nie świecą wogóle. Najlepiej by było, jakbyś miał jakiś palnik nowy albo miał możliwośc przełożenia z innego auta, w którym świeci on na 100% dobrze.
Powiem szczerze - zbyt wiele jest na chwilę obecną możliwych przyczyn, by wskazać jednoznacznie w czym jest problem. Do wyboru masz dwie rdogi - albo oddać auto do elektryka, który to wszystko posprawdza, albo samemu próbować naprawiać metodą prób i błędów. co się bardziej opłaca - odp[owiedż zostawiam Tobie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2017, 01:22

No tak masz 100% racji jeśli chodzi o te żarniki połakomiłem się bo cena była w miarę atrakcyjna ten facet sprzedaje je na Allegro cały czas i ma wiele pozytywów
i się połakomiłem też tak myślałem jak ty że mogą słabiej świecić ale myślałem co będzie to będzie. Mam jeszcze e -65 ale i mógłbym je wyciągnąć ale dojście jest tragiczne. Jak mrozy opadną wjadę do garażu i wyciągnę te lampy i sam spróbuje dojść przyczyny pojadę do diagnosty upewnię się czy są prawidłowo ustawione jeśli tak to zostaną żarówki do wymiany . Elektryk nic by więcej nie zrobił
Dzięki za info
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Sty 2017, 13:12

Marekus1225 napisał(a):myślę że nie ma czujników samiopoziomowania. czy w tym modelu fabrycznie zostały założone?
Masz dwie możliwe opcje: pierwsza to masz ręczną regulację wysokości świateł w kabinie (takie pokrętło) lub druga to automatyczna regulacja czyli tzw. samopoziomowanie. Przy ksenonach nie może nie być regulacji.

Poza tym przyglądam się na to zdjęcie twojej lampy i powiem szczerze że ten kolor którym świeci żarnik kesenonowy nie jest moim zdaniem poprawny. Kolor zielono-żółty raczej nie powinien występować. Żółty ok. 3000K rozumiem, ale więcej zielonego? Ciekawe jaka to temperatura barwy? Jakiej firmy są to żarniki, możesz coś więcej o nich napisać lub podać link do aukcji gdzie je kupowałeś?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 23:36

Myślę że jest regulacja i powinna być ale nie zruciłem szczególnej uwagi reczne czy elektryczne.
Kupiłem je gdzieś 4 Miesiące temu i nie pamiętam na jakiej aukcji w Allegro ale znalazłem jakiś link ale nie jestem pewien na 100% czy to była ta aukcja. Są to na 100% Philips i nie mam pojęcia jakiej barwy mi sprzedał gdzieś miałem gwarancję i jak znajdę to ci podeślę drugim razem to zdjęcie było robione na zgaszonych lampach i nie możesz wiedzieć jakie to żarniki ale z tego co pamiętam to pręt żarnika był Brązowy Wysyłam link
[link do oferty na Allegro wygasł]
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 260
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004