BMW E32 czy E38 ?

20 Lis 2011, 21:17

Witam.
Szukam wygodnego auta, które będzie mi służyć bardziej do powolnej, spokojnej jazdy, niż do wkręcania go na maksymalne obroty. Na co dzień mam służbowe Audi A6, więc tym samochodem raczej jeździłbym 2-3 dni w tygodniu.
Mój wybór padł na BMW z serii 7, a konkretnie na E32. Przeszukałem mnóstwo ogłoszeń na allegro i do dziesięciu tysięcy można kupić już tak zwaną igłę. Czy orientuje się ktoś jak wygląda sprawa kosztów utrzymania tego auta? Chciałbym oczywiście kupić auto w gazie. Od razu zaznaczam, że nie interesują mnie kompletnie opinie mówiące „ Takie auto i gaz? ” itd.
Czy lepiej uzbierać jeszcze 2-3 tysiące i pomyśleć nad pierwszymi wypustami e38 ?



Interesujące egzemplarze E32 które znalazłem to :
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105

20 Lis 2011, 21:25

ogólnie części do bemek są cholendarnie drogie. patrząc pod tym względem to e32 jest nieco tańsze. jeżeli nie jesteś fanem tych samochodów to odradzam :) chyba że masz zasobny portfel. bo musisz liczyć się z tym że każda pierdoła kosztuje spore pieniążki :)
z drugiej strony posiadam e36 i na silnik nie narzekam. co prawda jest to studnia bez dna ale coś za coś. wygoda w 7 jest naprawdę konkretna. tymi autami sie nie jeździ tylko płynie :D
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

21 Lis 2011, 18:44

Miałeś styczność z tymi autami ? Czy piszesz jak większość - żeby tylko napisać? Jeśli miałeś to napisz mi o tych cenach, bo przeglądając różne fora zauważyłem, że są tylko troszkę większe niż w normalnych wozach. Zresztą, generalnie mit drogich części do BMW już dawno został obalony.
Chciałem siódemkę i pewnie ją kupię. Tak czy inaczej.
Dzisiaj jeździłem piątką z 97 roku, w tej samej cenie można ją kupić w gazie. Sam nie wiem co wybrać na dzień dzisiejszy.
Loczek
Początkujący
 
Posty: 105

21 Lis 2011, 19:23

jako moderator nie mam nawet zamiaru pisać żeby pisać bo to jest nie potrzebne nabijanie postów i robienie bałaganu na forum. w BMW siedzę już od 15 lat, jestem wielkim pasjonatem tej marki przez co znam te auta oraz ceny. więc to że ceny naprawy są na prawdę wysokie nie wyssałem sobie z palca tylko z doświadczenia i z racji tego że pracuję na warsztacie więc widzę różnice w naprawie BMW a innych aut z tej gamy. e38 mialem okazję ostatnio jeździć. jak dla mnie rewelka. e32 też mi się wygodnie testowało. jednak są to auta z duszą i swoją przeszłością. jeżeli lubisz te auta to polecam jak najbardziej. ale jeżeli chcesz kupić bmw do szpanu czy też szukasz auta a nie jesteś pasjonatem to odradzam. musisz liczyć się z tym że beemka wymaga dużo uwagi i będziesz narażony na częstsze naprawy niż w innych autach. ale jeżeli jesteś pasjonatem i wiesz co i jak to wiele rzeczy sam zrobisz :) z resztą to jest frajda posiedzieć przy autku i zrobić w nim coś samemu. jeśli chodzi o mnie polecam e38. szczególnie jak znajdziesz w ładnej wersji po lifcie. są na prawdę piękne
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

21 Lis 2011, 19:58

i będziesz narażony na częstsze naprawy niż w innych autach.
Nie powiedział bym, nie no oczywiście jak kupisz strucla to jak najbardziej ale jeśli auto jest w dobrym stanie i dbasz o nie to dlaczego BMW ma być bardziej awaryjne niż inne marki? W domu było E34, chwilowo E39, 2x E36 z czego jedno z ponoć usterkowym TDS'em i przez cały okres użytkowania auto było mało awaryjne, tzn. układ napędowy bez jakichkolwiek awarii, jedyne co było wymieniane to wahacze przednie z powodu sworzni (wiem że są wymienne same sworznie :wink: ) auto nie katowane tylko spokojnie jeżdżone i naprawdę jest bezawaryjne, zresztą ceny części wcale nie są dużo wyższe niż do innych marek.
Co do E39/E38/E32 najlepiej jak pojeździsz każdym i sam zobaczysz które Ci odpowiada najbardziej i które da Tobie najwięcej radości z jazdy :D
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2011, 20:02

dokladnie. tylko przy kupnie doradzam zabrać osobą która ma pojęcie, najlepiej zaprzyjaźnionego mechanika gdyż beemki trzeba dokładnie sprawdzać. bo wiele egzemplarzy jest już trochę wyżyłowana. jednak spory odsetek właścicieli tych aut ich nie oszczędza :D
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion
    Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...

