Bmw e36 W jaki sposób założyc ksenony?

21 Kwi 2007, 23:17

Witam, jestem zainteresowany lampami Angel Eyes. Mam kilka pytań dotyczących właśnie tego faktu. Jak wiadomo w BMW e36 coupe 95' nie ma ksenonów. Po kupnie lampy która wyżej wymieniłem chciałbym, uzyskać xenon. Oczywiście do tego wszystkiego jeszcze trzeba doliczyć przetwornice. Do lampy wchodzi jedynie żarówka H1( chyba że jest inaczej ) która nie jest żarówka ksenonową czyli nie posiada w sobie gazu-ksenonu. W takim razie w jaki sposób z żarówki H1 będzie xenon? Tak na chłopski rozum wynika, ze z tej żarówki nie będzie ksenonu bo nie ma w niej gazu. Mnie interesowałoby właśnie założenie u siebie ksenonów. Tylko mankamentem jest fakt że przecież do tej lampy nie wejdzie żarówka ksenonowa czyli żarówka H4 bo nie ma takiego "gniazda"? Chyba, że żarówki ksenonowe są juz także inne. Nie interesują mnie jakieś ksenonopodobne tylko oryginalne żarówki ksenonowe żeby działały. Proszę o wytłumaczenie mi tego faktu. Proszę o wytłumaczenie w jaki sposób będą "świeciły" ksenony. Pozdrawiam i czekam na jak najszybszą odpowiedź.
Pinio87
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 22 Kwi 2007, 01:04

    to już chyba było !
    powtórka ?
    WitP_tsaJ4145
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 178
    Miejscowość: Śląsk/kujawsko-pomorskie

    22 Kwi 2007, 12:57

    W granicach 500-600zł kupisz kpl. przetwornic oraz paliniki xenonowe będące odpowiednikiem H1 lub H7. Takie palniki montujesz jak zwykłe żarówki w gniazda lamp i oczywiście podłączasz poprzez przetwornice. Przy H4 sprawa się nieco komplikuje z uwagi na dwa żarniki. Wtedy owszem można zakupić palniki w obudowie H4 jednak są one dwa razy droższe z uwagi na lustra zmieniające ogniskową dla długich i krótkich świateł. Ciebie jednak dotyczy wyłącznie H1 które są w tych "tuningowych" ringowych lampkach.
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    22 Kwi 2007, 12:59

    Odradzam montowania ksenonów na własną rękę. Reflektorów ksenonowych, nawet dedykowanych do modelu nie można ot tak sobie zamontować do auta. Polskie prawo mówi wyraźnie że reflektory ksenonowe muszą być uzupełnione układem samopoziomujący i spryskiwaczami. Pochylenie karoserii auta jest sprawdzane przez specjalne czujniki umieszczone przy przedniej i tylnej osi, a elementów tych przecież nie ma w autach fabrycznie wyposażonych w zwykłe żarówki. Nawet kupując reflektory na aukcji internetowej nie dostaniemy tych dodatkowych elementów. O ile montaż samych kompletnych reflektorów jest pomysłem wątpliwym, znacznie gorszym, absolutnie niedopuszczalnym rozwiązaniem jest samodzielna przeróbka za pomocą zestawu do przerabiania z halogenów na ksenon. Auto z taką przeróbką od razu przy pierwszej kontroli ma zatrzymany dowód rejestracyjny (przeróbka niezgodna z homologacją) a w razie wypadku spowodowanego oślepieniem innego kierującego można ponieść poważne konsekwencje karne. Ksenon daje dwa razy jaśniejsze światło niż halogen. Do zainstalowania ksenonów zgodnie z wszystkimi homologacjami potrzeba następujących części:
    -dwa reflektory ksenonowe z modułami(tzw. zapłonnikami)
    -zestaw regulacji ustawienia świateł
    -dwa czujniki poziomu ugięcia zawieszenia
    -dedykowany układ spryskiwaczy wysokociśnieniowych
    -dodatkowo fragmenty wiązki przewodów i robocizna w autoryzowanym warsztacie.
    Tak więc jest to koszt w zależności od modelu koszt może wynieść od. 8000-15000zł.
    Odradzam montowania na własna rękę ksenonów. Lepiej kupić imitacje ksenonów i wymienić zamiast halogenów. Poza tym ksenony nie działają na napięciu 12V.
    Szerokości, przyczepności
    miko
    Początkujący
     
    Posty: 82
    Miejscowość: południe polski

    22 Kwi 2007, 16:34

    miko to czy da się zrobić na własną rękę, tak da się, a to jak powinno to być zrobione to już druga sprawa.

    Poza tym trudno nazwać przeróbką coś co się wymienia na gotowe, sam fakt że palniki ksenonowe zostały "upchane" do szklanek odpowiednio kompatybilnych z H1/7/4 nie skreśla faktu ich stosowania. To że powinny być pozycjonowane to fakt, tego wymaga prawo, ale że to jest wymóg który gwarantuje bezpieczeństwo? Nonsens. Wyobraź sobie sytuację gdy wyjeżdzasz pod górę, światła zamiast świecić przed samochód świecą "pod zderzak", dalej zjeżdzasz z góry i zamias światła świecić przed samochód oślepiają tych którzy są daleko od wzniesienia... A na niewielkich nierównościach gdy błyski faktycznie oślepiają jadących z naprzeciwka układ nie zdąży wprowadzić korekcji w odpowiednim czasie więc i tak g...o to daje. Ciekawe kiedy zacznie prawo wymagać świateł które podążają za skrętem kierownicy, patent znany z citroenów między innymi.

    Piszesz że lepiej kupić imitacje ksenonów (niebieskie żarówki) a doczytałeś co mówi prawo na temat koloru przednich świateł? Powinny być białe lub żółte. Gdyby się trzymać kurczowo prawa, fabryczne ksenony nie zostały by dopuszczone do ruchu z uwagi na ich niebieskie zabarwienie światła. Nie rób z igły widły proszę :-)
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    22 Kwi 2007, 19:55

    Masz rację opteron. Jest to możliwe do zrobienia. Ale w czasie badań technicznych auto z ksenonami zainstalowanymi na własną rękę nie zostanie dopuszczone do ruchu. Takie prawo. Faktycznie polskie prawo mówi, że przednie światła mają być koloru białego lub żółtego nic nie mówi natomiast co do świateł niebieskich jest to luka prawna jakich w naszym prawie nie brak ale przynajmniej ja nie słyszałem jeszcze żeby doczepili się do takich świateł.
    Szerokości, przyczepności
    miko
    Początkujący
     
    Posty: 82
    Miejscowość: południe polski
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Rejestracja samochodu z zagranicy krok po kroku
      Rejestracja samochodu z zagranicy ( Holandia ), bez tablic rejestracyjnych, kupiony w komisie. Przed kupnem samochodu robimy pierwszy przegląd techniczny w kraju. Po zakończonym badaniu ( bez znaczenia czy negatywnym czy ...

    22 Kwi 2007, 21:16

    miko, ja ani żaden z kolegów na stacji nie robimy i póki co nie będziemy robić problemów z tego typu światłami pod warunkiem że na testerze widmo rozciąga się wg norm. Tak że... nie martwmy się na zapas :-)

    pozdrawiam
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    22 Kwi 2007, 21:35

    spoko :D
    Szerokości, przyczepności
    miko
    Początkujący
     
    Posty: 82
    Miejscowość: południe polski

    22 Kwi 2007, 21:43

    z góry dzięki za wielka pomoc i kilka cennych informacji...
    Pinio87
    Nowicjusz
     
    Posty: 9