BMW E39 (lift) 3.0d - ogólna pomoc

20 Lip 2017, 20:00

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy autko takie jak w tytule da się kupić w normalnym stanie do 15 tysięcy zł? Wiadomo, nie szukam igły, gdyż bodajże w 2002 roku zakończyła się produkcja, więc wiadomo, swoje lata ma.
Rocznie robię koło 30 tysięcy km, mniej więcej połowa miasto - połowa trasa, może z większym wskazaniem na trasę.
W większości z tego co patrzyłem to wersję z automatem, a nie ukrywam, że wolałbym manual i dodam tylko, że byłoby super, żeby to była wersja z nawigacją.
Myślałem też nad E46, ale wolałbym jednak większy komfort.
Za każdą pomoc / doradę / wskazówkę z góry bardzo dziękuję!
ZeNx4
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 30 11 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 416
Silnik: 1.6 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

20 Lip 2017, 20:50

IMO możesz zapomnieć o czymś takim trzymającym się kupy/względnie bezwypadkowym/nie wymagającym większego wkładu.
Biorąc pod uwagę też jazdę w mieście skupiłbym się raczej na 525/528+podtlenek
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lip 2017, 20:56

Ostatnio magluje ten silnik u kolegi i jedno co trzeba przyznać fajnie jedzie ale raczej stosunek ceny zakupu auta do jego kosztów serwisu jest kiepski nawet bym powiedział że bardzo kiepski. Ogólnie e39 w trasie w tej konfiguracji jak pominiemy odgłos serwatkowozu :D daje frajdę z jazdy ale nie ma nic wspólnego z oszczędna jazdą szczególnie że ma już swoje lata.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11050
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lip 2017, 20:58

No niestety o 3.0 ciężko bedzie w tym budżecie żeby było warte uwagi. Conan mniej o 5k za mało. Oczywiście możesz powiedzieć że na allegro są. Oczywiście że są tylko większość z nich wymaga sporych nakładów finansowych. Ogólnie auto warte polecenia ładne wygodne i trwałe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16727
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lip 2017, 21:21

Kao napisał(a): Ogólnie auto warte polecenia ładne wygodne i trwałe

To jak juz napisałeś że A to napisz B ... bo tak mniej więcej mojemu koledze opisywano 3,0d... na tą chwile w naprawy poszło 11k typowe dla diesli ... i co ciekawe które mechanika od BMW nie zaskoczyły. Zresztą ostatnią naprawę wykonywałem w/g zaleceń mechanika dyktowanych przez telefon na parkingu sklepu... :D
Więc może autor tematu nie ma do końca świadomości ile kosztuje abecadło 15letniego diesla BMW z właściwym przebiegiem...

p.s.

Kao i nie denerwuj się na mnie ale dla 3/4 osób stary diesl to tylko tankowanie ON a rozmawiamy o samochodzie który jest tani więc dobrnięcie w serwisie/naprawach do połowy wartości nie jest wielkim problemem :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11050
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lip 2017, 21:34

Nie mam powodów do nerwów bo piszesz prawdę ale to nie wynika z tego że to BMW tylko poprostu auto jest wiekowe i mają naklepane dużo km no chyba wiadomo że nikt nie kupował mocnego 3.0 żeby raz w tyg po bułki jeździć. Nawet weźmy sobie policzmy takie minimum na diesla 20k rocznie i już wychodzi nam 300 a takich aut jest mało bo większość będzie miała duzo więcej. No niestety silniki nie są wieczne ale trzeba przyznać że ta konstrukcja była mocna i trwała więc co za tym idzie bylo bardzo rozchwytywane, ba nadal jest. Diesel ogólnie nie jest tani w naprawach ani to w BMW ani w Mercu ani w żadnym innym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16727
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ferrari F12 Berlinetta
    F12 to rasowy włoski grand tourer. Auto zachwyca osiągami - do pracy zaprzęgnięto w nim silnik V12 o mocy sporo ponad 700 KM, wygodnym i dopracowanym wnętrzem i oczywiście świetną, smukłą sylwetką z długą maską. Odmiana pozbawiona ...

20 Lip 2017, 21:36

Zacznijmy od tego, że u nas kupuje się diesla bo mało pali. Koniec. Tylko po to.

Autorze, odpuść sobie diesla, do takich przebiegów załatw benzynkę i załóż LPG, wyjdziesz taniej, przyjemniej dla ucha i portfela.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2017, 21:40

Kao napisał(a): Diesel ogólnie nie jest tani w naprawach ani to w BMW ani w Mercu ani w żadnym innym

I na tą chwilę jest to największy problem diesla który już posiada spory przebieg i troszku więcej detali do popsucia niż 200d z w123 :D
Ogólnie potwierdzę sam silnik jest trwały, jest polecany przez mechaników ale bardziej do fajnej, szybkiej jazdy na trasie niż do oszczędności.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11050
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lip 2017, 21:42

szybki napisał(a):bardziej do fajnej, szybkiej jazdy na trasie niż do oszczędności.


I po to BMW wyprodukowało ten silnik. Do serii 5, ten silnik miał klepać kilometry na trasie. Gigantyczny moment obrotowy, dobre przełożenia, to miało połykać kilometry w dziesiątkach tysięcy rocznie.
A potem Polak sprowadza, żeby jeździć do pracy 7 kilometrów przez miasto i na wakacje, bo 300 kilometrów na ON wyjdzie taniej niż na PB. I wtedy jeśli jest cwany, to zdąży sprzedać i kupujący ma do wymiany połowę osprzętu za połowę ceny auta.

Tu jest problem, bo ludzie nie zdają sobie sprawy, że w takiej 530D w ciągu roku mogą wsadzić pół kwoty, którą dali na auto. I czy benzyna nie wyjdzie taniej? :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2017, 21:49

galakty napisał(a):Zacznijmy od tego, że u nas kupuje się diesla bo mało pali. Koniec. Tylko po to.


Kolega z Turcji zrobił tak samo. Kupił Audi A4 B8 i pytam czemu wybrał diesla, bo nie lubi dopłacać za paliwo ;) Z drugiej strony w tym konkretnym przypadku może i lepiej niż brać TFSI ;)
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

21 Lip 2017, 06:18

Dziękuję za tyle wyczerpujących odpowiedzi, ale jeżeli mowa jest o benzynie + ewentualnym gazie to macie jakiś konkretny silnik na myśli? V8 w benzie to też koszta, a R6 dadzą radę w 5-tce? Nie ukrywam, że zależy mi na dynamicznym przyspieszaniu auta :/
ZeNx4
Nowicjusz
 
Posty: 42
Prawo jazdy: 30 11 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 416
Silnik: 1.6 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

21 Lip 2017, 06:41

3.0 benzynka juz w miare daje rade. Ale i tak budzet masz za maly wiec nie ma sensu sie pchac w tanie gnioty. Za 15 to mozesz co najwyzej przedlifta z 2.8 dorwac
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16727
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4