13 Maj 2012, 19:23
Witam,
Poszukuje porady dotyczacej diagnozy samochodu.
Moj model to BMW E46 320d, 136km, 98r, VIN: KE32967
Aktualna awaria:
1. Brak mocy ( ok. 35km)
2. Brak cisnienia doladowania (okolo 0.3 – 0.6 bar) (cisnienie + cisnienie atmosferyczne)
Naprawy dotyczace silnika w przeszlosci:
1. Planowana głowica, wymiana uszczelki pod glowica
Naprawy dotyczace diagnozy zwiazanej z brakiem mocy:
1. Wymiana elektrozaworow
2. Wymiana przewodow podcisnienia
3. Wymiana przeplywomierza
Inne czynnosci zwiazane z z brakiem mocy:
1. Czyszczenie EGR
2. Czyszczenie kolektora
3. Czyszczenie zmiennej geometri turbiny (turbina w bardzo dobrym stanie)
Opis:
Po kolizji w ktorym uczestniczylo auto zostala zdiagnozyowana awaria przedostawania sie plynu chlodniczego do komory spalania. Ponad rok temu w zwiazku z tym zostala planowana glowica na okolo 0.8 mm oraz wymieniona uszczelka pod nia. Przez nastepny rok czasu samochod dzialal poprawnie ale z dnia na dzien tracil minimalnie na mocy. Okolo pol roku temu zostal wykonany pomiar na hamowni ktory wykryl braki rzedu ok. 35km. (auto dawno nie wbijalo w fotel). Zostalo wymienione: przeplywomierz, elektrozaworki, przewody podcisnienia. Czyszczono: EGR, kolektor oraz ostatnio turbine. Oznak zurzycia turbiny nie odnotowano, zmienna geometria dziala poprawnie. Samych napraw wykonalem sam. W aucie dalej brakuje mocy lecz po wyczyszczeniu turbiny brak otnotowanego wczesniej zaciecia/spadku dynamiki przy 2500rpm. Braki w doladowaniu sa w pelnym zakresie obrotow.
Czy macie jakiekolwiek pomysl co to moze byc?
Damian.