BMW serii 1 czy Mercedes C a może coś innego ?

22 Lis 2012, 11:09

Wiem wiem, tylko chodzi mi gdy kupimy auto za te 30 tysięcy i ile stracimy na nim. Jako nowe auto procentowo traci bardzo dużo, a ceny niemieckich marek są windowane w dół przez trupy i handlarzy dlatego są one tanie, a dobrze wiemy, że za porządne BMW czy Merca trzeba dać dwa razy więcej niż za najtańszy egzemplarz. Ja bez 40-45k na poszukiwanie BMW1er bym sie nie ruszał.
Autor zdecyduje czy woli kupić BMW czy MB z 2005r sprowadzonego z przebiegiem ponad 200k i na pewno nie bez wad czy tańsze w eksploatacji 3 letnie auto krajowe... bo ja już w tym wypadku nie widze przewagi BMW nad inymi o jakiej mówił jiGsaw. Nowe owszem bez dwóch zdań jak nie patrzymy na kase.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2012, 14:38

Podzielam zdanie, że absolutnie nieopłacalne jest kupowanie nowego auta w salonie. Sam wyjazd z salonu kosztuje nas 20-30% jego wartości...

Co do tematu, chyba zdecyduję się na C-klasę bo merc to merc i jakość nawet kilkuletniego egzemplarza jest nieporównywalna do salonowego koreańca... ;)
Dzięki za pomoc.
papaj
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

22 Lis 2012, 14:57

merc to merc ?? od kiedy ? chyba 10 lat temu :)) Proszę Was merce to kiedyś były orły w124 itp :) teraz to tragedia , bmw bylo prktycznie ideałem do 2004 roku do konca e46 tak samo seria 5 do konca 2003 roku :) potem już szłu nie ma :) moim zdaniem nawet jeśli ma się dużo pieniedzy to nie oplaca sie brac bwm czy merca, z salonu to juz w ogole , Mojej siostry szef ma 3 letnia bete 5 2.0 ropniak , po 3 latach zerwał się łańcuch rozrządu ;/ to nie jest 1 przypadek na 1000 tylko 1 na 10 :) koszt w serwisie 15 tysi , pzodro....
mikolaj91
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 02 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105 km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Lis 2012, 15:16

Dzida - owszem 30 tys to nie jest obfity budżet jak na 1er, to prawda. Aczkolwiek takie podejście w stylu "kilka lat starszy i niemiecki to na pewno powypadkowy, popowodziowy, zajechany trup ze skreconym przebiegiem" jest bez sensu. Są dobre egzemplarze, zwykle to te droższe i jak ktoś się zna na autach i wie na co zwracać uwagę w takich modelach to miny sobie wcisnąć raczej nie da, sam wiem to po sobie, a klasa auta nie spada wraz z wiekiem i auto samo w sobie jako BMW, czy MB będzie fajniejsze od nowego koreańca nawet ponad 10 letnie...

Jakie nowe fordy? Nowy samochód już ma być zgnity? Dla mnie można mówić o zabezpieczeniu przed korozją jeżeli mamy auto ponad 10 letnie i dalej się kupy trzyma. Fordy, Ople i Koreańce od zawsze gniły i gnić będą, obecnie jeżdżące kilkunastoletnie egzemplarze mają problem z korozją (a niby wtedy mówiono o nich, że to już nie to co kiedyś i mają ocynk). Także nowe pewnie też zgniją za 10 lat.
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 22 Lis 2012, 15:19, edytowano w sumie 1 raz
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Lis 2012, 15:17

Znam W203 270CDI z przebiegiem 520tys. km 2002 rok, obecny właściciel zrobił nim blisko 400tys. km.
Nadal jeździ i trzyma się kupy.
Chciałbym by inne samochody były tak tragiczne.
A ta C-klasa pewna? bo cena bardzo niska, spójrz:
[link do mobile.de wygasł]
najtańsze bez żadnych opłat ani prowizji tyle kosztują, średnio już bliżej 40tys. zł na nasze i to tylko cena zakupu tam.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lis 2012, 20:14

Czyli podsumowując z tym budżetem nie ma co szukać e87, bo nic sensownego nie znajdziemy i lepiej poszukać coś młodszego i pewniejszego, czyż nie?
No ja nie jestem z tych co mierzą marke stereotypami tylko jakością poszczególnych modeli i nie jestem zaślepiony znaczkami na masce dzięki temu ;) Jak ktoś mówi, że coś bedzie rdzewieć, bo to Opel, Ford czy koreaniec to się tylko śmieje z niego :mrgreen:
Ja osobiście wole kupić nowego koreańca niż 10letniego trupa, bo 10 letnie samochody są dla mnie stare po prostu ale wiem, że większość polaków tak nie uważa. Nowe to nowe i wiem co mam, a nie jekieś wypierdziane przez niemca auto skręcone przez polskiego handlarza.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Supra z 1994 roku sprzedana na aukcji
    Już niedługo nowa generacja Toyoty Supry trafi do salonów. Tymczasem oryginalna Supra 4. generacji z 1994 roku została sprzedana na portalu aukcyjnym Bring A Trailer za kwotę aż 121 000 dolarów, czyli ponad ...

