BMW E46 około 20000zl

03 Lut 2017, 19:27

Witam, jakiś czas temu pytałem jakiego curze'a wybrać ale niestety budżet mnie się trochę ograniczył więc jestem zmuszony wybrać coś tańszego. Padło na e46, tu się rodzi moje pytanie: Jaki silnik powinienem wybrać. Z racji że głównie miasto to z pewnością benzyna. Samochód będzie mi służył do jazdy gdzieś z 3 razy w tygodniu. Przebieg roczny max 5tys. Który silnik wg was będzie najlepszy pod względem moc/eko. Kwota jaką chcę przeznaczyć to około 20k zł.
mever12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel Corsa C

03 Lut 2017, 19:36

Ktory nie kupisz bedzie dobry. Do 20 tys kupisz przedlift 3.0 a polift z mniejszym silnikiem. A na Twoim miejscu bym wybral 2.5 2.8
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2017, 20:03

Po tym, co napisałeś, będziesz robił jakieś max 30km/dziennie, więc nie jest to tak mało, a po mieście 3,0 w korkach zapnie średnio ok. 15l/100km. Kao Ci podrzucił dobre opcje ze względu na moc i niezawodność. Pytanie tylko jak bardzo Ci zależy na mocy, bo jeśli "nie bardzo zależy", to spokojnie możesz sobie wziąć jakieś 2000ccm i będzie o te trzy litry mniej za każde 100km, a auto też ospałe nie będzie. Na serwisie też oszczędzisz, bo 3,0, to więcej oleju, 2 świece więcej, filtr ciut większy = droższy itd. Przy 5000km/rok nawet nie ma sensu myśleć o LPG, chyba, że kupi się auto już z instalacją. Do krótkich odcinków jednak to ponownie mija się z celem; sprzedać później będzie tylko łatwiej.

Z silnikami 3,0 masz spory wybór również co do skrzyni. Automatów z tym silnikiem jest dosyć dużo. 328i trochę mniej, a z 320 najmniej. W 318i i 320i masz jednak największy wybór.

Skup się raczej bardziej na stanie auta i na wyposażeniu, niż na samej wersji silnika.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

03 Lut 2017, 20:13

Dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Na mocy mi aż tak nie zależy bo te 140 koni mi wystarczy. Tylko skrzynia manualna. Także pozostaje wybierać między 318 a 320.
mever12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel Corsa C

04 Lut 2017, 20:22

Autotesto napisał(a): spokojnie możesz sobie wziąć jakieś 2000ccm i będzie o te trzy litry mniej za każde 100km, a auto też ospałe nie będzie. Na serwisie też oszczędzisz, bo 3,0, to więcej oleju, 2 świece więcej, filtr ciut większy = droższy itd.
silniki od 2.0 do 3.0 to silniki 6 cylindrowe więc rzecz jasna nie ma "dwóch świec więcej" oleju wchodzi tyle samo 6.5 litra a spalanie będzie też podobne między 2.0 a 2.8 (3.0 przyznam że ciut więcej ) średnio około 13l ja bym szukał zagazowanego 2.5(2.3) 2.8.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lut 2017, 23:57

A co sądzicie o tej konkretnej ofercie, warta sprawdzenia? [link do oferty na Allegro wygasł]
mever12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel Corsa C

05 Lut 2017, 09:30

Nie widze nic złego ale trzeba prześwietlić pod kątem wypadkowości i w przypadku tego modelu sprawdzić przeniesienie napędu (nikt nie kupował 330i aby jeździć wolno)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Lut 2017, 10:50

No 17 letnie auto nie liczylbym na to ze jest w oryginale. Sprawdz ilu wlascicieli sie przewinelo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Lut 2017, 10:54

Maska krzywa czy mi się wydaje?

W sumie jeżdżenie szybko to nie to samo co katowanie takiej Beemy. 3.0 jest po to by tego używać, jeśli silnik rozgrzany, pilnowane były wymiany oleju itp to "szybka" jazda go nie zepsuje. Co innego gdy się dorwał jakiś tłumok, pałował na zimnym, palił kapcie w miejscu na jednym kole (nie wiem czy 3.0 ma już jakąś szperę?) i olewał naprawy to wiadomo.

Tak czy siak dosyć ładna.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lut 2017, 10:56

No właśnie ta maska też mi się wydaje krzywa(przy lampie).
mever12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel Corsa C

05 Lut 2017, 11:59

Czyli jeszcze kontaktuję, skoro nie tylko ja widzę krzywą maskę :P Może stuknął kogoś na parkingu, ale warto być wyczulonym i dokładnie sprawdzić inne łączenia. Oraz samą jazdę, czy nie ściąga na jedną ze stron (choć to też może wynikać z nierównego ciśnienia w oponach).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lut 2017, 12:16

Jeszcze chciałbym się zapytać o opinię na temat przebiegu, nie za bardzo wygniecione fotele jak na ten przebieg?
mever12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel Corsa C

05 Lut 2017, 12:28

Nie tyle wygniecione co spękane. Może nie dbał o skórę żadnymi preparatami itp. Ale to musiałby ktoś się wypowiedzieć kto miał do czynienia ze skórą w E46 i jakie przebiegi ona znosi.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lut 2017, 13:16

Akurat że skóra to ciężko wyczuć bo tak jak kolega mówił że może ktoś nie dbał albo też jeździł ktoś "cięższy" i już po 150 będzie tak wyglądała. No ale auto ma swoje lata więc ja bym się nie spodziewał ani przebiegu ani blachy w ori.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4