BMW E36 problem z wentylacją i ogrzewaniem

16 Gru 2010, 19:13

Witam. Mam problem z wentylacja i ogrzewaniem w bmw e36. Na 1,2 i 3 biegu wentylator ogóle nie działa, pracuje tylko na 4. Do tego mam ciągle zaparowane szyby w aucie, stwierdziłem, że to wina filtra kabinowego i wymienię go jak tylko kupię, bo powietrze na prawdę słabo leciało, ale dlaczego wentylator nie działa i bardzo słabo grzeje? Jak czasem rano jest -15 to trochę zimno jak się prowadzi.
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Gru 2010, 08:35

Wymień rezystor silnika dmuchawy (regulator obrotów) a będzie chodzić na 1,2,3 .Słabo grzeje a termostat pracuje dobrze?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

17 Gru 2010, 16:07

No właśnie mam wrażenie, ze termostat otwiera się troche za wczesnie, czy to moze być przyczyna?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Gru 2010, 17:52

Jaką masz temperaturę na wskaźniku podczas normalnej jazdy?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2010, 10:46

Pierwsza kreska za niebieskim polem, ale jak jezdze powoli po miescie to dochodzi do pionowej, ale jak włączę ogrzewanie to leci takie letnie powietrze i moze po 2-3 minutach wskazówka pokazuje nawet niebieskie pole, czyli znacznie spada.
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2010, 14:29

Ja sugerowałbym wymianę termostatu.
Możesz zrobic doświadczenie ( za darmo ) - zakryj chłodnicę jakąś tekturą i przejedz się parę km. Jeżeli temperatura na wskaźniku będzie normalna albo nawet wyższa i może nawet włączać się wentylator na chłodnicy ( aczkolwiek niekoniecznie ), to masz pewność, że termostat źle działa i stąd takie wahania temperatury na wskaxniku i chłodne powietrze z nawiewów.
Możesz też uruchomić silnik i w czasie postoju go nagrzewać, kontrolując powietrze z nadmuchu. Jak silnik na postoju bez problemów zagrzeje się do normalnej temperatury, a powoetrze poeci ciepłe, to też wskazywałoby to na termostat. Dodatkowo jak już silnik się nagrzeje do normalnej temperatury, to jedz się gdzieś przejechać i obserwuj, czy temp. spada ( to doświadczenie bez tektury ). Jak spada, to też wskówka do wymiany termostatu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Gru 2010, 16:36

Ok. Termostat juz wymieniony i wszystko chyba działa bez zarzutu. Musze tylko te biegi zrobic i alternator wymienic, bo cos sie wali i wszystko bedzie ok. Dzieki za pomoc

[ Dodano: 18 Grudzień 2010, 17:00 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie tego rezystora tzn gdzie mam go szukać i jak kosztwna jest ta przyjemność, bo mam od kumpla okazje kupić cały wiatrak dmuchawy za 50zł. Czy po wymianie wiatraka problem zniknie? I co jest bardziej opłacalne?
stiger26
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: opolskie
Prawo jazdy: 11 05 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mercedes W211
Silnik: 2.2 CDI 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Gru 2010, 19:00

Zazwyczaj rezystor dmuchawy jest przy silniku dmuchawy. Nie wiem na 100% czy w tym samochodzie również. Napisz osobny temat na naszym forum w dziale BMW Forum.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2010, 02:15

Witam, Twój problem nie jest dokłądnie sprecyzowany. Jeśli chodzi o działanie biegu na stopniu 4, rochodzi się o regulator wentylatora. Nie warto kupować odrazu nowy. W przypadku strowania na tranzystroach warto przejżć układ i go zbadać lub wymienić na nowy. W przypadku zmiany stopni przy pomocy regulacji opornikami, należy zmierzyć ich wartość i wtedy po upewnieniu je wymienić.

Kolejną sprawą w przypadku mechanicznego regulowania stopni w wentylatorze, są syki w pokretle (blaszkowe), często ulegają odgięciu w skutek długotrwałego uzytkowania samochodu (normalna rzecz w tych pojazdach)

Kolejna spraw to w niektórych tych modelach występuje rezystor termiczny, który powoduje że wentylator chodzi tylko na maksymalnym biegu. Zakup jego w sklepie elektronicznym to kilka złotych.

Nadal nie rozumie co ma słabe chłodzenie do biegów wentylatora.
youcarcash
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: wawa