22 Lis 2012, 22:10

Myślałem podobnie jak Ty do czasu aż przesiadłem się z 10 letnich albo nieco ponad 10 letnich daewoo i hyundaia na ponad 20 letnie BMW i oniemiałem, bo nagle się okazało, że auto nie musi się rozpadać z powodu korozji po przekroczeniu 10 lat. Aczkolwiek był to mega zadbany egzemplarz E30, którego historię dobrze znałem i auto było bezwypadkowe z orginalnym przebiegiem 250 tys. Niestety 3/4 E30 ma przebieg grubo ponad pół miliona i wypadki za sobą, takie egzemplarze są niestety zwykle już pordzewiałe.

Nie znam rynku e87, a nie chce mi się wertować allegro i domniemać, czy można coś kupić sensownego w tym budżecie, także ustępuję Ci pola i jeżeli faktycznie 30 tys to dolny pułap tego modelu to będą to sztuki raczej z wadliwą historią, więc wtedy faktycznie lepiej wybrać coś jak najpewniejszego i młodszego albo inny model marki premium, jaki można kupić w tej cenie w odpowiednim stanie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Lis 2012, 22:20

Jak już szukać BMW to wg mnie jakieś wychuchane e46 po lifcie, to jest o wiele lepszy wybór i z pewna historią a nie jak 90% aut na polskim rynku odpicowanym na sprzedaż.
No ja mam ten komfort, że mój Accent był zakupiony przez mojego ojca jako nowy w salonie i wiem co sie z nim dzieje i wbrew pozorom nie rdzewieje tak bardzo mimo 13 lat użytkowania, a mechanicznie jeszcze w nim nic nie robiłem prócz klocków tarcz i rozrządu no i jednej żarówki H4.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Lis 2012, 22:26

Ja miałem przedlift i chyba one bardziej rdzewiały, te accenty. Co ciekawe mój accent był walnięty z przodu i tam było ok, a rdzewiał z tyłu. Najbardziej nadkola. Nie wiem jaki masz silnik, ale bardzo dobrze wspominam 1.5 od mitsu, spalanie 7 - 8 w mieście i bardzo dobry i mocny dół jak na taką pojemność (a pisze to ktoś kto teraz jeździ R6 2.8 ).
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Lis 2012, 22:33

Nadkola to słaby punkt tego modelu u mnie są słabe wykwity z jednej strony i na bieżaco czyszcze i zabezpieczam i jest ok. Ja mam 1,3 i też ładnie się zbiera paląc 6-7l - jak dla studenta idealnie :mrgreen:
Zamieniłbym na BMW czy Merca (nienawidze Audi) również ale co ja dostane za cene Hyundaia? Nic, dlatego twierdze, że stan też jest ważny nie tylko marka :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Wrz 2013, 20:17

Witam ponownie,
mam dylemat, a jestem tuż przed transakcją kupna. Nie mogę się zdecydować pomiędzy dwoma samochodami a mianowicie:

BMW 116i 2006 (115 KM, 85000 km) a MINI Cooper S 2006 (175 KM, 45000 km).

Oba auta mają pewną historię i przebieg ale każde z nich ma plusy i minusy:
BMW:
+ bardzo dobre wyposażenie (navi, podgrzewane fotele - super zimą)
+ "normalny" samochód
+ 5 miejsc
+ przedni napęd
- wyższe spalanie
- trochę droższy
- dosyć słaby silnik (115 KM na 1300 kg masy).

MINI:
+ automat (nikt mi nie wmówi, że jest to złe - wygoda)
+ trochę tańszy
+ mocniejszy silnik - 175 KM na 1150 kg masy (jak każdy, lubię czasem poszaleć :P)
+ też bardzo dobrze wyposażony - nie ma navi ani podgrz. foteli ale ma skóry i bixenony (w BMW halogeny)
- "zabaweczka"
- tylny napęd
- 4 miejsca (dwa z nich najwyżej dla dzieci)

Doradźcie proszę, zastanawiam się od dwóch dni i jak wyżej nie mogę się ciągle zdecydować :)
papaj
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

20 Wrz 2013, 20:21

Mini to raczej kobiece autko. Ja bym brał BMW. 115km będzie dawac rade
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Wrz 2013, 20:29

No tego też się obawiam :) A nie biorąc pod uwagę "kobiecości" MINI ?
papaj
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Nie mam

20 Wrz 2013, 22:45

Coś Ci się chyba pomieszało? Powinno być przy BMW: + tylny napęd, a przy mini: - przedni napęd. Ja bym szukał BMW z mocniejszym silnikiem i problem rozwiązany.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Wrz 2013, 00:44

Jeśli miałbym kupić 1er z 115 konnym motorem to wolałbym jeździć owym Mini. Fakt, serwis do najtańszych nie należy natomiast są to dość niezawodne samochody.
DauK
Początkujący
 
Posty: 106
Prawo jazdy: 08 01 2005
Auto: BMW e92
Silnik: 335i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008