21 Lis 2011, 20:08

Spory? Raczej większość przynajmniej jeśli chodzi o E36, E34 itp. ale zdrowy egzemplarz E36 potrafi dać dużo radości z jazdy.
Conest997 masz motor z E46 czy chip?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2011, 20:13

seria z coupe 36 vanosa tylko trochę się autkiem zająłem. kat wyrzucony, stożek, moduły zapłonowe wymienione na sport i świece rajdowe. chipa jeszcze nii ma. ogólnie wszystkie przeróbki zamieszczę w dziale tuning jak tylko zbiorę się w sobie i poznajduje zdjęcia xD
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

21 Lis 2011, 20:26

Tak mi coś właśnie 20KM za dużo na serię było :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Gru 2011, 13:58

Zaletą E32 jest to że nie długo wejdzie ono w wiek klasyczny, za 20 lat będą sporo warte bo to ostatnie BMW serii 7 z linii klasycznej. E38 to przejściówka która odejdzie w zapomnienie. E32 10 lat wyglądało lekko starawo i ładniejsze były E38. Teraz jest odwrotnie, na tle dzisiejszych aut E38 wygląda blado natomiast E32 to już ładny klasyk, niestety jeszcze za młody.
Szukasz auta za przysłowiowe "dziesięć koła", patrz na stan. W tej cenie nie kupisz nawet VW Polo ani Yarisa takiego żeby nie trzeba było dopłacić trochę na początek.
Ceny nawet takich podstawowych rzeczy jak opony (1500 zł), komplet tarcz i klocków (1000 zł), układ wydechowy (używka + zamienniki i robocizna 1000 zł), wymiana oleju w silniku i automacie (500 zł), amortyzatorów i sprężyn które już pewnie są słabe (1000 zł) na jednej osi to jak widzisz połowa Twojego budżetu (5000 zł). Nie musisz kupić strupa, możesz kupić ładne auto a tą kasę wrzucisz do grudnia 2013 w swój pojazd. To taka klasa. Ceny tych części w E32 czy E38 będą praktycznie podobne (w E38 troszkę drożej) lecz są to auta stare i mogą wymagać tzw. GRUNTOWNYCH NAPRAW, tj. remont silnika, remont automatycznej skrzyni biegów, kompletna wymiana tylnego zawieszenia które jest w rozsypce. Takie naprawy z reguły będą tańsze w E32 zwłaszcza jeśli wybierzesz prosty silnik R6 który jesteś w stanie odbudować razem z czujnikami itp. za cenę 3000 zł. W E38 V8 nie starczy Ci na to 10 000 zł. W przypadku remontu skrzyni automatycznej w E32 wydasz też około 3000 zł, w E38 minimum 5000 zł.
Jak przyjdzie Ci robić jedno i drugie to E38 nie będzie to miało sensu. Jak zrobisz w E32 to nigdy auta nie sprzedasz bo będziesz chciał mieć to jedno niezawodne auto, którym zawsze pojedziesz.
Jeśli chodzi o nagłe awarie elektroniki to w E38 prędzej się spodziewaj że nie odpalisz nagle bo jakiś czujnik nawalił, w prostszym E32 nie ma takich problemów.
Podsumowując jeśli chcesz lepsze osiągi i nowocześniejszy wygląd za to mniej pewne auto szukaj taniego E38. Jeśli chcesz mieć auto pewne na lata kup dobre E32.
mariuszl
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 04 1990
Auto: BMW E34 520i

14 Gru 2011, 17:22

Generalnie to powinienes byc na to przygotowany, ze troche do autka dolozysz, moze nie odrazu po zakupie ale po jakims czasie, nie znajdziesz igly, a jak naprawde bedzie jakas naprawde doinwestowana to zwykle trzeba bedzie za nia tez odpowiednio wiecej zapalcic, 15-18 letnie autko ma w okolicach 300-500k km i jakis tam napraw bedzie sie domagalo. Przy motorach R6 czy V8 nie bedzie az tak zle z cenami czesci, koszmar sie zaczyna przy V12, gdzie glupia pierdolka potrafi kosztowac nawet 2k zl, a poza ASO jest nieosiagalna.

