REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
kirin88 napisał(a):Na pewno do e36 jest większa dostępność części a zamienniki są naprawdę śmiesznie tanie.
Generalnie każdy silnik bmw znosi dobrze LPG. Co do is to fajny silnik ale niestety znakomita większość nie była oszczędzana więc trafienie na dobry egzemplarz jest loteria. Jedno jest pewne, jeśli trafisz na zadbany to nie pożałujesz. Ze swojej strony zasugerował bym jednak pójście w stronę 6 cylindrów. Spalanie takie samo jak w is jak nie mniejsze. m50b20 dobrze znosi gaz i należy do jednostek bardzo żywotnych.
Co do ecplipse to wydaje mi się, że jeszcze trudniej będzie znaleźć egzemplarz nie zajechany. W końcu to samochód pseudo sportowy a przynajmniej taka ma sylwetke przez co raczej emeryci i kobiety go omijają
Jeszcze podstawowe pytanie, ktore na początku powinienem zadać. Jakim budżetem dysponujesz?
jiGsaw napisał(a):BMW będzie tańsze w utrzymaniu, no i poza wyglądem jest na pewno bardziej sportowe jeżeli chodzi o właściwości jezdne.
Niuniek napisał(a):Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy opłaca się kupić zdrowe auto bez LPG tylko silnik raczej do remontu i zrobić remont i założyć instalacje?
Interesuje mnie też koszt remontu o ile ktoś się w takowy pakował (np. wymiana łańcuszka i ślizgu łańcuszka, kompletna regeneracja głowicy, raczej wszystkie uszczelki i ewentualnie wymiana panewek na korbowodach)
Niuniek napisał(a):A jeszcze jedno pytanie, czy lepiej kupić z założoną instalacją ale trochę drożej czy bez niej lecz troche taniej i samemu zlecić założenie (koszt wtedy będzie wyższy niż już z instalacja) oba auta w podobnym stanie.
Vermin napisał(a):Bmw e36 m40b16... Nie jedzie, a pali. Poleciłem Ci sierre. O niebo lepsza od e36 m40b16. Żwawsza i oszczędniejsza. Jeśli chodzi o m40 to tak:
1. Zapytaj kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd bo lubą lecieć paski.
2. Czy przy rozrządzie było wymieniane koło pasowe wału korbowego bo bardzo lubi ciąć pasek, zaleca się wymieniać je co 2 wymiane rozrządu.
3. Jak głośno klekoczą szklanki w głowicy, bo zawsze klekoczą. Ale możesz na tym zbić z ceny że niby nie wiesz na ile to poważne i co to ale Ci się nie podoba.
4. Spod pokrywy puszki filtra oleju w 85% cieknie olej. Pociśnij na tym z ceny że niby coś z silnika cieknie.
5. Słuchaj czy nie słuchać szumu z tyłu, dyfry często padają.
6. Jak długo kręci rozrusznik i czy łapię za pierwszym razem, lubią kończyć się szczotki, często siada bendix, czasem pęka zębatka przy kole zamachowym i często jest potem spawana.
7. Rdzy szukaj głównie w podłodze bagażnika, na progach, pod dywanikiem pasażera (ewentualnie tylne błotniki od środka zwłaszcza) Progi łatwo sprawdzić +/- Jeżeli będziesz mógł to podnieś samochód na lewarku z obu stron i zobacz czy nic dziwnego się nie dzieje (aha no i wydech rdzewieje często).
8. Warto obejrzeć podłużnice i jaka jest historia wypadkowa samochodu, to dużo daje.
9. Zobacz czy nie ma żadnych mikro pęknięć na przedniej szybie, najczęściej na wysokości wycieraczek, a akurat tam jest ciężko zobaczyć.
10. Czasami w tych skrzyniach jest usterka - wypada pierwszy bieg.
11. Sprawdź czy sprzęgło się nie ślizga, silnik bez problemu wchodzi na obroty, ile jest oleju w silniku.
12. Sprawdź stan opon czy którejś nie zjada przez kiepską geometrię, możesz też spojrzeć na tylne czy nikt nie próbował palić laka na siłe, aczkolwiek w 1.6 wątpie.
13. Zobacz czy kąt obrotu kierownicy w lewo i prawo jest DOKŁADNIE TAKI SAM!!!
14. Sprawdź czy hamulec nie łapie od połowy wciśnięcia, niby to tylko zapowietrzenie ale Ty nie musisz tego wiedzieć. A często heble w nich są zapowietrzone, przewody z tyłu lubią przeciekać.
15. Zobacz czy głośniki grają przy otwartych drzwiach.
16. Przepływka jest często zabrudzona ale to żaden problem. Jak będzie coś nie tak z obrotami to sprawdź tylko czy nie dmucha z pod korka oleju/bagnetu. Jak nie dmucha to łatwa i darmowa sprawa + jeszcze masę przeczyścić i tyle.
Ogólnie warto. Moim zdaniem BMW najfajniejsze, a co najrozsądniejsze to nie wiem. Nie myśl że bmw takie awaryjne. Wręcz przeciwnie. Po prostu info o bmw wymieniam w "nocy o północy", a nad tamtymi mi się zastanawiać nie chce. Peugeot ZE ZDJĘĆ wygląda na najsłabszy stan.
Mogę tak w nieskończoność. Zadzwoń do gościa i zapytaj o VIN. Sprawdzi się to autko. Z tego ca pamiętam (jakby mnie na forum nie było) to chyba na realoem.com można sprawdzić VIN. Zwróć uwagę czy silnik ładnie trzyma temperaturke . Ogólnie wygląda ładnie ale mnie trochę szpary zastanawiają, odstępy między machą a błotnikiem. Nie widzę bo za daleko. Ale mogę się mylić. Poza tym coś dziwnie nisko siedzi z tyłu w porównaniu do przodu, chyba że akurat w bagażniku było coś ciężkiego. Co prawda z fotki tego na pewno nie sprawdzę, zwłaszcza z takiej to wydaje mi się że poduszki mcpherson'ów to chyba jeszcze fabryczne jeżdżą.
jiGsaw napisał(a):Szczerze mówiąc nie spotkałem się by ktoś był w pełni zadowolony z remontu silnika BMW, może w ASO by to dobrze zrobili (pewnie nie w każdym), a trochę ich było w "sąsiedztwie", sam jeden przerabiałem nawet. A silników poniżej 2.5 w BMW się po prostu nie remontuje, bo szkoda kasy (za tą cenę lepiej wstawić mocniejszy motor).
Niuniek napisał(a):Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy opłaca się kupić zdrowe auto bez LPG tylko silnik raczej do remontu i zrobić remont i założyć instalacje?
Interesuje mnie też koszt remontu o ile ktoś się w takowy pakował (np. wymiana łańcuszka i ślizgu łańcuszka, kompletna regeneracja głowicy, raczej wszystkie uszczelki i ewentualnie wymiana panewek na korbowodach)
szybki napisał(a):Vermin wymieniłeś listę bolączek germańskiego czterokołowca i dalej twierdzisz że jest ok.
Obraz nędzy i rozpaczy kibel
We wszystkich tematach pimpujesz BMW a jakie masz doświadczenie porównawcze np: BMW vs Honda vs Toyota/Lex vs Nissan????
szybki napisał(a):civic 1,8 Vtec vs e36/e46 2,0 albo zobacz jak honda s2000 niszczy e39 V8 (aż mi było wstyd)