Irytujące cykanie silnika 2.0 benzyna

01 Kwi 2014, 22:28

Witam.
Mozę tutaj ktoś poradzi co emituje ten cykający dźwięk i co z tym zrobić...

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




dodam że kombinowałem już z różnymi olejami, na gazie i benzynie jest to samo, luzy zaworowe ( regulowane szklankami lecz to nie samoregulatory) w normie..

najgorzej jest gdy silnik się nagrzeje na zimnym jest względnie OK..
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Kwi 2014, 09:52

Uzupełnij profil bo nie wiemy o jakie auto chodzi. Silniki 2,0 ma mnóstwo samochodów.
No i czego mamy posłuchać? Strona przenosi do google i kilku haseł.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Kwi 2014, 10:41

Auto Lexus is200 z silnikiem 1gfe.

Oto bezpośredni link do filmu..

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Kwi 2014, 10:46

Hmmm, to tak jakby kończący się zawór cykał. Ale jeżeli mam rację, to póki co to nie jest to nic niepokojącego, dopóki silnik ma moc i nie słabnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Kwi 2014, 13:29

Może pomoże w diagnozie to że jak kupiłem auto silnik chodził bezszelestnie, nie wiedziałem jaki olej był zalany. Wymieniłem olej i to zaczęło się jakieś 500 km po jego wymianie a olej zrobił się od razu czarny. Podejrzewałem że wcześniej może był wlany motodoktor ale chyba nie bo teraz silnik nie bierze ani grama oliwy i ma moc jak wcześniej.
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Kwi 2014, 10:19

A jaki olej wlałeś?
Z opisu wygląda, jakby był wlany np. półsyntetyk, a ty wlałeś syntetyk i teraz wypłukuje się nagar, co powoli doprowadza do rozszczelniania silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Kwi 2014, 10:44

Przy pierwszej wymianie wlałem pełny syntetyk 5w30 ale teraz mam zalany półsyntetyk 10w40 i zupełnie bez zmian. Silnik się nie rozszczelnił bo jak wspomniałem nie bierze oleju i jest ciśnienie jak wcześniej, tylko że cyka jak diesel :/
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Kwi 2014, 12:28

damian87 napisał(a):Przy pierwszej wymianie wlałem pełny syntetyk 5w30 ale teraz mam zalany półsyntetyk 10w40 i zupełnie bez zmian

A po co wlałeś półsyntetyka, jak miałeś syntetyk? Po co zmieniałeś?
No i piszesz niejasno - najpierw, że :
damian87 napisał(a):jak kupiłem auto silnik chodził bezszelestnie, nie wiedziałem jaki olej był zalany. Wymieniłem olej i to zaczęło się jakieś 500 km po jego wymianie

A później że :
damian87 napisał(a):Przy pierwszej wymianie wlałem pełny syntetyk 5w30 ale teraz mam zalany półsyntetyk 10w40

Najpierw piszesz, że nie wiedziałeś jaki olej jest w silniku i wlałeś 10W40, a potem piszesz, że najpierw wlałeś 5W30, a potem 10W40...
A nie było możliwości kontaktu ze sprzedającym żeby zapytać jaki olej był wlany? Doświadczenia na silniku z różnymi olejami, mogą się skończyć dość kosztownie.
Podejrzewam, że wlałeś olej rzadszy niż miałeś, bo wówczas dzieje się to :
damian87 napisał(a):Wymieniłem olej i to zaczęło się jakieś 500 km po jego wymianie a olej zrobił się od razu czarny

To może świadczyć, że z silnika wypłukuje się nagar.
Ale to tylko moje domysły.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Kwi 2014, 15:39

jeżeli napisałem coś nie jasno to jużto prostuje..
kupując auto nie widziałem na jakim olejem jest zalany silnik, wlałem pełny syntetyk 5w30 po czy zaczoł głośniej pracować... przy następnej wymianie wlałem półsyntetyk 10w40 w nadzieji że będzie ciszej ale to nic nie zmieniło.

wiem że objaw jakim było to żę olej zaraz po wymianie zrobił sięzcarny moze sugerować że został wypłukany nagar, ale to chyba powinno pujść na plus bo co innego robi nagar w silniku jak nie blokowanie kanałów olejowych i pierścieni?
Chyba że silnik jest już ewidentny złom i trzyma się tylko na nagarze to faktycznie jego wypłukanie mogło by skutkować tym że silnik zaczoł by brać olej, nierówno pracowaći odczuwalnie spadła by moc ( ale w moim przypadku tak nie jest) ... - tak mi sięwydaje
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Kwi 2014, 23:07

zakładając że to popychacze, to jest sens wlewać gęstszy olej? czy może na rzadkim powinno być lepiej?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Kwi 2014, 11:54

damian87 napisał(a):wiem że objaw jakim było to żę olej zaraz po wymianie zrobił sięzcarny moze sugerować że został wypłukany nagar, ale to chyba powinno pujść na plus bo co innego robi nagar w silniku jak nie blokowanie kanałów olejowych i pierścieni?

No troszkę inaczej to wygląda. Nagar jest w pewnym sensie uszczelnieniem silnika. Brzmi to troszkę głupawo, ale w używanych silnikach tak jest - nagar to uszczelnienie.
damian87 napisał(a):zakładając że to popychacze, to jest sens wlewać gęstszy olej? czy może na rzadkim powinno być lepiej?

