Bmw E46 i niekończące się problemy z chłodnicą

13 Kwi 2019, 18:52

Witam!
Od dłuższego czasu borykam się z problemem chłodnicy w swoim e46. Powoli mnie to wykańcza, ale przejdę do rzeczy. Odkąd mam ten samochód, czyli już prawie 2 lat wymieniłem już korek, zbiorniczek wyrównawczy, ostatnio także chłodnicę i węże, niestety płyn nadal wycieka. Przedwczoraj kiedy wracałem do swojej miejscowości zobaczyłem biały dym wydobywający się spod maski, zatrzymałem się i zobaczyłem że jeden z węży się wypiął i płyn chłodniczy poleciał przez niego na silnik i zaczął tam parować co tłumaczy biały dym. Problem w tym, że węże i chłodnica były wymieniane dosłownie 6 tysięcy kilometrów temu, u mechaników którzy zajmują się stricte bmw. Pamietam, że mieli problem z wymianą tych węży, bodajże raz po podpięciu wyskoczyły one. Gdzie leży problem? Co dolega mojemu autu? Czy jeżeli wcześniej widzieli, że się wypina a mimo to nie zdiagnozowali jakiegoś problemu i stało się to podczas jazdy to mogę to zareklamować i domagać się jakiejś rekompensaty? Z góry dziękuję za pomoc i dodam że chodzi o bmw e46 325i 192.
PS. Wydaje mi się że uszczelka pod głowicą jest cała, jakiś czas temu mierzyłem miernikiem spalin czy nie dostają się do układu i wszystko było okej.
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2019, 17:00

Korek jest oby na pewno sprawny?
Czy te węże zawsze wypinały się na gorącym układzie? Jeżeli tak to może świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu w układzie, winny może być nieprawidłowo działający zawór w korku.

Rothery napisał(a):Czy jeżeli wcześniej widzieli, że się wypina a mimo to nie zdiagnozowali jakiegoś problemu i stało się to podczas jazdy to mogę to zareklamować i domagać się jakiejś rekompensaty?
Pytanie czy oni mieli zdiagnozować problem czy tylko wymienić węże? Myślę że tu nic nie wskórasz i trzeba dokładnie sprawdzić jeszcze czy nie ma CO2 w układzie chodzenia.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Kwi 2019, 17:06

Korek powinien być sprawny, kupiłem oryginał od bmw rok temu. Mieli zdiagnozować problem i go rozwiązać i nie rozwiązali. Jeśli jest to za wysokie ciśnienie w układzie to co może być przyczyną poza uszczelką pod głowicą?
PS. Wcześniej były wycieki, ale nic się nie wypinało.
Załączam jeszcze zdjęcie zrobione w momencie kiedy musiałem się zatrzymać.
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2019, 18:06

ile płynu jest w zbiorniczku na rozgrzanym silniku? może poprostu za dużo lejesz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2019, 18:12

Na rozgrzanym nie sprawdzałem, jak dolewam przez wycieki co jakiś czas to tak aby pływak trochę wystawał. Poza tym nadal nie tłumaczy to wycieków mimo wymiany tylu elementów, myślę że płynu też nie przelewam, nabrałem wprawy dolewając go często. :D
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2019, 18:15

wielu użytkowników BMW nalewa płyn pod korek i z tego powodu zbiorniczki się rozszczelniaja bo jest za duże ciśnienie. Zobacz jeszcze raz test na uszczelkę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo 1,2 TSI o mocy 110 KM
    Pod maską opisywanej wersji Volkswagena Polo znajduje się silnik o pojemności 1,2 litra generujący moc 110 KM. Co w tym modelu znajdziemy na liście wyposażenia nie wymagającego dopłaty? Jest kilka takich rzeczy o których ...

14 Kwi 2019, 18:17

Okej, sprawdzę jak pojadę do znajomego mechanika. A gdzie jeszcze może być problem jeśli to nie uszczelka? Ta chłodnica mnie dobija, wydałem już na nią małą fortunę a problemu nie da się zlikwidować. :(
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2019, 18:40

chyba nie ma innych możliwości jak uszczelka myśląc realnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2019, 19:30

Masakra... ile to może kosztować w sześciocylindrowym silniku 2,5?
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2019, 21:06

To już pytanie do mechanika, jeden weźmie 500 a drugi 1000 ale czy to uszczelka okaże się po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu jej szczelności,
sprawdzenie szczelności 100 zł
planowanie 200 zł
jak już głowica na stole to warto wymienić uszczelniacze zaworowe i tak złotówka do złotówki i zastukasz 2 tysie za taką naprawę
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2019, 21:34

Ech, same problemy z tym autem, już tyle włożyłem i końca nie widać, zawsze coś nowego. No dobra, to w pierwszej kolejności zlecę znajomemu żeby sprawdził czy spaliny się dostają do układu, a później zobaczymy co dalej. A miałem regenerować vanosy w tym miesiącu, ale już nie będzie kasy. :(
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Kwi 2019, 20:41

Jednak obyło się bez wielkich kosztów, okazało się że górny przewód układu chłodzenia ze starości zaczął się dosłownie kruszyć i to on był winowajcą. Wymienione, oby na tym problemy z chłodnicą się zakończyły. :)
Rothery
Początkujący
 
Posty: 58
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.9 TDI 90KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Kwi 2019, 23:45

Rothery napisał(a):okazało się że górny przewód układu chłodzenia ze starości zaczął się dosłownie kruszyć i to on był winowajcą
Przynajmniej nie dostałeś mocno po kieszeni :)
Rothery napisał(a):oby na tym problemy z chłodnicą się zakończyły.
Trzymamy kciuki :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!