BMW e 92 335 d problem z filtrem DPF

25 Lis 2017, 01:49

Witam
Mam problem filtr DPF jest nie drożny i mam zamiar usunąć cały środek filtra tak jak większości to ludzi robią ale zastanawiam się co będzie jeśli wejdzie przepis a wejdzie na pewno tylko kiedy jeśli diagnosta sprawdzi że CO2 jest zbyt wysokie i samochód nie przejdzie badania ? Może ma ktoś jakiś na to jakiś pomysł to nie sztuka usunąć ale co dalej jeśli ten przepis wejdzie w życie to wszystkie filtry znikną z Allegro .Warsztaty to usuwają ponieważ to jest ich biznes ale raczej nikt się nie zastanawiał co będzie temu następstwem .Słyszałem że istnieje możliwość zrobienia jakiegoś programowania w Niemczech było to robione ale nie wiem ile w tym prawdy kiedy diagnosta sprawdzi sondą zawartość spalin to wychodzi w normie i samochód przechodzi badanie Może ktoś słyszał o czymś takim.
Poz
:(
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Lis 2017, 09:59

Są firmy które czyszczą oryginalne filtry i można na nich później jeździć. W Polsce jest ich narazie mało ale jeżeli DPF nie jest uszkodzony to warto z takiej metody skorzystać. Problem jest taki że trzeba go wymontować z układu wydechowego i po czyszczeniu zamontować spowrotem.

Jak usuniesz to nawet w tej chwili Policja ma urządzenia do pomiaru składu spalin i przy kontroli mogą sprawdzić. Zmiana oprogramowania nic ci nie da bo bez DPF i tak nie zmieścisz się w normie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lis 2017, 20:15

No tak maż rację w tej sprawie. Kupiłem chemię do czyszczenia i miałem to zrobić ale wyciągnąć ten filtr to horror pół dna roboty i drugie pół dnia założenie. Wyciągnąć go to by był spokój raz na zawsze ale najbardziej obawiam ze mogą wprowadzić przymusowe badanie filtrów na stacjach diagnostycznych i wtedy był by wielki problem. Z tego co wiem to pół Polski osunęło te filtry ciekawy jestem co zrobią jeśli będzie przymusowe badanie spalin na stacjach.
Poz dzięki za poradę
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2017, 15:06

Marekus1225 napisał(a):Kupiłem chemię do czyszczenia i miałem to zrobić ale wyciągnąć ten filtr to horror pół dna roboty i drugie pół dnia założenie
No niestety nie jest łatwo, ale nie wiem czy samemu go wyczyścisz odpowiednio bo one są pod ciśnieniem czyszczone. Po odpowiednim czyszczeniu powinien jeszcze długo posłużyć.

Marekus1225 napisał(a):Z tego co wiem to pół Polski osunęło te filtry ciekawy jestem co zrobią jeśli będzie przymusowe badanie spalin na stacjach.
No skierują na usunięcie problemu i będziesz miał 14 dni do ponownej wizyty na przeglądzie. Co wtedy? Trzeba będzie wstawić taki filtr lub szukać innej stacji na której się uda prześlizgnąć...? Będzie z tym coraz gorzej niestety.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lis 2017, 20:08

No tak to jest problem ale mam pomysł postanowiłem kupić drugi i mieć go w zapasie sprawny a z mojego usunąć środek i tak jeździć jak by weszły przepisy o sprawdzaniu filtrów na stacjach diagnostycznych to założę sprawny i po badaniach założę pusty i będzie po kłopocie. Jeśli nawet uda się wyczyścić to są koszta jakieś 500 zł a samochód jeździ i tak w terenie zabudowanym i po 6 miesiącach ponownie się zatka a nie wiadomo kiedy wejdą przepisy na stacjach diagnostycznych myślę że to nie jest złe wyjście i chyba najlepsze wyjście.
Poz
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2017, 23:23

No tak, Polak potrafi :D

Jak chce ci się tak kombinować to twoja sprawa. Weź jeszcze pod uwagę ewentualną kontrolę policji i mandat.

Marekus1225 napisał(a):po 6 miesiącach ponownie się zatka
Myślę że wytrzyma dużo dłużej jak o niego zadbasz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Toyota 222D – sekretna broń Toyoty w WRC
    W 1984 roku Toyota wygrała Rajd Safari Celicą Twincam Turbo. Po zachęcających wynikach fabrycznego zespołu w kilku ostatnich sezonach, Toyota zainwestowała ogromne nakłady czasu, pieniędzy i wysiłku, aby pokazać się z jak ...

27 Lis 2017, 23:38

Myślę że tak ale bez filtra samochód ma lepszego kopa i mniej spala. myślę że około 70% ludzi to robi i jakoś dają radę ale postawię na jedną kartę co będzie to będzie
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Lis 2017, 14:40

Marekus1225 napisał(a): jedną kartę co będzie to będzie
Ok, powodzenia :ok:

PS. mój znajomy w TDCI pojechał na usunięcie DPF i wycieli mu razem z katem bo im było łatwiej chociaż na to się nie umawiali. Efekt jest taki że nie ma szans żeby podczas przyspieszania nie było za nim widać dymu nawet lekko dociskając pedał trochę kopci a jechać dłużej nie da się za nim bo zwyczajnie śmierdzi spalinami ;/ Jak jechaliśmy razem musiałem go wyprzedzić. Spalanie faktycznie mu się zmniejszyło o około litr (DPF był mocno zawalony) ale jak widzi policję to nie dotyka gazu a jak jadą za nim to skręca :) Ot tak z codziennego życia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Lis 2017, 23:31

Dzięki za info ale nie nie mogę zrozumieć jednego z tego co się orientuję to co 3 osoba wywala filtr i u wszystkich tak się dzieje. Czy główną przyczyną jest wycięcie katalizatora? Co ten znajomy zrobił w tej sytuacji czy nadal jeździ tym autkiem ? :oops:
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Lis 2017, 11:00

Marekus1225 napisał(a):Dzięki za info ale nie nie mogę zrozumieć jednego z tego co się orientuję to co 3 osoba wywala filtr i u wszystkich tak się dzieje. Czy główną przyczyną jest wycięcie katalizatora?