Nie wiem, jak tam jest regulowany luz zaworowy - jeżeli popychacze są hydrauliczne, to nie można wlewać byle jakiego oleju. Ale generalnie jeżeli luz zaworowy nie jest kasowany hydraulicznie, to gęściejszy olej powinien załatwić sprawę. Ale oczywiście nie musi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Kwi 2014, 12:19

Wina leży po stronie złego oleju.. Jak już wszyscy pisali. ja radziłbym zmienić olej na inny... Sprawdź w necie specyfikację do swojego auta. Źle dobrany olej rozłoży się szybciej, stąd po krótkim przebiegu można zaobserwować jego możliwe braki lub/oraz zmianę koloru na ciemniejszy (nagar), im ciemniejszy się staje, tym mniej chroni silnik podczas przeciążeń. Silnik wysokoobrotowy powinien być zalany olejem który posiada wartość minimum HTHS 3.5 zalicza się to także do Panów którzy nie mają wiertarek a lubią wkręcać swoje silniki wysoko częściej niż przeciętny zjadacz chleba. Chodzi tutaj o tzw utrzymanie filmu olejowego podczas wysiłku, wszytko poniżej HTHS 3.5 nie nadaje się na "ostra jazdę". Wybierz dobry olej silnikowy do swojego auta.
kali
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 12 2011
Auto: BMW E46 330Ci
Silnik: 3.0 M54B30
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Kwi 2014, 12:32

kali napisał(a):Wina leży po stronie złego oleju.. Jak już wszyscy pisali. ja radziłbym zmienić olej na inny... Sprawdź w necie specyfikację do swojego auta. Źle dobrany olej rozłoży się szybciej, stąd po krótkim przebiegu można zaobserwować jego możliwe braki lub/oraz zmianę koloru na ciemniejszy (nagar), im ciemniejszy się staje, tym mniej chroni silnik podczas przeciążeń. Silnik wysokoobrotowy powinien być zalany olejem który posiada wartość minimum HTHS 3.5 zalicza się to także do Panów którzy nie mają wiertarek a lubią wkręcać swoje silniki wysoko częściej niż przeciętny zjadacz chleba. Chodzi tutaj o tzw utrzymanie filmu olejowego podczas wysiłku, wszytko poniżej HTHS 3.5 nie nadaje się na "ostra jazdę". Wybierz dobry olej silnikowy do swojego auta.


nie głupio piszesz... tylko że idąc za radami z internetu zmieniałem już kilka razy olej w nadziei że będzie lepiej i dalej kibel. możę teraz zrobię płukanke silnika a Ty byś poradził jaki olej Twoim zdaniem zalać? generalnie ja teraz zastanawiam się nad motulem 8100 Eco-nergy 5W30 i Castrolem EDGE 10W60 ...
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

09 Kwi 2014, 12:46

Do silnika polecam Olej Premium Helix Ultra 5W-30 lub Standardowy Helix Ultra 5W-40. Ja tej firmy oleje używam u siebie. Tylko trzeba wybrać odpowiedni... Sprawdź i wybierz dobry olej silnikowy. Myślę, że jakoś pomogę z tym problemem bo wiadomo, że każdy chciałby, żeby jego auto było sprawne ;) Będę się starał jakoś pomóc jeśli będzie taka potrzeba.
Co do płukania żołądka w samochodzie... Niech Ci lepiej zrobi to profesjonalista... Jeszcze udaj się na konsultację do naprawdę porządnego specjalisty bo przez internet trudno mi jest tak ocenić ;) Pomagam na tyle ile mogę i ile mam wiedzy w tym temacie.
Daj później znać co i jak ;)
kali
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 12 2011
Auto: BMW E46 330Ci
Silnik: 3.0 M54B30
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Kwi 2014, 16:08

Ja na twoim miejscu oddałbym auto do mechanika, zanim wyzionie ono ducha przy twoich doświadczeniach.
damian87 napisał(a):ylko że idąc za radami z internetu zmieniałem już kilka razy olej w nadziei że będzie lepiej i dalej kibel.

Nie wiem, gdzie wyczytałeś takie rady, żeby zmieniać lepkość oleju, ale takie doświadczenia były od razu skazane na niepowodzenie.
damian87 napisał(a): generalnie ja teraz zastanawiam się nad motulem 8100 Eco-nergy 5W30 i Castrolem EDGE 10W60 ...

Powiem, że widzę, że o olejach nie masz najmniejszego pojęcia. Dlaczego chcesz wlać olej 5W60, a nie 5W40? Albo 5W30 a nie 5W40?
Wiesz jak dobrac olej do silnika? zChyba nie bardzo. Dlatego radzę naprawdę dobrze jak kolega :
kali napisał(a): Niech Ci lepiej zrobi to profesjonalista...

Jeżeli chcesz na siłę zrobić to sam, to zacznij od sprawdzenia, jaki olej zaleca producent twojego silnika. I taki wlej. Poczytaj też o doborze oleju, bo sama lepkość to nie wszystko - ważna jest też jakość i ważne jest też czy jest do diesla czy benzyny.
Jak zalejesz właściwy olej i nadal będzie słychać cykanie, to auto do mechanika. Doświadczenia ze zmianami olejów są do bani.
Aha - mam nadzieję, że filtr oleju też był wymieniany?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000