BMW Seri 3 E46/Opel Astra II

15 Sty 2014, 19:48

Może i ja wtrącę bo miałem do czynienia zarówno z Astrą jak i E46.

Astra ma ocynkowane blachy ale słabo. Użytkowałem Astrę z roku 2003 i już miała duże ogniska korozji pod drzwiami kierowcy oraz małe na błotnikach. W każdym bądź razie tragedii niema.
Astra to bardzo prosty konstrukcyjnie samochód. Jest co prawda mało komfortowy ale kosztami utrzymania Ciebie nie zrujnuje. Szczególnie polecam wersję 1.6 8v. Silnik jest sprawdzony, ładnie przyśpiesza z dolnych partii obrotów i w dodatku świetnie współpracuje z instalacją LPG :ok:

BMW no to BMW w tej cenie na pewno coś znajdziesz. Jak słusznie ktoś wcześniej zauważył o modelu krajowym i w dodatku od pierwszego właściciela możesz zapomnieć.
316 czy 318 obydwie ( jeździłem 318 ) uchodzą za względnie słabe i takie są.
Silniki mają osiągi na takim poziomie jakie mieć winny ale tutaj jest pewien paradoks ponieważ są osoby które wsiadając do BMW spodziewają się osiągów na wysokim poziomie, a niekoniecznie tak być musi. Wersja 316 ma pod maską motor podstawowy.
Na pocieszenie dodam iż kultura pracy obydwu motorów jest na wysokim poziomie.

Koszty utrzymania będą niższe w przypadku Astry. To jest oczywiste.
W przypadku ewentualnego remontu zawieszenia różnica jest spora.
Chociażby samo ubezpieczenie OC BMW będzie dużo droższe.

Tych samochodów w ogóle nie powinno się porównywać bo to jest głupota.
Jak można porównywać kompakta do samochodu klasy średniej marki premium ?
Musisz się zastanowić czego oczekujesz od samochodu i czy masz na to pieniądze.
SX1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

15 Sty 2014, 20:05

Wyjątkowo zgodzę się z kolegą jigSaw: BMW E46 jest po prostu lepsze. Inna kwestia jak postrzegamy kierowców tych aut, ale bawarczyk jest wygodniejszy, dynamiczniejszy i ładniejszy. A Astra II w skali bezpłciowości i nudy jest moim niekwestionowanym liderem. Kropka :sly:
Ps.
dzida napisał(a): i był trabant bez rdzy

Jak "mydelniczka" może zardzewieć, skoro jest zrobiona z tworzywa ? Może chodziło im o rozklejenie się karoserii :naughty:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sty 2014, 03:00

Niecaly rok temu rozwazalem obydwa modele, ale budzet byl kilka tysiecy mniejszy wiec wybor mogl byc tylko jeden - Astra. Z tego prostego wzgledu ze BMW w tym budzecie byloby glupota.
316 byla zdecydowanie za slaba, o 318 naczytalem sie duzo zlych opinii (podobno bardzo awaryjny silnik, zreszta ceny nizsze od 316 o czyms swiadcza), chodzi o model sprzed liftu 118km, a z mocniejszych udalo mi sie tylko 1 egzemplarz zobaczyc i to w nieciekawym stanie.

Na Twoim miejscu nie nastawialbym sie na jeden model tylko zobaczyl co jest na rynku - a nuz trafisz zadbana 320, wtedy to faktycznie 1,5 klasy wyzej powiedzialbym. Ale sadzac po swoich doswiadczeniach predzej pewnie znajdziesz kilka zadbanych astr niz jedno bmw.

Co do blachy to faktycznie nie ma porownania, ale jesli nie kupisz skorodowanej asi, to tak szybko Ci sie nie rozleci.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

16 Sty 2014, 07:06

Temat posprzątany,na następny raz prosze pisać na TEMAT :!:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012