Przyczyna jest tylko jedna - ludzie, którzy kupują samochody, zazwyczaj nie mają pojęcia co kupić i zdają się na pana w salonie bądż komisie. A ci panowie gadają wszystko to, co chce usłyszeć klient. Kiedyś nie trzeba było się zastanawiać czy kupić Diesla czy benzynę. Teraz, to jest bardzo ważna różnica dla użytkownika.
Pierwsza podstawowa zasada - Diesla nie kupuje się do jazdy po mieście. Chyba, że jazda po mieście będzie rzadko i auto najczęściej jeździ w trasy. Chodzi oczywiście o filtr cząstek stałych. Jeżdżąc po mieście, filtr ten się poprostu zapycha się szybciej niż jeżdżąc w trasie. Tak więc szybciej i częściej wymaga wypalenia. A w mieście nie ma warunków do wyplania filtra. Co gorsza, wypalanie to włącza się automatycznie i co jeszcze gorsze, wielu producentów pisze w instrukcjach, że jak się włączy wypalanie ( informuje o tym kontrolka ) absolutnie nie wolno tego wypalania przerywać. Czyli nie wolno wyłączać silnika. Mało tego, podczas wypalania muszą być spełnione pewne warunki - silnik musi pracować cały czas w podanym przez producenta zakresie obrotów. A w mieście jest to warunek nie do spełnienia. Mało tego - nawet na autosratradzie może się zdarzyć, że te warunki nie zostaną spełnione. Wystarczy korek...Dlatego też, w salonach, komisach i ogłoszeniach obecnie jest więcej ofert sprzedaży Diesla niż benzyny. Chcąc kupić benzynę, trzeba sie dobrze naszukać.
Tak więc jedyna słuszna rada dla autora tematu jest taka, żeby pozbyć się Diesla i kupić auto z silnikiem benzynowym. W przeciwnym razie mogą być i zapewne będę kłopoty. Oczywiście można kombinować jak piszecie w temacie z wycinką filtra, zmianą oprogramowania ( co jest konieczne ) oglądaniem się non stop czy w pobliżu nie ma policji albo co gorsza ITD, kombinować na przeglądach itd itd. Ale co to za posiadanie samochodu, z powodu którego cały czas trzeba kombinować? Dla mnie jeden wielki absurd.
Do tego słynny smog. Wiem, co o tym myślicie. Ale to teraz, jak czytacie ten post. Ale jak popatrzycie w zimie na powietrze, jak jest zamglone, to zaczynacie myśleć inaczej...Przykład z wczoraj - to nie była wieczorem mgła. To był smog. W Katowicach normy były przekroczone 7 razy. Dlaczego? Racja - nie tylko z powodu samochodów. To są skutki sprzed kilkudziesięciu lat. I jak nie zaczniemy obniżać emisji spalin, to będzie coraz gorzej. Wiem - auta to mały odsetek. Ale przyczyniają się do tego. A wysiadając z auta oddychamy tym świństwem. I to dzięki samym sobie. Nie ma tak? Ale szczerze?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2017, 14:41

Marekus1225 napisał(a):Co ten znajomy zrobił w tej sytuacji czy nadal jeździ tym autkiem ?
Jeździ i liczy że go nie zatrzymają. Przyznał mi też że źle zrobił i drugi raz jak by miał to robić to by zrobił to inaczej.

MotoAlbercik napisał(a):Nie ma tak? Ale szczerze?
Jest tak jak piszesz a jak staniesz za dieslem bez DPFa który chodzi na wolnych obrotach to drapie w gardle i wcale nie trzeba się wysilać żeby poczuć ten zapach :bored: Czasem nawet jadąc za takim czuć we własnym samochodzie. Nie koniecznie musi być tu widać jakiś dym.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 16:07

MotoAlbercik napisał(a):Przyczyna jest tylko jedna - ludzie, którzy kupują samochody, zazwyczaj nie mają pojęcia co kupić i zdają się na pana w salonie bądż komisie.

To nie to, ludzie kupują auta na które ich nie stać. Stać Cię na auto, to powinno cię być stać na serwis. Ale taki burak jeden z drugim zaraz wyskoczą z tekstem, że 20-to letnie auto jest lepsze od nowego. A Ty wąchaj te smrody :x
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3792
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

04 Gru 2017, 22:59

Czy ja dobrze zrozumiałem że pusty filtr DPF doprowadza spaliny do kabiny?
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Gru 2017, 19:27

Marekus1225 napisał(a):Czy ja dobrze zrozumiałem że pusty filtr DPF doprowadza spaliny do kabiny?

:?: :?: :?:
Poczytaj o DPF w necie. Jest tego całe miliony. Nie będziemy na forum kopiować stron z neta.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2017, 22:34

No tak marz rację już ogarnąłem temat..
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 266
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004