Sprawdzic glownie silnik, zawieszenie i skrzynie automatyczna, po zakupie koniecznie wymienic olej i filtr w skrzyni biegow(o ile z automatem kupisz). Ja bym rowniez magnes w skrzyni wyczyscil z syfu, jak tym chcesz kilka lat jeszcze pojezdzic, wydasz troche na starcie, ale potem mozesz spac spokojnie i nie martwic sie o skrzynie. Tam siedzi stary dobry automat, o ktory jak sie dba to naprawde wytrzymuje bardzo duzo KM.

+ oczywiscie olej silnikowy + jego filtr, plyny(hamulcowy, chlodzacy) oraz filtry(paliwa, powietrza).

A jak chcesz kupic E32 i nic przy niej na starcie nie robic, to odpusc sobie ten samochod. E38 tak samo.

A potem to wymieniac olej co 15k km + kontrolowac jego stan(ten w skrzyni biegow tez kontrolowac) i jezdzic tak naprawde starym ale zajebi... autkiem. :P

Mega wygodny dupowoz do 10k zl to jest zadbany Citren XM, zawieszenie ma nawet lepsze niz w E32. :P
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

14 Gru 2011, 20:55

V8 w porównaniu do starego M30 to ziemia a niebo jeśli chodzi o serwisowanie.
V8 ma zawory na szklankach, M30 regulowane.
V8 ma 4 wałki w M30 jeden.
V8 ma wrażliwsze bloki, M30 nie do zarżnięcia
V8 ma łańcuch rozrządu który ciężko zmienić, M30 zmieni każdy mechanik (w starym aucie często trzeba)
V8 automaty 5-cio biegowe kosztowne w remoncie, M30 stare 4-ki proste i zestaw naprawczy 1500 zł.
mariuszl
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 04 1990
Auto: BMW E34 520i

14 Gru 2011, 21:07

Oj juz nie przesadzaj, ze ze wszystkim co napisales odrazu beda problemy jak kupi z w miare zdrowym silnikiem. I tak V8 bedzie duzo, duzo tansze w utrzymaniu od V12.

I chyba normalne ze DOHC V-ka bedzie miala az 4 walki, a rzedowy z SOHC tylko 1. :D

Kupi mocno wyeksploatowana M30 i mu sie rozsypie, a kupi V8 i bedzie jezdzil i jezdzil, zalezy co kupi, tym bardziej ze nie mowimy o nowym autku z salonu, ani 5-cio latku, tylko o 15 letnim samochodzie.

Im prostszy w budowie i najmniej egzotyczny silnik, tym tanszy w eksploatacji, ale sa ludzie dla ktorych prawdziwy silnik to V8 i chce miec taki silnik pod maska, bo maja taki kaprys, w przyadku E32/D38 tylko nalezy odradzic V12, bo to jest studnia bez dna jak zle trafi. Zreszta za 10k zl nie kupi doinwestowanej V12stki.

A co do R6, to te silniki, maja nawet fajny dzwiek, tylko osiagami nie powalaja, a pala prawie tyle co v8.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

16 Gru 2011, 18:31

Dość często V8 wychodzi drożej w eksploatacji niż V12 jak trafimy i tu i tu na zajechany egzemplarz. Silni do 750 kupisz w każdym dużym mieście za 1500 zł w NIENAGANNYM stanie. Jak padnie V8 w 740 to ciężko go znaleźć a jak znajdziesz to często szklanki są do wymiany i komplet wałków bo ktoś jeździł ze stukającymi długo.
W 750 automaty są niezniszczalne w 740 bardzo często pada wsteczny.
Najgorszy z V8 jest 3.0 ani nie ma porządnego kopyta ani nie jest tani w eksploatacji.
mariuszl
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 04 1990
Auto: BMW E34 520i

23 Lis 2012, 17:13

Witam, ja się wypowiem bo mam te samochody od lat :)
Po 1 kolego, E32 to samochód z duszą i to jedyny piękny model ze stajni BMW,e38 sie nie równa.
Po 2 koszty utrzymania, nie są drogie ;] Tak jak piszą, wymiana swiec około 200 zł, uszczelki pod koletory ok, 800 zł wymiana z 500 zł.Ja nie mówie już o ASO bo tam ceny kosmiczne.
Po 3 Żadne V8 tak jak piszą, nie równa się z 750, bo 750 ma piękny ryk silnika, pięknie ułożony i robi wrażenie :)
Po 4 takie auto nie nadaje się gaz bo nie pojeżdzisz chyba że prinsa za 10 tyś :twisted:
Men750e32
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 07 11 1985
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Bmw e32 750i,Bmw e32 730i
Silnik: M70(v12 e32 750)
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991