BMW Seria 1. Diesel 2.0 - czy taki straszny?

22 Paź 2016, 17:11

Witam. Mam w planach zakup mojego pierwszego samochodu. Mimo, że początkowo niechętnie podchodziłem do zakupu BMW, to aktualnie po zapoznaniu się z opiniami na pewnym portalu internetowym i rozmowie z dwoma znajomymi, którzy byli posiadaczami pierwszej serii, zmieniłem zdanie. Mam jednak spore wątpliwości. W różnych artykułach znajdujących się w internecie można wyczytać, że 2 litrowe diesle BMW są dosyć awaryjne, co potwierdził inny znajomy, niedoszły mechanik. Chodzi mi o BMW serii 1, 118i o mocy 122KM. Jako że mój budżet wynosi 20 tys., to samochód będzie miał zapewne już ok. 200 tys km. na liczniku. Niestety jako student nie będzie mnie stać na jakieś poważniejsze naprawy, czy też kilkanaście drobnych w tym samym czasie (przynajmniej przez jeden rok). Znajomi chwalili to auto za bezawaryjność i ekonomiczność. Jeden z nich miał właśnie tą wersję, o której mowa w temacie. Był drugim właścicielem i jeździł nią 3 lata (zakup z 130 tys km na liczniku). W tym czasie dokonał parę mało kosztownych napraw i nic poza tym.

Tak więc, moje pytanie brzmi, czy rzeczywiście jest się czego bać i lepiej poszukać jednak czegoś innego?
Leoo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 04 2012
Auto: Nie mam
1

22 Paź 2016, 17:22

Leoo napisał(a):Jako że mój budżet wynosi 20 tys., to samochód będzie miał zapewne już ok. 200 tys km

tylko się cieszyć - bardziej nastawiaj się na 300+ realnego, a nie licznikowego

Ogólnie seria 1 wg mnie nie jest dobrym wyborem i to jeszcze z dieslem (ciasna, droga w zakupie i utrzymaniu). Jak jesteś studentem bez stałego dochodu to zrezygnuj z BMW :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
1

22 Paź 2016, 17:24

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

1. Nie przebieg a stan techniczny. "Korekta stanu licznika" to stosunkowo prosty zabieg.
2. Kupno starego diesla, kiedy koszty eksploatacji odgrywają duże znaczenie jest delikatnie mówiąc nierozsądne.
3. 1-er jest piździkiem a koszt serwisu jak "normalnego" BMW. Koszty utrzymania auta tej marki będą większe niż sporej części konkurentów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
2

22 Paź 2016, 17:38

Leoo napisał(a):Chodzi mi o BMW serii 1, 118i o mocy 122KM. Jako że mój budżet wynosi 20 tys., to samochód będzie miał zapewne już ok. 200 tys km. na liczniku. Niestety jako student nie będzie mnie stać na jakieś poważniejsze naprawy, czy też kilkanaście drobnych w tym samym czasie (przynajmniej przez jeden rok)
kwintesencja :mrgreen: diesel, bo mało pali, student bez stałego dochodu i BMW.
W tej sytuacji (sam jestem studentem) kup sobie za tą kasę jakąś Corsę albo Grande Punto, w porywach coś o segment wyżej typu Focus, Astra, Bravo z prostym benzyniakiem. W BMW nie dość, że masz diesla, to samo auto też nie jest najtańsze w utrzymaniu.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
3

23 Paź 2016, 14:28

Dziękuję za otrzymane odpowiedzi. Ten samochód nie był moim początkowym wyborem :). Zdawałem sobie sprawę, że nawet za sam znaczek trzeba w tym wypadku trochę dopłacić. Zwróciłem uwagę na Serie 1 po wysłuchaniu opinii znajomych. Na ewentualne naprawy miałbym jeszcze odłożone ok. 3 tys zł + ok. 200 zł co miesiąc, ale nie chcę obudzić się z ręką w nocniku i w krótkim czasie po zakupie samochodu, w którego praktycznie z miejsca musiałbym wpakować całe odłożone pieniądze i kto wie czy nie musiałbym jeszcze się zadłużać u kogoś z rodziny. Po to zajrzałem na to forum i postanowiłem się zapytać, bo sam nie byłem pewny co do tego samochodu. Dziękuję jeszcze raz za odpowiedzi :). Trzeba w takim razie wrócić do początkowych założeń :D. Pozdrawiam.
Leoo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 04 2012
Auto: Nie mam
0

29 Sty 2017, 17:55

mike, za każdym razem krytykujesz diesla. Kiedyś też miałem podejście jak Ty, ale zmieniłem je z kolejnymi doświadczeniami.

"Diesel, bo mało pali" to główna jego zaleta! Policz rocznie ile kasy przepala się w benzynie. Dzisiaj diesla nie trzeba się bać, ale jeśli naprawdę patrzy się, żeby było tanio w połączeniu z BMW, to Invi podsumował temat bardzo racjonalnie.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...

29 Sty 2017, 18:04

Autotesto napisał(a):"Diesel, bo mało pali" to główna jego zaleta! Policz rocznie ile kasy przepala się w benzynie. Dzisiaj diesla nie trzeba się bać, ale jeśli naprawdę patrzy się, żeby było tanio w połączeniu z BMW, to Invi podsumował temat bardzo racjonalnie.

ale często jest tak, że ludzie kupują diesla do miasta albo na krótkie odcinki co jest głupotą :ok:
No i jest jeszcze LPG, które wychodzi najtaniej jak liczymy zwroty.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

29 Sty 2017, 18:16

dzida napisał(a):No i jest jeszcze LPG, które wychodzi najtaniej jak liczymy zwroty.

zdecydowanie. wciąż bardziej opłacalne rozwiązanie niż diesel.
Afera dyszelgate z resztą pokazała, jaki dyszel jest 'czysty'.
LPg się również do obniżeniu smogu przyczynia. Kiedyś byłem niewzruszony na ekologiczne tematy, ale jednak z wiekiem człowiek pokornieje i zaczyna myśleć globalnie. nie tylko przez pryzmat portfela, ale rowniez ogólnego dobra.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

29 Sty 2017, 19:04

Diesel da radę na krótkich odcinkach, ale niestety musi być raz na jakiś czas pogoniony na trasę, żeby również pasywnie oczyścić filtr.

Z LPG w zupełności się zgodzę - faktycznie jest ekonomia. Nie każdemu jednak on pasuje, bo np. nie wolno parkować w garażach pod blokiem, kiedy wokoło bloku jest bardzo cieńko z miejscem.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

29 Sty 2017, 21:07

Autotesto napisał(a):Z LPG w zupełności się zgodzę - faktycznie jest ekonomia. Nie każdemu jednak on pasuje, bo np. nie wolno parkować w garażach pod blokiem, kiedy wokoło bloku jest bardzo cieńko z miejscem.

faktycznie takie ograniczenia się zdarzają. to jednak nie wynika z zagrozenia paliwem, a jedynie z nieprzystosowania do tego paliwa. a swoją drogą tyle aut na lpg jeździ w Polsce, że takie galerie handlowe czy garaże podzmiemne w blokach powinny posiadać (developer powinien być zmuszony do zrobienia) system wentylacyjne czy jak się to tam nazywa. Odpowiednia infrastruktura i po temacie.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

29 Sty 2017, 21:36

Autotesto gratuluję kolejnego odkopanego tematu :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

29 Sty 2017, 21:45

Stary temat ale jakie nowoczesne podejście do diesla :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

29 Sty 2017, 21:58

Widocznie jestem staromodny, bo nie czuję tego modernistycznego podejścia :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0